Hibridi su sve popularniji kao novi automobili i već su u mnogim zemljama Europe prestigli dizelaše po prodaji, a ako ste razmišljali o kupnji rabljenog hibrida sigurno vas zanima što možete očekivati.
Ne možete pogriješiti ako uzmete u obzir Toyotu Prius IV (koju smo nedavno vozili u njenoj najnovijoj 5. generaciji). Hibridni kompaktni obiteljski Japanac kroz protekla je desetljeća dosegao status gotovo ikone kao "zeleni izbor" zbog svoje niske potrošnji goriva i male emisiji ispušnih plinova.
Donedavno aktualnu četvrtu generaciju pokreće 1,8-litreni benzinski motor od 120 KS uparen s elektromotorom i s njim se u teoriji možete voziti do 90 km/h na struju većinom na kratkim udaljenostima. Nakon toga, Prius kombinira izvore pogonske energije između benzinskog motora, elektromotora ili oboje za što veću učinkovitost.
Većina Priusa ima pogon na prednje kotače, ali ste od 2019. mogli odabrati opcijski model s pogonom na sva četiri kotača. Time je dodan drugi električni motor, smješten na stražnjoj osovini kako bi osigurao snagu stražnjim kotačima kada je to potrebno, ovosno o uvjetima na cesti.
Tu je i opcija, po prvi put upravo kod četvrte generacije, plug-in hibridne Toyote Prius koja je u optimalnim uvjetima korištenja još stedljivija od standardnog Priusa, navodi njemački Auto bild na testu rabljenog, Takav model ima mogućnost rada samo na električnu energiju do 55 kilometara.
Prius serijski ne štedi na opremi, a na izbor su bile četiri razine opremljenosti. Već početni modeli standardno imaju aluminijske naplatke od 15 inča, LED prednja svjetla, adaptivni tempomat, upozorenje o napuštanju voznog traka, prepoznavanje prometnih znakova i grijane i sklopive retrovizore, dok je unutra Toyotin Touch 2 infotainment sustav s kamerom za vožnju unatrag.
S višim razinama opreme dobivate grijana prednja sjedala, postolje za bežično punjenje telefona, nadzor "mrtvog kuta", 17-inčne alu-naplatke, senzore za parkiranje i sustav pomoći pri samostalnom parkiranju. Vrhunska razina opreme donosi i automatske brisače, JBL audio sustav, satelitsku navigaciju, Wi-Fi povezivost...
Na cesti Prius IV pokazuje veliko poboljšanje u odnosu na prethodne generacije. Možda nije toliko uzbudljiv, ali barem je u rangu s većinom svojih konvencionalnih suparnika. Većinu vremena, poput gradske vožnje ili vožnje autocestom, Prius je više nego primjereno uglađen.
Upravljač je precizan i dobro doziran, a iako pokazuje malo naginjanja karoserije u bržim zavojima, ima dobro držanje. Da ne bude zabune, ovdje nije riječ o sportskom automobilu pa ne očekujte čuda, a imajte na umu da je plug-in verzija čak i sporija od standardnog Priusa. Vožnja je također relativno opuštena, a neravnine i nesavršenosti na cesti se ne osjećaju jako u kabini.
Unutra vas dočekuje nekonvencionalan raspored nadzorne ploče, s glavnim instrumentima koji se nalaze u sredini i visoko na središnjoj konzoli. Postoje dva zaslona u boji od 4,2 inča koji pružaju informacije, a svi osim ulazne opreme imaju i head-up zaslon. Ispod toga je standardni infotainmenta zaslon od 7,0 inča osjetljiv na dodir, iako njegova grafika nije tako "oštra" kao kod nekih suparnika.
Položaj vozača je vrlo dobar, ali bi mogao biti i bolji po pitanju podešavanja upravljača "po dubini", dok je pogled unatrag pomalo nepregledan zahvaljujući masivnijim stražnjim nosačima krova. Ukupna kvaliteta izrade je vrlo solidna bez obzira što je korišteno dosta tvrđe plastike za izradu kokpita i stranica vrata.
Prius IV nudi puno prostora, kako sprijeda, tako i straga, prtljažnik je dugačak i ravne podnice, a stražnja sjedala se spuštaju u omjeru 60/40 za više prostora. Model s pogonom na sva četiri kotača dobio je nešto manji prtljažnik jer je ispod njega smješten stražnji električni motor.
Facelift iz 2019. uveo je izmjene u stil i unutrašnjost Priusa, a ažuriran je i infotainment sustav pa je kupnja primjerka nakon redizajna bolja preporuka.
Ono najvažnije ako kupujete hibrida: baterija se pokazala iznimno kvalitetnom komponentom, traje 10 ili više godina i može bez problema izdržati 300.000 kilometara. Ipak, kod kupnje vrijedi paziti na znakove slabe baterije što uključuje pozornost na to da benzinski motor radi više od uobičajenog na što ukazuje i povećana potrošnja.
Uglavnom, ako kupujete rabljeni hibrid, Toyota Prius je rijetko loša oklada, posebno posljednji model četvrte generacije koji ovisno o stanju, kilometraži i godištu stoje od 17 do 25 tisuća eura dok je plug-in hibridna verzija bitno skuplja, oko 30 do 35 tisuća eura...
Tehnički podaci i performanse
Toyota Prius 1.8 HSD
Motor: hibridni/benzinski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1798 ccm
Pogon: prednji
Snaga: 136 KS (100 kW) na 6000 o/min
Moment: 207 Nm
Mjenjač: automatski, CVT
Dimenzije: 464 x 117.5 x 157.5 cm
Osovinski razmak: 278 cm
Prtljažnik: 200 L/1750 L
Masa: od 1345 kg
Najveća brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 10.4 sekundi
Izmjerena potrošnja: 4,4 l/100 km
CO2 ispuh: 101 g/km