Čini se kako ručne kočnice postaju stvar automobilske prošlosti, jer ih proizvođači iskorjenjuju u iz svojih najnovijih automobila u korist elektroničkih parkirnih kočnica. Čak 83 posto novih mainstream modela na tržištu nudi se s elektroničkom parkirnom kočnicom, u odnosu na 76 posto u 2020. i 2019. godini.
Međutim, prijelaz proizvođača na elektroniku pokazuje se skup za vozače, za koje prosječni trošak popravka neispravne košta oko 7500 kuna, prema izvješću davatelja jamstva za rabljene automobile MotorEasy. S druge strane, popravak ručne kočnice normalno iznosi do 1000 kuna, što je razlika od 6500 kuna.
Najskuplji trošak popravka elektroničke parkirne kočnice na podacima MotorEasyja je račun od 2005 funti (18.000 kuna) za popravak sustava u 10 godina starom Range Roveru. Uz to, probleme kvara elektroničke parkirne kočnice teško možemo nazvati rijetkima. 2017. godine Volkswagen je bio prisiljen povući čak 766.000 automobila na globalnoj razini zbog ponavljajućeg problema s elektroničkim parkirnim kočnicama.
Iste godine Tesla je također povukla 53.000 Modela S i X diljem svijeta zbog kvara elektroničke parkirne kočnice, dok su Audi, Renault i Toyota također povukli svoje modele zbog sličnih problema u prošlosti.
Analiza koliko se novih modela sada prodaje s elektroničkim parkirnim kočnicama otkrivena je u sklopu godišnjeg CarGurusovog godišnjeg izvješća o ručnoj kočnici na platformi za online prodaju. Pregledano je 642 modela od 38 mainstream marki, s 550 automobila koji imaju elektroničku alternativu ručnim kočnicama. To znači da samo 92 nova automobila imaju ručnu kočnicu.
U izvješću je vidljivo kako popularni modeli, uključujući Seat Leon, BMW Serije 4 i Opel Corsu, odustali su od tradicionalnih ručnih kočnica tijekom prošle godine. Neki proizvođači već su 'povukli' ručnu kočnicu na svim modelima. Drugi veliki brendovi također su na rubu potpunog odbacivanja ručne kočnice. Uzmimo za primjer Audi A1 Sportback, koji se u samo jedan posto od svih novih primjeraka pojavljuje s njom.
Jedina marka kod kojeg ne vidimo prihvaćanje trenda je Abarth. Fiatov odjel za performanse na masovnom tržištu nudi ručne kočnice na svim svojim modelima, iako je to samo asortiman od nekoliko osnaženih verzija prethodne generacije Fiata 500.