I kad je bio nov, a niti sad kad je preseljen u oglasnike rabljenih, Rapid nije automobil u čiju kupnju se ulazi srcem. Limuzina izgleda prilično konzervativno, kompaktna izvedba nešto bolje, naročito u jačem paketu opreme s produženim tamnim staklom, ali sve u svemu izgled nije taj koji će prvi privući pažnju.
Činjenica je međutim, da ispod hladnog i donekle neatraktivnog dizajna Rapid nudi niz skrivenih vrlina. Pritom treba znati da, iako je duži od Golfa, nije Golf-klasa.
Vozi na modificiranoj platformi i prednjem ovjesu prijašnjeg Pola, a straga na prilagođenom sklopu prve Octavije.
A to znači jeftiniju konstrukciju i održavanje, dokazano trajno i robusno podvozje i koji centimetar manju širinu od Golf-klase.
Komfor je međutim, više nego pristojan i kao i svaka Škoda i Rapid je zapravo međuklasa, u čemu češka marka s njemačkim zaleđem godinama perfektno pliva na tržištu. Vrlina je dakle, i prostor.
Dosta mjesta na stražnjem sjedalu i velik, u obje karoserijske izvedbe odizanjem petih vrata lako pristupačan prtljažnik (u kompaktu 415 litara, u limuzini čak 550 litara) i mamac su kupcima rabljenog kompakta u potrazi za što više mjesta, posebno imaju li i dječja kolica i sjedalice.
Da je Rapid preodjeveni Volkswa-gen, očito je i kad se sjedne za volan. Dizajnerski donekle hladna i na funkcionalnost proračunata unutrašnjost s tvrdom, ali dobrom plastikom pokazala se robusnom i otpornom na korištenje, a to je nešto što privlači većinu razumom vođenih potencijalnih kupaca rabljenih.
Osjećaj za volanom je kompaktan, položaj sjedenja ugodan i sve je jednostavno i pametno posloženo, nadohvat ruke. Rapid je lagan za vožnju, ugodno tih i uglađenog rada papučica, mjenjača i svih komandi.
Komocije i osjećaja robusnosti i izdržljivosti ne nedostaje i zato ga s pravom zovu malom Octavijom. Testni primjerak ostao je čvrst i tih kao i kad je bio nov, s minimalnim tragovima korištenja i u vožnji bez ikakvog škriputanja plastike.
Ostavlja ugodan dojam trajnosti i otpornosti i na teže ovjete upotrebe, djeluje čvrstim i robusno i prilično udobno guta lošu cestu.
U vozačkom smislu dobro je izbalansiran i siguran, zapravo dosadno dobar. Za prosječnog, smirenog vozača puna šaka brade.
Što se motora tiče, bez obzira o kojem se radi, sve je već godinama poznato iz brojnih automobila Volkswagenovog koncerna i tu više ni u benzinskom ni dizelskom segmentu iznenađenja nema.
Benzinci fino vuku, a štedljivost dizelaša u odnosu na benzince raste kako raste ritam vožnje. Uglavnom, ovo je zahvalan rabljeni obiteljski automobil, izgledom ne toliko upadljiv, ali prostran, komotan i otporan na korištenje i zato jako dobar izbor onima koji ga namjeravaju još godinama imati u vlasništvu.
Rabljeni Rapid nije šminkerski tip, ali racionalni kupci cijenit će njegovu postojanost i otpornost na korištenje, pragmatičnu koncepciju i gotovo dosadnu pouzdanost. Osim toga, nije više vijest da su rabljene Škode često puta čak i bolje od rabljenih matičnih Volkswagena…
UKRATKO
Velik i pristupačan prtljažnik i dobra prostranost stražnjeg sjedala jake su strane svake Škode, pa i Rapida. Spaceback izvedba posebno je praktična i u tom smislu je idealan rabljeni obiteljski kompakt.
Kompaktna Spaceback izvedba puštena je na tržište dvije godine nakon 18 centimetara duže limuzine
Dosta velik osovinski razmak od 2,6 metra, polukrut ovjes podešen malo tvrđe u stilu njemačkih automobila i mesnat profil guma tiho i dovoljno udobno peglaju lošu cestu
Tko voli klasiku, u Rapidu će doći na svoje. Veliki i pregledni analogni instrumenti ne ostavljaju vozača u nedoumici, isto kao i digitalno putno računalo
Rapidu se zna zamjerati tvrda plastika, ali još nismo čuli kritike na visoku razinu njene obrade, kao uostalom kompletne završne izrade
POVIJEST MODELA
2012. predstavljanje limuzinske izvedbe s petera vrata na salonu u Parizu 2013. u siječnju dolazak u prodaju na hrvatskom tržištu, s atmosferskim benzinskim motorom 1.2 (75 KS), turbobenzincima 1.2 TSI (105 KS) i 1.4 TSI (122 KS) te dizelašem 1.6 TDI (105 KS). Najjači benzinac dolazio je samo s DSG mjenjačem sa 7 stupnjeva 2013. tijekom godine uvedena i slabija verzija turbobenzinca 1.2 TSI (86 KS) 2013. na salonu u Frankfurtu službeno otkrivena i izvedba Spaceback, u formi pravog kompakta s petera vrata 2014. u prodaju puštena osnovna verzija 1.6 TDI dizelskog motora (90 KS) 2015. napravljena je rošada motora: turbobenzinac 1.2 TSI osnažen je sa 86 na 90 KS, odnosno sa 105 na 110 KS, a 1.4 TSI sa 122 na 125 KS. Snažnija verzija dizelskog 1.6 TDI pojačana je sa 105 na 115 KS, a osnovna (90 KS) zamijenjena je jednako snažnim trocilindarskim 1.4 TDI motorom 2017. napravljen redizajn, a u sklopu tehničkih poboljšanja uvedeni su novi trocilindarski turbobenzinski motori 1.0 TSI (95 i 110 KS), kao zamjena za 1.2 TSI 2019. prestanak proizvodnje i dolazak Scale Škoda Rapid/Spaceback (2012.-2019.)
PODACI
Rapid 1.2 TSI
Kilometara 112.000
Godište 2014.
Cijena 59.900 kuna
Motor turbobenzinskI, 4 cil.
Obujam 1197 ccm
Snaga 63 kW/86 KS na 4800/min
Moment 160 Nm na 1500/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 431 x 171 x 146 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 415 litara
Masa od 1080 kg
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 11,7 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km
C02 ispuh od 119 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par)od 260 kn
Prednje disk pločice (par) od 260 kn
Stražnji amortizeri (par) od 320 kn
Spojka komplet od 745 kn
Hladnjak od 285 kn
Ventilator hladnjaka od 415 kn
Pumpa za vodu od 530 kn
Termostat od 830 kn E
lektropokretač od 615 kn
Homokinetički zglob od 145 kn
Vilica od 270 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
CIJENE NA TRŽIŠTU
2013. od 49.900 kn
2014. od 53.500 kn
2015. od 57.900 kn
2016. od 61.900 kn
2017. od 72.900 kn
*informativne cijene