Za razliku od prvih pet generacija Jette, šesta i zasad posljednja, nije napravljena kao produžena izvedba Golfa. Da, mnogi smatraju da je u pitanju čista limuzinska izvedba Šestice, ali posljednja Jetta je samosvojan automobil, napravljen na većoj platformi i s autentičnim interijerom.
Nije se uspjela tržišno nametnuti kao prijašnji modeli, što je i logično jer ju se nije "guralo" u Europi s obzirom da ju je razvio VW USA za njihove potrebe i standarde, a s obzirom da je silazila s traka u meksičkoj Puebli, carina za zemlje EU joj je podizala cijenu pa nikad nije bila konkurentni moldel na tržištu gdje je "" Octavia.
No pravi je to Volkswagen, čvrst, masivan i robustan, kao da će trajati pedeset godina. I dizajnerski suzdržan, ali zato funkcionalan i jednostavan. Istovremeno, ima dovoljnu dozu suvremenosti.
Za volanom u globalu podsjeća na Golf, a zapravo ništa nije kao u Golfu, osim unificiranih Volkswagenovskih detalja poput instrumenata, prekidača, volana, mjenjača, a dobrim dijelom i pogonske arhitekture. I kao svaki Volkswagen dobro drži vrijednost pa se može po dobroj cijeni dalje tržiti.
Mnogim kupcima to su bitne stvari, a bonus je što se Jetta zapravo, klasičnim trovolumenskim oblikom i solidnim gabaritima profilirala i kao mali Passat. Iako naravno, standardima izvedbe i dalje pliva u vodama kompaktne klase. Nije to loše i u tome su se mnogi koji traže ovakav profil rabljenog automobila pronašli.
Po cijeni nižoj od Passatove dobivaju gotovo jednako dobru prostranost u putničkom i prtljažnom prostoru, a za volanom osjećaj ne prevelikog obiteljskog auta. Osovinski razmak je veći od Golfovog dobrih sedam centimetara, ali širina je jednaka i unatoč finom prostoru po dužini, po širini ostaje u klasi Golfa. U svakom detalju naglasak je na čvrstoći i robusnosti izrade i rijetko tko je toliko hrabar da ospori prevladavajući ugođaj kvalitete, trajnosti i sigurnosti.
Vidi se to i na našem primjerku starom četiri godine i s gotovo 100 tisuća kilometara, na kojem se stječe dojam kao da je tek nedavno krenuo u život. I za volanom ulijeva osjećaj sigurnosti. Robusno i fino izbalansirano podvozje malo tvrđe, ali bez klopotanja i mesnato guta lošu cestu, debela i precizna ručica mjenjača fino sjeda u ruku i daje osjećaj zrele limuzine, a zvučna izolacija je vrlo dobra. Plastika nigdje ne pucketa i sve djeluje utegnuto gotovo kao u novom autu.
Što se motora i mehanike tiče, naravno da je kao i kod svakog rabljenog krucijalno pitanje održavanje prethodnog vlasnika. Generalno, osim rastezanja pogonskog lanca ranih serija turbobenzinskih motora, kojih kod nas praktički nema u ponudi rabljenih, veće boljke nisu poznate. Prevladavaju dobro poznati dizelski common-rail TDI motori, poznati po sposobnosti prelaženja velike kilometraže, maloj potrošnji i solidnim kapacitetima, posebno kad je u pitanju veći, 2.0-litreni motor.
Dizne, turbina, filtar čađe, spojka i zamašnjak prvo su čija stanja treba pokušati ustanoviti pri kupnji, ali za kompletnu dijagnozu preporuka je napraviti pregled u certificiranom servisu.
UKRATKO
Obiteljski prostrana Jetta nudi sve što kupci rabljenih Volkswagena i očekuju: od uvijek aktualnog klasičnog i dopadljivog izgleda i dobrog imidža s čvrstim držanjem cijene do robusne izrade i mehanike čija postojanost s godinama ne blijedi
Prostrana kompaktna limuzina obiteljskog formata: klasična forma velikog prtljažnika prima 510 litara, a nasloni se mogu i preklopiti. Na stražnjim sjedalima za koljena ima mjesta skoro kao u Passatu
Od redizajna 2014. godine još jače podsjeća na Audi A4, a sprijeda na Passat. Dobra vizualna referenca!
Klasičan Volkswagen: robusno podvozje sa stražnjim multilinkom čvrsto drži u zavojima i na otvorenom. Pritom malo tvrđe guta neravnine, ali daje i dobru razinu udobnosti
Kao u manje više svim Volkswagenima, oprema početnih verzija nije najjači adut, ali ne razočarava. Što se toga tiče, uvozni primjerci sa zapadnih tržišta u pravilu nude više
Posljednja generacija nije produžena izvedba Golfa kao nekoć, već potpuno neovisan model, drukčijeg izgleda vozačkog okruženja
POVIJEST MODELA
2010. predstavljena u lipnju kao globalni model, velikim uličnim partyjem na Times Squareu u NewYorku. Proizvodnja se uskoro zahuktava u novoj Volkswagenovoj tvornici u Puebli, u Meksiku
2011. na EuroNCAP testu osvaja pet zvjezdica i u veljači kreće prodaja na europskom tržištu s benzinskim motorima 1.2 TSI (105 KS), 1.4 TSI (160 KS) i 2.0 TSI (200 KS) te dizelskim 1.6 TDI (105 KS) i 2.0 TDI (140 KS), s DPF filtrom čestica. Osim ručnog mjenjača, uz pojedine motore dolazi i automatski DSG
2011. turbobenzinac 1.4 TSI tijekom godine dobiva i osnovnu izvedbu od 122 KS
2013. otkrivena hibridna verzija, kao kombinacija turbobenzinskog motora 1.4 TSI (150 KS), mjenjača DSG sa sedam brzina, elektromotora (20 kW) i litij-ionskih baterija (1,1 kWh). Tržišno je bila slabo zapažena i proizvodnja je prekinuta sredinom 2016.
2013. turbobenzinac 2.0 TSI osnažen na 210 KS
2014. u jesen, na salonu u Parizu, pokazan blago redizajniran model, s obnaovljenim programom motora: 1.2 TSI je temeljito poboljšan, početni dizelaš postaje 2.0 TDI (110 KS), a njegovoj jačoj verziji snaga je povećana na 150 KS
2018. prestanak proizvodnje nakon osam godina, zasad bez izravnog nasljednika
PODACI
Jetta 2.0 TDI 110 (2010.-2018.)
Kilometraža 92.000
Godište 2015.
Cijena 104.900 kuna
Motor turbodizelski, 4 Ccil.
Obujam 1968 ccm
Snaga 81 kW/110 KS na 3200/min
Moment 250 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije 467 x 178 x 148 cm
Osovinski razmak 265 cm
Prtljažnik 510 litara
Masa od 1315 kg
Najveća brzina 197 km/h
0-100 km/h 11 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km
C02 ispuh od 105 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 300 kn
Prednje disk pločice (par) od 260 kn
Prednji amortizeri (par) od 510 kn
Stražnji amortizeri (par) od 335 kn
Spojka komplet od 975 kn
Zamašnjak 2400 kn
Hladnjak od 435 kn
Ventilator hladnjaka od 285 kn
Termostat od 830 kn
Alternator od 1240 kn
Elektropokretač od 1120 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
CIJENE NA TRŽIŠTU
2011. od 55.000 kn
2013. od 65.000 kn
2015. od 85.000 kn
2017. od 135.000 kn
*informativne cijene
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....