SUV srednje klase Mercedes GLE od 2015. godine je dotjerana verzija modela koji je od 2011. bio poznato kao Mercedes M-klasa, ili ML treće generacije. Promjena naziva može se činiti čudnom, ali povlači cijelu ponudu Mercedesovih SUV vozila u jednu paletu koja se lako pamti - počevši od Mercedesa GLA nadahnutog crossoverima, cijenjene Mercedes G-klase i GLS-a na vrhu.
GLE je prvi Mercedesov SUV koji se nudi u dvije karakteristične karoserije - SUV i Coupe. Drugim riječima, izravna je konkurencija BMW-u X5 i BMW-u X6. Model 250 d čini ulaznu točku u novu liniju luksuzne klase, a upotpunjuje ga 5,5-litreni V8 iz AMG odjela.
Tijekom 7 godina, GLE je dobio brojne nadogradnje s ciljem da zadrži svoju konkurentnost u onom što je posljednjih godina postalo posebno kompetitivan segment tržišta. To uključuje moderniji izgled s ponovno profiliranim odbojnicima, revidiranom rešetkom, redizajniranim prednjim svjetlima, novooblikovanim kućištima vanjskih retrovizora, izražajnije oblikovanim stražnjim svjetlima i izmijenjenim ispušnim cijevima među ostalim detaljnim izmjenama dizajna.
Što se tiče opreme, možete birati između četiri razine, s početnim Sport modelima koji su ograničeni samo na 2,1-litreni dizelaš od 201 KS. Također dolazi s 19-inčnim alu.naplatcima, senzorima za parkiranje, kamerom za vožnju unatrag, prilagodljivim LED prednjim svjetlima, grijanim prednjim sjedalima, kontrolom klime i Mercedesovim infotainment sustavom Comand zajedno s DAB radiom i Bluetooth vezom.
Modeli srednje klase AMG Line dostupni su s dizelskim motorom ili kao hibrid, a dodaju AMG 20-inčne naplatke, prilagodljivi zračni ovjes, AMG komplet karoserije, sportski kočioni sustav i ambijentalno unutarnje osvjetljenje, dok su opcionalna ventilirana i masažna prednja sjedala, kamera od 360 stupnjeva, panoramski krov, električno podesiva prednja sjedala i stup upravljača, grijana stražnja sjedala, klimatizirani držači za čaše i Harman & Kardon Logic 7 surround zvučni sustav.
Tu su i dva AMG modela - GLE 43 i GLE 63 S. Vrhunski modeli dobivaju agresivniji komplet karoserije, kočioni sustav visokih performansi, aktivnu kontrolu naginjanja karoserije i električnu unutarnju roletu za sunce.
Snažan 2,1-litreni četverocilindrični common rail dizelski motor s turbopunjačem, koji koristi GLE 250 d 4Matic, početni je dizelski motor, a dizelsku ponudu upotpunjuje 350 d od 255 KS. Tu je i hibridni GLE 500 e, kojeg pokreću 3,0-litreni V6 od 310 KS i elektromotor od 114 KS.
Model GLE 43 AMG počinje s 3,0-litrenim V6 sa 362 KS, dok je GLE 63 S opremljen AMG-ovim ogromnim 5,5-litrenim V8 koji proizvodi 580 KS i jedini je motor uparen s automatikom sa sedam brzina. Značajnije je usvajanje novog devetostupanjskog automatskog mjenjača kao standardne opreme.
Bolji 9G-Tronic mjenjač zamjenjuje stariji sedmostupanjski 7G-Tronic mjenjač. Kao što je sada uobičajeno u Mercedesovoj liniji, novi mjenjač koristi ručicu Direct Shift postavljenu na stup kako bi oslobodio prostor u središnjoj konzoli za par držača za čaše.
Iako ima istu težinu od 2075 kg kao i njegov prethodnik ML prije redizajna, za GLE se tvrdi da nudi poboljšano ubrzanje pri startu iz mjesta i ekonomičnost. Predvidljivo, s obzirom na to da teži više od dvije tone i ima relativno skromnu snagu, GLE 250 d 4Matic je daleko od najbržeg SUV-a s pet sjedala, što je činjenica koja se jasno odražava u Mercedes-Benzovoj službenoj tvrdnji o ubrzanju pri startu iz mjesta.
Međutim, postoji pristojna količina okretnog momenta koncentrirana u niskom rasponu broja okretaja, a novi automatski mjenjač s devet stupnjeva prijenosa šalje pogon na svaki kotač, tako da uspijeva isporučiti pristojne performanse. To je osobito vidljivo pri brzinama na autocesti, gdje mu fleksibilna priroda motora, dugi stupanj prijenosa i izvrsna uzdužna stabilnost daju istinski opuštenu potporu pri krstarenju.
Na četverocilindričnom dizelskom motoru, koji koristi AdBlue za smanjenje emisija, potrebno je naporno raditi kako bi povremeno promijenio masu moderniziranog SUV-a. Međutim, relativno je dobro izoliran od kabine, pružajući impresivnu profinjenost.
Na zahtjevnijim cestama pokazuje se prilično osjetljivim, ako ne i jednako agilnim kao neki suparnici luksuznih SUV vozila s pogonom na sva četiri kotača. S opcijskim zračnim oprugama AirMatic, GLE dobiva promjenjivu kontrolu prigušenja i automatsko samoniveliranje. Tako opremljen, ovjes je čvrst, ali zahvaljujući pristojnom hodu kotača, GLE 250 d 4Matic uspijeva učinkovito apsorbirati većinu neravnina piše njemački ADAC.
Ako su vaši prioriteti pri kupnji izgrađeni oko praktičnosti, ekonomičnosti i lakoće vožnje više od stila, performansi i angažmana u upravljanju, GLE 250 d 4Matic mogao bi biti najbolji odabir.
(2015. - 2018.) Mercedes-Benz GLE 250 d 4MATIC
Motor: turbodizelski (twin-turbo)
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 2143 ccm
Pogon: na sva četiri kotača
Snaga: 204 KS (150 kW) na 4200 o/min
Moment: 500 Nm na 1600 do 1800 o/min
Mjenjač: automatski, 7 stupnjeva
Dimenzije: 490 x 194 x 214 cm
Osovinski razmak: 292 cm
Prtljažnik: 690 L/2010 L
Masa: od 2075 kg
Najveća brzina: 226 km/h
0-100 km/h: 8.6 s
Izmjerena potrošnja: 7.5L/100 km (kombinirana)
CO2 ispuh: do 184 g/km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....