Nije tajna: Seat Leon treće generacije još uvijek je jedan od najljepših automobila kompaktne klase, bez obzira što mu je ove godine prestala proizvodnja. Kao i prethodnici, i ovaj je kolokvijalno zvan španjolski Golf, zbog preuzimanja gotovo svih najvažnijih tehnoloških temelja Golfa, od modularne platforme do ovjesa, mjenjača i pogona.
Predstavljen je 2012. u tri karoserijske izvedbe, s trojim i peterim vratima te kao karavan i odmah dobio svih pet zvjezdica za sigurnost na EuroNCAP testu. Četiri godine kasnije napravljen je manji redizajn, a tijekom osmogodišnje karijere profilirao se ne samo kao vizualno privlačan, nego i dobar, pouzdan automobil, Volkswagenovih standarda izrade.
Podjednako je čvrst i robustan kao Golf, možda s nijansu manjim dojmom ukupne finoće, masivnosti i mesnatog osjećaja na volanu.
Leon je, dakle, koliko španjolski, toliko i njemački automobil i to mu je dobra referenca kad je u pitanju rabljeni primjerak. Unatoč tomu, prodajno je i tržišno i kao rabljeni potcijenjen u odnosu na Golf i Octaviju, za što jednostavno ne postoji valjani razlog osim subjektivnih percepcija nedovoljno zvučnog imena, pogotovu na hrvatskom tržištu.
Međutim, kao i svi modeli koncerna Volkswagen i Leon jako dobro trpi godine i kilometre. Sačuvani i održavani primjerci dugo ostaju „kao novi” i na cesti nije lako otprve prepoznati razliku između primjerka starog šest-sedam godina i onog proizvedenog prije godinu-dvije.
Sjedi se nijansu niže nego u Golfu, uz blagu sportsku notu. Volan i mjenjač perfektno sjedaju u ruke i zato ga, zajedno s dizajnom, najčešće pri kupnji gledaju nešto mlađi vozači. Ipak, izvedba s trojim vratima nije postigla planirani uspjeh pa je 2018. ukinuta. Najbolje je prihvaćena standardna peterovratna, a karavanska ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi, s jednom od najljepše dizajniranih karoserija.
Leon ima i pouzdanu i robusnu Volkswagenovu tehniku, od podvozja do brojnih varijanti dizelskih TDI i benzinskih TSI motora, s već dobro poznatim, mnogo puta spominjanim pojedinim prednostima (performanse, potrošnja, uglađenost...) i manama (lanac, dizne...). Na volanu daje dobar osjećaj preciznosti, okretan je i zadovoljstvo ga je voziti.
Servisna iskustva ukazuju da pri kupnji više pažnje treba pridati stanju motora i izvoru slinjenja ulja, posebno onih s većom kilometražom te stanju opruga, ispuha, kočnica i svjetala. Ništa strašno, ali bolje spriječiti nego liječiti.
POVIJEST MODELA
Seat Leon III (2015. - 2020.)
2012. otkrivanje treće generacije, u tri karoserijske izvedbe: petera vrata, troja vrata (SC) i karavan (ST). Ima velik izbor motora, mjenjača i pogona iz koncerna Volkswagen, gotovo identičan Golfu, Audiju A3 i Octaviji, a parcijalno sličan i s ostalim modelima koncerna. Dizelaši 1.6 i 2.0 TDI imaju od 90 do 184 KS, benzinci 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 TSI od 86 do 290 KS (Cupra). 2014. uvedena povišena karavanska izvedba X-Perience. 2016. napravljen redizajn i uveden mali turbobenzinac 1.0 TSI (115 KS). Cupra ide do 310 KS. 2020. kraj proizvodnje i dolazak novog modela
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Snaga 77 kW/105 KS na 4000/min
Moment 250 Nm na 1500/min
Mjenjač ručni, 5 brzina
Pogon prednji
Dimenzije 454 x 182 x 145 cm
Osovinski razmak 264 cm
Prtljažnik 587 litara
Masa 1330 kg
Najveća brzina 191 km/h
0-100 km/h 11,1 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km
C02 ispuh 99 g/km
Godište 2015.
Kilometraža 68.000
Cijena 80.000 kuna
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 350 kn
Prednje pločice (par) od 200 kn
Spojka LuK 1895 kn
Zamašnjak Sachs 1315 kn
Hladnjak Nissens od 375 kn
Dizna Bosch (kom) 3090 kn
Elektropokretač od 890 kn
Alternator od 1540 kn