poznajete li ih?

Top 7 nepoznatih auta: Na mnogim europskim tržištima su bili popularni, ali kod nas se nisu prodavali

Riječ je o modelima poznatih marki čijih dijelova ima, a servisna mreža će ih bez problema popraviti

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

 arhiva Auto klub

Iako su se uredno prodavali na većini europskih tržišta, pojedini automobili su nas jednostavno preskočili. Primjerice, iako su se prodavali i VW Up! i Škoda Citigo, njihov brat blizanac Seat Mii nikada nije stigao na naše tržište. Isto tako, zaobišao nas je i Nissan Pixo, brat blizanac Suzuki Alta, baš kao i Peugeot 4008, rođak Citroena C4 Aircrossa i Mitsubishija ASX. Neki modeli poput VW Foxa i Nissan Pulsara ni u kojoj varijanti nisu došli na naše tržište, dok su nas neki drugi, poput Renault Modusa i Thalije, napustili u drugoj generaciji. No mnogi od ovih automobila su uvezeni, voženi i sada se mogu pronaći i u domaćim oglasnicima rabljenih.

Od njih ne bi trebalo zazirati jer nije riječ o nekakvim opskurnim automobilima, već poznatim modelima renomiranih proizvođača čijih dijelova ima na pretek i ovlaštena mreža servisa bi ih bez problema trebala moći i održavati i popraviti. Pogotovo stoga što su većina mehanički blizanci poznatih modela ili dijele iste, već dobro poznate motore i ostalu mehaniku s ostalim modelima kuće. S druge strane, možda baš to što se službeno nisu prodavali može biti dodatni argument za eventualno spuštanje cijene pa biste s njima mogli i povoljnije proći.

image

Nissan Pixo

Nissan

Nissan Pixo

Jedan od najpovoljnijih u Europi

Nissan Pixo je brat blizanac Suzuki Alta, premda je izgledom dosta drukčiji. No, dijele istu mehaniku, pa ga pokreće Suzukijev trocilindarski benzinac 1.0 sa 68 KS. Predstavljen je u Parizu 2008., proizvodio se u Indiji, a u Europi se prodavao od 2009. do 2013. Cijenom je bio izuzetno povoljan, a zna se naći u domaćim oglasnicima za oko 3500 eura.

image

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

arhiva Auto klub

Nissan Pulsar

Nikad okrunjeni japanski Golf

Jedan od automobila za koji nam je žao što se nisu službeno prodavali kod nas svakako je Nissan Pulsar. Atraktivan Nissanov kompakt mogao je imati dobru prođu na domaćem tržištu, ponajprije zbog privlačnog dizajna te provjerene Nissanove mehanike i pouzdanosti. Za Europu se proizvodio u tvornici u Španjolskoj od 2014. do 2018. Nissan je s ovim modelom prvi puta upotrijebio ime Pulsar na europskom tržištu, a bio je zamjena za nekadašnje kompakte Sunny, Almera i Tiida. Najčešći motori su dizelaš 1.5 dCi (110 KS) i benzinac 1.2 DIG-T (115 KS), a cijene se kreću oko 9000 eura. Međutim, ima ih registriranih i kod nas za rent-a-car tvrtke, premda se službeno nije prodavao. Smetao bi Qashqaiju...

image

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

arhiva Auto klub

Volkswagen Fox

Brazilski mini koji nas je preskočio

Ovaj gradski supermini dizajnirao je i proizvodio Volkswagenov centar u Brazilu. Automobil se na južnoameričkom tržištu proizvodio od 2003. do 2021., a na tržištu Europe se prodavao od 2005. do 2011., gdje su ga pokretali benzinci 1.2 i 1.4 s 55 odnosno 75 KS te dizelaš 1.4 TDI sa 69 KS. Fox je dolazio sa siromašnom baznom opremom kako bi bio što jeftiniji, ali i podugačkom listom opcija za europske kupce. Naslijedio ga je Lupo, pa potom Up!. Cijene rabljenih kreću od 2000 eura.

image

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

arhiva Auto klub

Renault Thalia

Neugledan dizajn, a i ime, kumovali nastavku prodaje

Renault Thalia originalno je nastupila na hrvatskom tržištu, ali nikada nismo dočekali drugu generaciju koja se proizvodila od 2008. do 2012. Možda su tome kumovali nezgrapni izgled ili ime koje podsjeća na genitalije, ili pak dolazak Dacije Logan, no Clio druge generacije s produženim prtljažnikom zapravo je bio iznimno praktičan automobil. Proizvodila se u Turskoj, a predstavljena je na salonu automobila u Moskvi kako bi se naglasilo da cilja istočna tržišta. U drugoj generaciji Thalia je duža 7 cm i nudi prtljažnik od čak 506 litara. Pokretali su je razni motori, od starih 1.4 i 1.6 s 8 ventila, preko 1.2, 1.4 i 1.6 sa 16 ventila, sve do dizelaša 1.5 dCi od 64 do 84 KS.

image

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

arhiva Auto klub

Peugeot 4008

Prepustio tržište C4 Aircrossu i ASX

Jedan od modernijih automobila koji je “preskočio” nastup na domaćem tržištu je Peugeot 4008. Brat je blizanac Citroena C4 Aircross i Mitsubishija ASX, koji su se prodavali kod nas. Izrađen je na zajedničkoj platformi koju je PSA razvila u suradnji s japanskim proizvođačem. Debitirao je 2012. u Ženevi zajedno s manjim 208, a 2017. je zamijenjen drugom generacijom 3008.

image

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

arhiva Auto klub

SEAT Mii

10 godina u proizvodnji bez nastupa kod nas

Uz VW Up! i Škodu Citigo, za blizanački Seat Mii nije se našlo mjesta na hrvatskom tržištu. U osnovi, to je potpuno isti automobil, osim što ima drukčiju prednju masku, stražnji dio i nekoliko detalja. Smješten je na Volkswagenovu platformu NSF, a pokretao ga je 1.0-litreni trocilindraš s 60 i 75 KS. Po uzoru na Up! u drugom izdanju Mii je dobio i potpuno električnu verziju s baterijom kapaciteta 38,8 kWh i dosega 205 km, koja se proizvodila 2019. i 2020. Seat je 2021. nakon ukidanja električnog Mii odlučio potpuno zaustaviti prodaju ovog modela. Ponuda rabljenih je, pak, solidna, a cijene se kreću između 5000 i 10.000 eura.

image

Auti koji se nisu prodavali u Hrvatskoj

arhiva Auto klub

Renault Modus

Nismo dočekali nasljednika

Renault Modus nije nepoznat automobil na domaćem tržištu, ali kod nas se prodavao sam do redizajna 2008., odnosno točno do polovice svog životnog vijeka. Sa spomenutim redizajnom uvedena je i povećana izvedba Grand, koja se službeno nije prodavala, ali se također može naći u domaćim oglasnicima. Cijene ovog simpatičnog i praktičnog gradskog jednovolumena kreću od oko 4000 eura na više, ovisno o godištu i motoru. Od motora su najčešći 1.5 dCi (sa 65, 75 ili čak do 85 KS, ovisno o godištu) odnosno 1.2 16v benzinac sa 75 KS.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 17:34