RABLJENI NISSAN NOTE

Iznimno praktičan, prostran i pouzdan gradski auto, ali uvijek u drugom planu

Note druge generacije je zgodan gradski multipraktik nesklon kvarovima i pametno rješenje u potrazi za pristupačnim autom

Mali monovolumen

 Željko Puhovski

Kategorija automobila gradskih gabarita čija koncepcija koketira s monovolumenima posljednjih godina je praktički nestala s tržišta, pojedena navalom crossover modela. Nissan Note, Renault Modus, Škoda Roomster i još poneki koncepcijski slični automobili, kojima su prostranost i praktičnost bili veliki aduti, danas se jedino još mogu naći u oglasnicima rabljenih.

image

Dopadljiv dizajn

Željko Puhovski

Note je još od prve generacije iz 2006., a druga iz 2012. je sve dodatno digla na višu razinu, perfektan uzorak takvog automobila. U dužinskim gabaritima zrno većim od gradske klase i krova desetak centimetara višljeg od prosjeka, nudi funkcionalnost kakve klasični gradski auti nemaju.

image

Mali monovolumen

Željko Puhovski

Bolje opremljene verzije imaju klizno stražnje sjedalo, koje pomakom od 16 centimetara ostavlja prostor za koljena kao u limuzini više klase, a istovremeno mijenja veličinu prtljažnika od najmanjih 285 preko standardnih 325 do priličnih 380 litara. Odlična stvar je i otvaranje stražnjih vrata praktički pod pravim kutem i pribroji li se tome povišen strop, smještaj na stražnje sjedalo, posebno djeteta u dječju sjedalicu je mačji kašalj. Šteta međutim, što na EuroNCAP testu Note nije otišao dalje od četiri zvjezdice.

image

Pregledni instrumenti

Željko Puhovski

Na našem devet godina starom primjerku sa 120 tisuća kilometara vidi se da je Nissanova tvornica u Engleskoj složila Note u japanskom stilu izrade. Sjedala nisu utonula, nema ni cvrčaka, a volan i mjenjač nisu postali neugledno glatki ni istrošeni. Jedino plastičnih površina ima dosta i tvrde su, u skladu sa standardima klase.

image

Klizno sjedalo

Željko Puhovski

Pogled u servisne arhive otkriva da je Note zahvalan za održavanje. Boljke su (ponekad) prestanak rada upozorenja na vozila u mrtvom kutu (kod verzija koje to imaju u opremi) i na prvim serijama slinjenje ulja na poklopcu ventila i karteru, kao posljedica slabijih brtvi. Tijekom 2016. i 2017. bilo je preventivnih opoziva vezanih za rad bobina na benzinskim motorima te senzora ABS-a i zračnih jastuka. Obuhvaćali su doduše male serije, od par stotina primjeraka.

image

Dopadljiv interijer

Željko Puhovski

Tehnički gledano, Note je u većem dijelu pandan Renault Modusu, s kojim dijeli platformu i po štedljivosti poznat dizelski 1.5 dCi motor (90 KS). Trocilindarski 1.2 benzinci s atmosferskih 80 i turbo sa 98 KS originalni su Nissanovi motori, kojima su vrline uravnotežen rad, dobra živahnost i mala potrošnja, posebno u normalnoj vožnji bez forsiranja.

image

Praktičan prtljažnik

Željko Puhovski

Sve u svemu, Note je izuzetno praktičan i prostran gradski auto, uz to i izgledom zgodan. U svoje vrijeme je na hrvatskom tržištu bio slabo komuniciran, zbog čega je sve do danas potpuno nepravedno ostao u drugom planu. Šteta što nije dobio nasljednika.

image

Solidan ovjes

Željko Puhovski

IZDVOJENO

Benzinski 1.2 trocilindraši rade mirno i uravnoteženo kao četverocilindraši, a troše oko 6 litara. Renaultov 1.5 dizelaš lako se vozi s 4,5 do 5,5 litara

Bogatiji paketi opreme imaju klizno stražnje sjedalo (16 centimetara) i pomičnu dvorazinsku podnu policu u prtljažnika, čime se putnički i prtljažni prostor mogu modulirati prema potrebama

Note vozi na derivatu platforme Jukea, Captura i Clija, a kako koncepcijom koketira s monovolumenskom formom ugodno iznenađuje količinom prostora

Sjedala su udobna, instrumenti dobro čitki, a mjenjač s pet brzina korektno precizan i ugodan za prihvat. Benzinci su u opciji imali i automatski CVT mjenjač

Note je za svoju veličinu iznimno prostran, praktičan i dobro opremljen od prvog paketa, ali treba računati na osjećaj okruženosti tvrdim plastičnim površinama

POVIJEST MODELA

NISSAN NOTE (E12)

2012. predstavljanje u ožujku na salonu u Ženevi

2013. početak prodaje na hrvatskom tržištu u listopadu, s dva benzinska 1.2 motora (atmosferski sa 80 i turbo sa 98 KS) i Renaultovim 1.5 dizelašem (90 KS). Jači benzinac u opciji ima automatski CVT mjenjač

2017. napravljen redizajn i tom prilikom je automatski mjenjač kao opcija uvršten i uz početni benzinac

2020. prestanak prodaje

NOTE 1.5 dCi

Motor: turbodizelski

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 66 kW/90 KS na 4000/min

Moment: 200 Nm na 1750/min

Mjenjač: ručni, 5 brzina

Dimenzije: 410 x 170 x 153 cm

Osovinski razmak: 260 cm

Prtljažnik: 325 litara

Masa: od 1185 kg

Najveća brzina: 179 km/h

0-100 km/h: 11,9 sekundi

Izmjerena potrošnja: 5,2 l/100 km

C02 ispuh: od 92 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par): od 325 kn

Prednje pločice (par): od 270 kn

Spojka (komplet): od 725 kn

EGR ventil: od 920 kn

Hladnjak klime: od 1040 kn

Lambda senzor: od 665 kn

Alternator: od 1460 kn

Anlaser: od 630 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 06:17