POLOVNI AUTOMOBILI

Je li rabljeni Hyundai i10 isplativa kupnja? Nije ništa lošiji od razvikanih konkurenata

Manje boljke ostaju u sjeni pouzdane mehanike s dva dokazano trajna atmosferska benzinca

Hyundai i10

 Željko Puhovski/CROPIX

Najmanji Hyundai nije među favoritima kada se traži mali gradski auto i najčešće gubi utrku s Twingom, Upom, Fiatom 500 i sličnim konkurentima. Šteta, jer druga generacija nasljednika nekad popularnog Atosa jedan je od najsolidnije složenih automobila ove klase i jedan od rijetkih u čijoj unutrašnjosti nema jeftinog, “plehnatog” osjećaja.

image

Hyundai i10

Željko Puhovski/CROPIX

Interijer je kompletno obložen plastičnim i tkanenim površinama, pa iako je tvrda plastika prilično dominantna, opći dojam je daleko bolji nego kod većine konkurenata. Dobre strane su mu i kvalitetna završna izrada interijera, blago povišena pozicija sjedenja u dosta velikim i udobnim sjedalima i činjenica da je jedini auto u klasi iz tog doba registriran za pet osoba.

image

Hyundai i10

Željko Puhovski/CROPIX

Nije slučajno, jer Hyundai je jedan od najprostranijih mini automobila, a na vrhu klase je i prtljažnikom. Tajna je, između ostalog, u visini od 1,5 metra, također jednoj od najvećih u ovoj klasi. U konačnici, tko traži kvalitetno složen i prostran gradski mini, jednostavan za vožnju, ovdje je na pravoj adresi. Jedine glasnije kritike idu na račun relativno slabe efikasnosti klime.

image

Hyundai i10

Željko Puhovski/CROPIX

Kakav je i10 generalno s kvarovima i pouzdanošću? Znamo za nekoliko hrvatskih primjeraka koji su bez većih problema prešli 300 i više tisuća kilometara, dok s druge strane servisne statistike njemačkih klubova i udruga ADAC i TUV, koje obrađuju velik broj primjeraka, smještaju ovu generaciju Hyundaija i10 u sredinu liste svoje klase.

Na prvi pogled čini se kao mala mrlja na reputaciji Hyundaija kao marke poznate po velikoj pouzdanosti, ali kad se zagrebe ispod površine vidi se da se radi uglavnom o minornim, jednostavno rješivim stvarima, bez značajnih konstrukcijskih propusta.

image

Hyundai i10

Željko Puhovski/CROPIX

O čemu se radi? Uglavnom o neujednačenom hvatanju ručne kočnice, ranom slabljenju amortizera i opruga, osjetljivijim kuglama i selenima, a ponekad je tvornički ugrađenim akumulatorima vijek trajanja znao biti dosta kratak. Na nekim serijama pojedine žarulje nisu baš bile trajne, a i slinjenje ulja na poklopcu ventila i karteru nije bila rijetka pojava. I to je to.

Na tržištu rabljenih ima više osnovnih trocilindarskih 1.0 motora (67 KS) nego snažnijeg i skupljeg četverocilindraša 1.2 (87 KS). Od manjeg ne treba puno očekivati, korektan je za grad, vrlina mu je i niska potrošnja, ali na otvorenoj cesti, unatoč maloj masi auta, očekivano mu fali snage.

image

Hyundai i10

Željko Puhovski/CROPIX

Za takve prilike pogodniji je snažniji četverocilindraš (ugrađuje se godinama i u i20), koji i u gradu ima bolja startna ubrzanja. Pokazalo se da su oba motora neproblematična i uz redovno održavanje mogu odvaliti velike kilometraže.

Ukratko

Prostranost je jedna od glavnih vrlina u odnosu na konkurenciju, a i pouzdanost atmosferskih benzinaca je dobar adut. Manji 1.0 (67 KS) ima skromnije performanse, ali za grad korektne

Može se reći da je u okvirima malih gradskih auta Hyundai dosta udoban i manje poskakuje od recimo Fiata 500 i sličnih. Jednostavan je i dosta okretan u vožnji

Sjedi se malo povišeno, sjedala su za ovu klasu velika i udobna, a na laganu ručicu mjenjača, smještenu konzolno povišeno, ruka lijepo pada

Unutrašnjost nema limenih površina, što je rijetkost u ovoj klasi. Površine su tvrde, ali dobre, izrada kvalitetna, a cijene ovise i o opremi i mogućem jamstvu

Prva godišta druge generacije prodaju se za 45.000 kuna na više, a primjerci iz 2015. s manje od 100.000 kilometara za 65.000 kuna na više

POVIJEST MODELA

HYUNDAI i10

2013. druga generacija nasljednika Atosa predstavljena je u jesen, s dva benzinska atmosferska motora, trocilindarskim 1.0 (67 KS) i četverocilindarskim 1.2 (87 KS). Na nekim tržištima oba motora bila su dostupna i s automatskim mjenjačem sa četiri brzine

2014. na EuroNCAP testu osvaja četiri zvjezdice za sigurnost

2016. napravljen efektan redizajn prednjeg dijela, uz ekološku modernizaciju postojećih motora i s više ponuđene opreme

2019. kraj proizvodnje i predstavljanje treće generacije

HYUNDAI i10 1.0

Godište 2015.

Kilometara 47.000

Cijena 76.000 kuna

Motor benzinski, atmosferski

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 998 ccm

Snaga 49 kW/67 KS na 5500/min

Moment 95 Nm na 3500/min

Mjenjač ručni, 5 brzina

Dimenzije 367 x 166 x 150 cm

Osovinski razmak 239 cm

Prtljažnik 252 litre

Masa od 930 kg

Najveća brzina 155 km/h

0-100 km/h 14,9 sekundi

Izmjerena potrošnja 5,4 l/100 km

C02 ispuh 108 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 350 kn

Prednje pločice (par) od 335 kn

Prednji amortizeri Sachs (par) od 1390 kn

Stražnji amortizeri Kayaba od 770 kn

Hladnjak klime od 1065 kn

Kompresor klime od 4160 kn

Spojka LuK (komplet) 795 kn

Alternator Valeo od 1770 kn

Katalizator univerzalni od 530 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 08:37