Dosadno dobar auto, poštapalica je koja se godinama veže za Mazdine automobile, a koja nije nastala bez razloga. Vrlo mali, gotovo zanemarivi postoci posebno krupnijih kvarova doveli su Mazde do pozicije jednih od najpouzdanijih automobila i ta činjenica dobiva na cijeni kako starost auta raste.
Treća generacija Trojke, dosta zastupljene na hrvatskim cestama, ravnopravan je dio mozaika o dobro poznatoj kvaliteti i pouzdanosti i kod dijela potencijalnih kupaca to je detalj koji zna donijeti prevagu.
Nije teško zaključiti da je rabljena i održavana Trojka jedan od mudrijih izbora, a u prilog joj ide i dobro poznata Mazdina digitalna servisna evidencija, koja do zadnjeg detalja bilježi sve što se na autu tijekom njegove povijesti u ovlaštenom servisu radilo.
Plus je što većina Mazdinih vlasnika i nakon isteka jamstva nastavlja održavati auto u ovlaštenom servisu, pa tajni u smislu povijest održavanja ne bi smjelo biti.
Najveći broj rabljenih primjeraka na tržištu je u jako dobrom ili čak izvrsnom stanju. Nije slučajno, jer prve vlasnike uglavnom prati glas savjesnih i smirenih vozača, na neki način vozačkih intelektualaca, koji se prema svom autu odnose s pažnjom dobrog gospodara.
Kad ste vidjeli vozača Trojke kako grubo starta sa semafora, vozi nervozno i stalno koči? I to je dio razloga što su im i unutrašnjosti, poznate po otpornosti plastičnih i tkanenih površina, i nakon nekoliko godina korištenja uglavnom u besprijekornom stanju.
Kvaliteta izrade je besprijekorna, materijali ugodni, opreme već i prvi paketi imaju više od tadašnje konkurencije i jedino što za volanom bode oči jest neprikladno skromna instrumentna ploča, kao u klasi manjoj Dvojki.
Prve serije je pratio glas tankog laka koji brzo popušta pod malo jačim udarima zimskih kamenčića s ceste, no Mazda je tvrdila da to nije ništa češće nego kod konkurentnih automobila.
Ova generacija je prva Trojka sa SkyActive konstrukcijskom tehnologijom lake gradnje, što u prijevodu znači korištenje modernih laganih, a vrlo čvrstih materijala. Dobiven je jedan od najlakših automobila u klasi, pa već i osnovni motori lijepo odrađuju svoju ulogu, bez mučenja.
Mazda se kod benzinaca drži klasične atmosferske koncepcije, a doslovno svaki od njih (1.5/100 KS i 2.0/120 i 165 KS) zaslužuje punu preporuku. Uglađeni su, tihi i dugovječni, ali i iznenađujuće ekonomični. Odlično su i dizelaši, a manji 1.5 (105 KS) naročito fascinira niskom potrošnjom. Veći 2.2 (150 KS) snažan je stroj idealan za one koji često voze na duge pruge.
Ukratko
Mazde se oduvijek lijepo i precizno voze i svaka, pa i najobičnija kvartovska vožnja svakome tko imalo voli aute može predstavljati razlog za zadovoljstvo
Kompaktni auti svojim komforom i prostorom u pravilu zadovoljavaju većinu uobičajenih obiteljskih potreba, pa iznimka nije ni Trojka. Mali dizelaš pritom oduševljava niskom potrošnjom
Preciznost mjenjača podsjeća da iz iste kuće dolazi i roadster MX-5. Zaslonom se surfa kontrolerom, a dodirom samo kad auto stoji
POVIJEST MODELA
MAZDA 3
2013. treća generacija predstavljena kao globalni model sredinom godine, kao peterovratni kompakt i klasična četverovratna limuzina. Uvela je SkyActive tehnologiju lake gradnje u Mazde kompaktne klase, a na europskom tržištu startala s benzinskim motorima 1.5 (100 KS) i 2.0 (120 i 165 KS) te dizelom 2.2 (150 KS). Prodaja u Hrvatskoj startala je krajem godine
2016. u ljeto napravljen mali redizajn i tehnološki update, u ponudu je uvršten i manji dizelaš 1.5 (105 KS)
2018. krajem godine prestanak proizvodnje i predstavljanje aktualnog modela
MAZDA 3 1.5 D
Godište 2017.
Kilometara 78.000
Cijena 118.900 kuna
Tehnički podaci
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1499 ccm
Snaga 77 kW/105 KS na 4000/min
Moment 270 Nm na 1600/min
Mjenjač ručni, 6 brzina
Dimenzije 447 x 180 x 146 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 364 litre
Masa od 1260 kg
Najveća brzina 185 km/h
0-100 km/h 11,0 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km
C02 ispuh 99 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 420 kn
Prednje pločice (par) od 310 kn
Prednji amortizeri (par) od 700 kn
Hladnjak klime od 920 kn
Spojka (komplet) 1650 kn
Ležajevi (komplet) od 220 kn