Jednostavno, Focus se preporodio i dobio puno ljepši identitet. Slično vrijedi za sveobuhvatne dorade unutrašnjosti. Dizajnerski inspirativniji izgled kućišta instrumenata upotpunjen je modernijom grafikom brojeva, a zaobljeniji središnji dio konzole i grebena oplemenjen modernijim radio uređajem i za prihvat podatnijom ručicom mjenjača. Uvedene su i kvalitetnije obloge armature i sjedala, pa je dotadašnji pomalo konzervativan i hladan interijer poprimio ugodniji i moderniji prizor.
Međutim, u svojoj srži Focus se nije bitno promijenio. I dalje je nudio jednu od najdužih i najširih unutrašnjosti, kvalitetno složenu i u pravilu solidno opremljenu te jedan od tada (pa i sada) najvećih prtljažnika u klasi. Sjedala i robustan ovjes su doduše u klasičnom njemačkom stilu nešto tvrđa, što se posebno osjetilo na našim lošim cestama, a niži paketi opreme zadržali su ponegdje prejednostavne materijale. S druge strane, zadržane su vrline preciznog podvozja, mjenjača i upravljača pa je i obnovljeni Ford jedan od kompakata s najboljim ležanjem i upravljivošću. I jednim od najizdržljivijih podvozja, što će posvjedočiti svaki neovisni i objektivni mehaničar.
S redizajnom su napravljena i neka funkcionalna poboljšanja, za kojima je potreba uočena na prethodnoj seriji. Napravljene su uglavnom manje dorade na brtvama oko vrata i prozora, poboljšana je antikorozivna zaštita te dorađene brizgaljke na dizelskom 1,6-litrenom motoru. Zanimljivo je da dotadašnja postava brojnih motora nije mijenjana (benzinci 1.4/80, 1.6/100 i 115, 1.8/125, 2.0/145, 2.5/225 i 305 KS i dizelaši 1.6/90 i 109, 1.8/115 te 2.0/136 KS), ali kako posebno na našem tržištu financije diktiraju potražnju, najbolje prolaze cijenom i održavanjem najpovoljniji motori - početni benzinci (iznimno dugovječni i uglađeni, solidnih performansi i umjerene potrošnje, ali samo pri smirenoj vožnji) te štedljivi i također trajni osnovni dizelaši. Mogu se sasvim pristojno voziti i sa samo 5,5 litara. Na žalost, unatoč privlačnijem izgledu i povoljnoj cijeni redizajnirani Focus i kao rabljeni ostaje samozatajnog nastupa, što je zapravo u suprotnosti s objektivnim vrlinama, kojih nema malo.
RIJEČ STRUČNJAKA
Druga generacija Focusa je kvalitetna, izdržljiva i dugovječna, posebno u podvozju na kojem se u prvih 200.000 kilometara nema što dirati. Imamo stranaka koji uz redovno održavanje i umjerenu vožnju na svom autu nisu imali niti jedan kvar, a na redovnom servisu nam je upravo jedan takav Focus 1.6 TDCi sa čak 480.000 kilometara. To dovoljno govori.
FOCUS 1.4
GODIŠTE 2010.
CIJENA 53.300 kn
Kilometraža: 65.000
Motor: benzinski
Obujam: 1388 ccm
Snaga: 59 kW/80 KS pri 5700/min
Moment: 124 Nm pri 3500/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 434x184x149
Međuosovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 395 litara
Brzina: 164 km/h
0-100 km/h: 14,1 sekundi
Potrošnja: 6,6 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....