Priznajte: prilikom gledanja oglasa rabljenih klik mišem vam ponekad rado pobjegne i na kabriolete s dva sjedala. Odnosno roadstere, kako ih volimo zvati. Nisu praktični za svakodnevicu, niski su, sjedi se “na podu” i na našim su cestama zapravo prilično neudobni.
U unutrašnjost surovo vjerno prenose i najmanju neravninu s ceste, a poznate hrvatske cestovne tragedije poput duboko utonulih šahtova i grubih ležećih uspornika dobro protresu sve bubrežne kamence.
I relativno su tijesni, prtljažnik im je manje-više simboličan, ali bez obzira na sve, imaju taj neki vražji šarm radi kojeg u podsvijesti svakog zaljubljenika u vožnju tinja pritajena želja za takvim tipom automobila, idealnim za vikendaška krstarenja otvorenim cestama.
Novi primjerci su besramno skupi, noviji su također teško priuštivi, ali - nije sve tako crno. Ima i jeftinijih ponuda, s cijenama koje ne paraju nebo. Istina, radi se o starijim modelima od kojih neki u kotačima imaju i po dva desetljeća, ali s obzirom na to da su u pravilu imali ulogu auta namijenjenog upravo za povremene vožnje pretežno u ljetno i suho vrijeme, mogu se naći lijepo sačuvani primjerci s umjerenom kilometražom i pristupačnom cijenom. Naravno, sumnjive primjerke treba izbjegavati. Lijepi dani su pred vratima, pa evo naših prijedloga i ideja prijedloga u kategoriji do 10.000 eura...
MAZDA MX-5 Totalni užitak vožnje
Lagani dvosjed omiljen je auto vozačkih entuzijasta svih dobi, još od prve generacije iz 1989. godine. Mala masa, stražnji pogon, preciznost volana i mjenjača i atmosferski motori koji vole visoke okretaje doveli su je na glas kao puristički fun-to-drive dvosjed, po pristupačnoj cijeni. Za 10.000 eura može se dobiti jedno od prvih godišta treće generacije (NC) iz razdoblja od 2005. do 2015. godine, s motorima 1.8 (126 KS) i 2.0 (160 KS). Za manje novca nude se i starije generacije. Mazdin dvosjed kolokvijalno je poznat i kao Miata.
FORD STREETKA Dvosjed na temeljima Pume
Fordova avantura s otvorenim dvosjedom na osnovi prve generacije coupea Puma trajala je samo tri godine. Kontroverzan, ali vrlo zanimljiv izgled, posebno stražnjeg dijela, potpisuje talijanski majstor dizajna Pininfarina. Mali i lagani StreetKa se odlično vozi, a ima dugovječan Duratec motor 1.6 (95 KS). I za primjerke s kraja proizvodnje teško da će vlasnici tražiti više od 4 do 5 tisuća eura.
MERCEDES SLK Jedan od rijetkih s tvrdim, metalnim krovom
Sportlich, leicht, kurz (SLK) ili sportski, lagan, kratak - Mercedesova je formula privlačnosti jednog od rijetkih dvosjeda s tvrdim krovom. Za 5 do 10 tisuća eura mogu se dobiti svi modeli prve generacije, osim skupog AMG. Motor 2.0 ima pet izvedbi (136 do 197 KS), a 3.2 V6 dvije (218 i 354 KS).
SMART ROADSTER Dobro opremljen karting
Samo 4300 primjeraka napravljeno je ovog dvosjeda na produženoj platformi modela ForTwo. Motor od 700 ccm ima 61 i 82 KS, a u verziji Brabus 101 KS. Teži tek 790 kilograma, a vrlo niska pozicija za volanom daje osjećaj kartinga, ali dobro opremljenog. Ovaj roadster neće vas koštati više od 5000 eura.
AUDI TT ROADSTER I danas privlačan, a ima i quattro pogon
Audijev odgovor na Mercedes SLK i BMW Z3 vozi na platformi Volkswagen Golfa IV (i prvih Audija A3, Škode Octavije, Seata Leon...). Roadster izvedba TT-a i danas je izuzetno privlačna, a već ova prva generacija, za razliku od konkurencije, nudi i 4x4 verzije (quattro). Četverocilindarski motor 1.8 turbo ima čak šest izvedbi (150 do 240 KS), a najskuplji modeli imaju 3.2 V6 (250 KS). Cijene? Od 5 tisuća eura, na više.
RENAULT WIND Najneobičniji Twingo ikada
Izletom u vode malih kabrioleta Renault nije omastio brk. Wind, u najmanju ruku neobično dizajniran dvosjed s metalnim sklopivim krovom napravljen je na platformi Twinga, na kojeg podsjeća prilično plastičnom izvedbom i detaljima unutrašnjosti. Zbog čudnog izgleda, ali i metalnog sklopivog krova koji diže troškove proizvodnje, a posljedično i tržišnu cijenu, prodaja je ostala ispod očekivanja i na koncu dovela do samo tri godine proizvodnje. S obzirom na to da je mehanički velikim dijelom isti kao Twingo druge generacije u tom segmentu je jednostavan za održavanje, u što se uklapaju i motori: 1.2 turbo (100 KS) i 1.6 atmosferski (133 KS). I najskuplji primjerci ne prelaze iznos od 8000 eura. Proizvodio se u Novom Mestu, u Sloveniji.
CHRYSLER CROSSFIRE CABRIO SLK na američki način
Ovo je američkim stilom preodjeveni Mercedes SLK, iz vremena partnerstva Daimlera i Chryslera, u kojem je njemački koncern donirao komponente američkim modelima. Ima platformu, motor 3.2 V6 (215 KS i 330 KS) i mjenjače jednake Mercedesu SLK, a i proizvodio se u Njemačkoj (Karmann). Cijene: od 8000 eura.
BMW Z3 358 Vozio ga i James Bond
James Bond jurio je njime u filmu Zlatno oko, a danas se u okviru 10.000 eura može naći sačuvan primjerak iz prvih četiri do pet godina proizvodnje. Bio je to odgovor na Mercedesov SLK, a opremao se vrlo širokom paletom četvero i šesterocilindarskih motora obujma 1.9 do 3.0 (115 do 231 KS) te 3.2 u skupoj M verziji (321 i 325 KS). Pogon? Stražnji, naravno.
ALFA ROMEO SPIDER Alfin šarm nikada ne blijedi
Dizajnirana izvana u Pininfarini, a iznutra pod nadzorom Waltera da Silve, dizajnerske legende autoindustrije, roadster izvedba coupea GTV proizvodila se dulje od deset godina. Iz tvornice je, međutim, izašlo samo 39.000 primjeraka. Kao i kod svih automobila Spiderove dobi treba posebno dobro pregledati stanje limarije. Imao je 4-cilindarske motore 1.8 (144 KS) i 2.0 (150 i 200 KS) te 3.0 V6 (192, 220 i 240 KS). Cijene: od 5000 eura na više.
FIAT BARCHETTA Ta tvoja barka mala...
Na platformi prvog Punta stvoren je simpatični mali dvosjed čiji naziv na talijanskom znači – mala barka. Ima sportskog šarma, zabavan je za voziti, nije kompliciran za održavanje, a proizvodio se punih deset godina. Kao i kod svakog auta ovog tipa, bitno je pronaći sačuvan, nerazgažen primjerak i za 4 do 6 tisuća eura sreće nikad veće. Motor 1.8 razvija 131 KS.
Priredio Zvonimir Jurčić