Range Rover Sport, u stražnjem dijelu pod blažim kutem odrezan u odnosu na klasični kutijast model i pet centimetara niži, jedan je od elitnih rabljenih terenaca koji gleda publika koja točno zna što traži i ne ustručava se uzeti rabljeni, ali ne i star britanski automobil.
Većina iz potencijalnog kruga kupaca u pravilu će na koncu svoje neodlučnosti završiti na “sigurnom” terenu, kod prodavača njemačkih automobila, ali rafinirana ekipa koja voli imati auto izvan fokusa većine i želi osjetiti šmek čistog gospodskog automobila, bacit će oko na Rangeov Sport.
Sport dakle, izgleda dinamičnije od standardnog Rangea, s kojime dijeli podvozje i motore. Interijer mu je sportskiji i opušteniji od klasičnog Rangea, ali i dalje raskošan i pun plemenitih materijala, udoban i prostran. I naglašeno čvrst i kvalitetan, pa i sa 150 tisuća kilometara s jedva vidljivim tragovima korištenja.
Sjedi se također visoko, što naglašava osjećaj dominacije. Na prvu se čini da ovakav hi-tech terenac, koji i nakon nekoliko godina staža na cesti izgleda skupocjeno i autoritativno u offroad okruženju nema što tražiti, ali robusno podvozje sa zračnim ovjesom koji u ekstremnom profilu značajno diže podnicu od podloge, dugačak hod ovjesa i 4x4 pogon imaju jaku moć uvjeravanja da je Sport dobar stroj i kad se zabrazdi izvan asfalta.
Na koncu, ovo je Range Rover, desetljećima respektabilan igrač u svijetu ozbiljnih 4x4 automobila. Drugo je pitanje tko će ga imati srca zavaljati u blato…
Boljke? Održavanje, ako se tako može reći. Rijetki su mehaničari izvan službene mreže koji znaju kvalitetno raditi Range, pa za veće zahvate uglavnom treba potražiti ovlašteni servis, s pripadajućim cijenama. A posla zna biti: najčešće je to slinjenje ulja s motora, mjenjača i posebno diferencijala, a ponekad i ćudljiva elektronika.
Iskustva vlasnika su dvojaka, pa ima onih koji sa svojim “brodom” ne znaju za poteškoće do onih kojima “stalno nešto odlazi”. Pri kupnji je zato sveto pismo sljedeće: pravac u ovlašteni servis na temeljitu provjeru svega, naročito podvozja s diferencijalima i zračnim ovjesom. Nije li tu nešto krupnije u redu dignite ruke, jer troškovi popravka mogu biti jako visoki. Zato je najmudrije kupovati u ovlaštenoj mreži, s certifikatom provjerene ispravnosti.
Što se motora tiče, tu u pravilu nema problema: uredno održavani i voženi V6 i V8 motori (dio njih iz BMW portfelja) i klasična njemačka automatika ZF8 odradit će brdo kilometara. I zbog njih vrijedi ranije rečeno: rabljeni Range Sport je najsigurnije potražiti u ovlaštenoj mreži, s poznatom servisnom poviješću i jamstvom. U startu jest skuplje, ali mirnije ćete spavati. Sve ostalo je kockanje sa srećom.
Godište 2014.
Kilometara 141.000
Cijena 299.900 kuna
POVIJEST MODELA
RANGE ROVER SPORT II
2013. predstavljena izvedba Sport, kraća i niža od standardnog Range Rovera, s podjednakim izborom motora, dizelašima V6 (258 do 292 KS) i benzincima V6 i V8 (335 do 510 KS). Uz sve motore dolazi 4x4 pogon i automatski mjenjač ZF s osam brzina
2014. uvedeni veliki dizel V8 (340 KS) i top verzija SVR najjačeg benzinca (550 KS)
2017. napravljen redizajn i temeljita revizija motora. Tijekom godina do danaa imao je relativno česte dorade i izmjene u programu dosta brojnih dizelskih i benzinskih motora, na koncu s današnjim rasponom 250 do 340 KS (dizeli) i 300 do 575 KS (benzinci). Pojedini motori imaju blagohibridnu (mHEV) i plug-in hibridnu (PHEV) prateću tehnologiju