Poznata je stvar da se, ovisno o modelu, kupnjom potpuno novog automobila najviše gubi jer u prvoj godini gubi i najviše na vrijednosti.
Onog trenutka kad odvezete svoj novi auto iz prodajnog salona, već je izgubio značajan dio svoje prvobitne vrijednosti pa nakon godinu dana vrijedi 10 ili 20 posto manje u odnosu na kupovnu cijenu, ovisno o marki i modelu.
Najmanje na cijeni gube provjereni gradski auti poput Opela Corse i Renaulta Clija ili pak kompaktni automobili poput VW Golfa, od oko 12 do 15 posto od nabavne cijene.
Nakon prve godine deprecijacija se usporava da bi u prvih pet godina izgubili 50 posto vrijednosti, pokazuju statistike.
Pritom, najviše na cijeni gube skupi luksuzni automobili koji tijekom prvih pet godina uvjerljivo najbrže gube vrijednost: oko 60 posto, dok najmanje gube sportski automobili, oko 46 posto. Otprilike tako funkcionira tržište.
Pišemo sve to zato što se prije tri godine na tržištu pojavio automobil koji je definitivno vratio Alfa Romeo na staze stare slave, model Giulia koji u izvedbi Quadrifoglio raspolaže s čak 510 KS koliko na stražnju osovinu pušta njegov 2,9-litreni V6 Bi-tubo stroj.
Za automobil koji se pojavio krajem 2016. godine očarani automobilisti znali su izjavljivati rečenice tipa "za pet godina ga kupujem kad mu se cijena prepolovi" računajući kako će mu kao snažnom talijanskom superautomobilu u tijelu limuzine deprecijacija biti enormna.
Doista, cijena od čak 793.000 kuna koliko nov do registracije stoji u Hrvatskoj, ili nešto manje - 80.000 eura u osnovnoj verziji koliko nov u Njemačkoj stoji Nijemca, teško je dosegljiva cijena većini zainteresiranih.
Tako sada listajući oglase rabljenih primijetili smo da se jedna rabljena Giulia Quadrifoglio iz 2017. s tek 6000 prijeđenih km kod nas prodaje za 587.500 kuna, a zanimljivo je bilo prolistati i oglasnike poput mobile.de ili autoscout24.de.
Uglavnom, cijene Giulije Quadrifoglio se kreću od oko 45, 50 do 65 tisuća eura za primjerke iz 2017. i 2018. ovisno o stanju i kilometraži, no za oko nam je zapao oglas privatnog prodavača iz talijanske Formije koji za svoj primjerak Alfa Romeo Giulije 2.9 T V6 AT8 Quadrifoglio sa 113.000 prijeđenih kilometara iz 2017. godine traži tek 37.900 eura što je definitivno najpristupačniji rabljeni primjerak u Europi!
Usto, jamstvo za ovaj, sada točno tri godine star primjerak, traje još pune dvije godine, a čovjek ima i kompletnu servisnu dokumentaciju uz automobil.
Preračunato u našu valutu to je 280.560 kuna, a plus ostali troškovi prilikom unosa od 105.000 kuna, znači da bi automobil kod nas na cestu izašao oko 385.560 kuna.
S obzirom na nabavnu cijenu novog u Hrvatskoj moglo bi se kazati kako je u konkretnom slučaju najpotentnija Giulia na cijeni izgubila gotovo 50 posto cijene, i to ne nakon pet, već nakon samo tri godine! U odnosu na cijenu novog u Italiji od 80.150 eura riječ je o nešto manjem gubitku nakon tri godine, ali još uvijek visokih 47,2 posto.
Ova zanimljivost mogla bi doista zainteresirati fanove kojima je nova Alfa Romeo Giulia 2.9 T V6 Quadrifoglio kao nova bila puno preskupa, 2020. godina je već počela, a za cijene Giulije Quadrifoglio možemo očekivati kako će i dalje tonuti. Tko zna, za još dvije godine mogle bi postati i smiješno niske za auto takvog kalibra...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....