Toyota RAV4 je automobil koji se kupuje ne srcem, već glavom. Veteran svoje vrste, poput mnogih drugih Toyotinih modela, poznat je po pouzdanosti i praktičnosti, i upravo su mu te vrline donijele iznimnu popularnost na svim kontinentima.
Toyota je odavno počela ugrađivati sofisticiranu hibridnu tehnologiju u svoje automobile i praktički je izbrusila do savršenstva, no ipak postoje neke ‘mušice‘ o kojima možemo pričati kod testa rabljenog RAV4 četvrte i pete generacije o kojima ovdje pričamo.
Možemo odmah reći da je posljednja generacija Toyotinog SUV-a vrlo pouzdana prema mnogim izvještajima o kvaliteti vozila, no ona prethodna ima dvije mane.
Kratko o povijesti modela: četvrta generacija ugledala je svjetlo dana 2013., dok je 2016. godine doživjela redizajn. I tada je Toyota promijenila strategiju ugradnje motora ispod prednjeg poklopca.
Izbačeni su dizelski agregati vlastite proizvodnje, a proizvođač je u RAV4 tada ugrađivao hibridni sustav posuđen iz bratskog Priusa. Kako bi se zadovoljili i kupci koji vole dizelski pogon, u RAV se ugrađivao Euro6 agregat posuđen od kooperacijskog partnera BMW-a. Peta generacija na tržištu se pojavila 2019., a 2022. uslijedio je facelift.
Za razliku od svog prethodnika, trenutna generacija RAV4 dostupna je od 2020. godine i kao plug-in hibrid.
Što se motorizacije tiče, u četvrtoj generaciji možemo naći primjerke s klasičnim benzinskim motorom sa 152 KS, dizelaši su dolazili sa snagom od 124 ili 150 KS, hibridi sa 197 KS snage izlaznog sustava. U petoj generaciji imamo benzinca sa 175 KS, hibride s 218 i 222 KS te plug-in hibrida s 306 KS ukupne snage sustava.
Hibridne izvedbe odlikuje iznimna štedljivost u gradskom prometu, a prema Auto Bild TUV Report 2024., peta generacija jedva da pokazuje ikakve slabosti. Obje generacije ne pokazuju nikakve probleme s pogonskim osovinama, ovjesom i upravljačem. Također, može se iščitati kako bilježe ispodprosječne stope kvarova kada su u pitanju kratka svjetla te ispušni sustav.
Rijetki problemi nastaju tek kod povremenog curenja ulja. Kada se dotaknemo nedostataka, veće stope pritužbi išle su prema prednjem osvjetljenju te na rad žmigavaca, dok su pak na prethodniku kritizirana stražnja svjetla. Funkcija nožne i ručne kočnice muče RAV4 četvrte generacije, no kao glavni nedostatak ističe se rad ovjesa, koji s većom kilometražom može uzrokovati probleme.
Njemački ADAC je u svojoj statistici kvarova također strogo prekorio rad startne baterije u modelima registriranim između 2016. i 2022. godine. Stoga, ako se odlučite za rabljenu RAV-icu, možda je preporučljivije gledati modele proizvedene od 2019. godine nadalje.
2.0 VVT-iE
TEHNIČKI PODACI
Motor atmosferski benzinski, 4 cil
Obujam 1987 ccm
Snaga 129 kW/175 KS pri 6600/min
Moment 208 Nm pri 4300-5200/min
Pogon 4x4
Mjenjač CVT
Dimenzije 460x185,5x168,5 cm
Osovinski razmak 269 cm
Prtljažnik 580 litara
Gume 225/60 R18
Masa 1635 kg
Jamstvo 5 godina
Ispuh CO2 136 g/km
MJERENJA
Najveća brzina 190 km/h
0-100 km/h 11 sekundi
Prosječna potrošnja 7,8 l/100 km