POLOVNI AUTOMOBILI

Trenutak istine: Je li rabljeni ‘španjolski Golf‘ Seat Leon jednako dobar kao njemački original?

Stilom i vozačkim karakterom nijansu sportskija inačica Golfa dijeli s njemačkim originalom svu tehnološku infrastrukturu
Polovni Seat Leon
 Željko Puhovski/CROPIX

Nije tajna: Seat Leon treće generacije još uvijek je jedan od najljepših automobila kompaktne klase, bez obzira što mu je ove godine prestala proizvodnja. Kao i prethodnici, i ovaj je kolokvijalno zvan španjolski Golf, zbog preuzimanja gotovo svih najvažnijih tehnoloških temelja Golfa, od modularne platforme do ovjesa, mjenjača i pogona.

image
Polovni Seat Leon
Željko Puhovski/CROPIX

Predstavljen je 2012. u tri karoserijske izvedbe, s trojim i peterim vratima te kao karavan i odmah dobio svih pet zvjezdica za sigurnost na EuroNCAP testu. Četiri godine kasnije napravljen je manji redizajn, a tijekom osmogodišnje karijere profilirao se ne samo kao vizualno privlačan, nego i dobar, pouzdan automobil, Volkswagenovih standarda izrade.

Podjednako je čvrst i robustan kao Golf, možda s nijansu manjim dojmom ukupne finoće, masivnosti i mesnatog osjećaja na volanu.

image
Polovni Seat Leon
Željko Puhovski/CROPIX

Leon je, dakle, koliko španjolski, toliko i njemački automobil i to mu je dobra referenca kad je u pitanju rabljeni primjerak. Unatoč tomu, prodajno je i tržišno i kao rabljeni potcijenjen u odnosu na Golf i Octaviju, za što jednostavno ne postoji valjani razlog osim subjektivnih percepcija nedovoljno zvučnog imena, pogotovu na hrvatskom tržištu.

Međutim, kao i svi modeli koncerna Volkswagen i Leon jako dobro trpi godine i kilometre. Sačuvani i održavani primjerci dugo ostaju „kao novi” i na cesti nije lako otprve prepoznati razliku između primjerka starog šest-sedam godina i onog proizvedenog prije godinu-dvije.

image
Polovni Seat Leon
Željko Puhovski/CROPIX

Sjedi se nijansu niže nego u Golfu, uz blagu sportsku notu. Volan i mjenjač perfektno sjedaju u ruke i zato ga, zajedno s dizajnom, najčešće pri kupnji gledaju nešto mlađi vozači. Ipak, izvedba s trojim vratima nije postigla planirani uspjeh pa je 2018. ukinuta. Najbolje je prihvaćena standardna peterovratna, a karavanska ima jedan od najvećih prtljažnika u klasi, s jednom od najljepše dizajniranih karoserija.

image
Polovni Seat Leon
Željko Puhovski/CROPIX

Leon ima i pouzdanu i robusnu Volkswagenovu tehniku, od podvozja do brojnih varijanti dizelskih TDI i benzinskih TSI motora, s već dobro poznatim, mnogo puta spominjanim pojedinim prednostima (performanse, potrošnja, uglađenost...) i manama (lanac, dizne...). Na volanu daje dobar osjećaj preciznosti, okretan je i zadovoljstvo ga je voziti.

image
Polovni Seat Leon
Željko Puhovski/CROPIX

Servisna iskustva ukazuju da pri kupnji više pažnje treba pridati stanju motora i izvoru slinjenja ulja, posebno onih s većom kilometražom te stanju opruga, ispuha, kočnica i svjetala. Ništa strašno, ali bolje spriječiti nego liječiti.

POVIJEST MODELA

Seat Leon III (2015. - 2020.)

2012. otkrivanje treće generacije, u tri karoserijske izvedbe: petera vrata, troja vrata (SC) i karavan (ST). Ima velik izbor motora, mjenjača i pogona iz koncerna Volkswagen, gotovo identičan Golfu, Audiju A3 i Octaviji, a parcijalno sličan i s ostalim modelima koncerna. Dizelaši 1.6 i 2.0 TDI imaju od 90 do 184 KS, benzinci 1.2, 1.4, 1.8 i 2.0 TSI od 86 do 290 KS (Cupra). 2014. uvedena povišena karavanska izvedba X-Perience. 2016. napravljen redizajn i uveden mali turbobenzinac 1.0 TSI (115 KS). Cupra ide do 310 KS. 2020. kraj proizvodnje i dolazak novog modela

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Cilindri/ventili 4/16

Obujam 1598 ccm

Snaga 77 kW/105 KS na 4000/min

Moment 250 Nm na 1500/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Pogon prednji

Dimenzije 454 x 182 x 145 cm

Osovinski razmak 264 cm

Prtljažnik 587 litara

Masa 1330 kg

Najveća brzina 191 km/h

0-100 km/h 11,1 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km

C02 ispuh 99 g/km

Godište 2015.

Kilometraža 68.000

Cijena 80.000 kuna

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 350 kn

Prednje pločice (par) od 200 kn

Spojka LuK 1895 kn

Zamašnjak Sachs 1315 kn

Hladnjak Nissens od 375 kn

Dizna Bosch (kom) 3090 kn

Elektropokretač od 890 kn

Alternator od 1540 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 23:26