Sjećate li se Toyote Corolle 1.6 VVT-i s Autoklubova maraton testa prije desetak godina? Nakon što smo odvozili uobičajenih 100.000 kilometara za samo godinu i pol, u okviru dodatne akcije predali smo je čitateljima, koji su je u kratko vrijeme dovezli do gotovo 300.000 kilometara. Sve to je japanski kompakt prešao uz samo jednu havariju, kad nam je uslijed iznenadnog otkazivanja (Boschove) elektronike Corolla stala usred tunela. Incident, za Toyotu rijedak poput kiše u pustinji, koji se kasnije nikad više nije pojavio, riješen je jednostavnim resetiranjem elektronike u ovlaštenom servisu.
Istina, na tren je to poljuljalo stjenovito snažan imidž Corolline pouzdanosti, ali i to je nestalo saznanjem da nakon što je otišla iz naših ruku i dalje dugo vozila bez ikakvih problema. I ne bi se iznenadili da još uvijek negdje vjerno služi. Slično i vrijedi za primjerak s naših fotografija, s prijeđenih 271.000 kilometara, i to samo uz redovno održavanje mehanike. Doduše, često pregorijevanje žaruljica ponekad dovodi do ludila (to je pratilo i našu redakcijsku Corollu), ali ako je to najveći problem na autu tolike starosti i kilometraže, onda - problema nema. Corolla tako nije bez razloga uvijek na vrhu zapadnjačkih top-lista najpouzdanijih rabljenih u svojoj klasi, a dokaz trajnosti, možda i upečatljiviji od toga, je i velik broj Corolla na cestama Azije i Afrike, gdje u teškim uvjetima i bez posebno stručnog održavanja samo voze, voze i voze...
Deveta generacija Toyotina kompakta predstavljena je 2001., a dolazila je u izvedbama s tri i pet vrata te kao karavan (Wagon). Kod nas je najčešća s 1,4 i 1,6-litrenim benzincima (98 i 110 KS) te 2,0-litrenim dizelašem (90 KS), a redizajnom 2004. uveden je i vrlo štedljiv mali 1,4-litreni dizelaš (90 KS), koji na otvorenoj cesti troši manje od četiri litre. Što se benzinaca tiče, bolji je izbor veći motor, jer pruža više temperamenta, a troši jednako kao manji osnovni, dok je možda najbolja mjera 2,0-litreni dizelaš, koji ima dosta snage i momenta, a troši oko šest litara.
No, dok su benzinci toliko pouzdani da se i bez održavanja njima možete otisnuti na put oko svijeta, na kompleksnijim dizelašima zabilježene su servisne intervencije na turbini, brizgaljkama i visokotlačnoj pumpi. Doduše, vrlo su rijetke i mahom su bile vezane za osjetljivost na (tadašnju) kvalitetu goriva. Kako bilo, posljednja Corolla (u proljeće 2007. naslijedio ju je Auris) nastavila je njegovati imidž izdržljivosti i trajnosti, utemeljen prijašnjim generacijama. Prvi primjerci mogu se nabaviti već za oko 20.000 kuna, dok se za posljednje serije traži oko 45.000 kuna za benzince, odnosno 50.000 za dizelaše.
COROLLA 1.6 VVT-i
Godište 2002.
Cijena 27.000 kn
Kilometraža 271.000
Motor benzinski, 4 cil.
Obujam 1598 ccm
Snaga 81 kW/110 KS pri 6000/min
Moment 150 Nm pri 4800/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 418 x 171 x 148 cm
Prtljažnik 290 litara
Težina 1110 kg
Brzina 190 km/h
0-100 km/h 10,2 sekundi
Potrošnja 7,0 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....