Kategorija automobila gradskih gabarita čija koncepcija koketira s monovolumenima posljednjih godina je praktički nestala s tržišta, pojedena navalom crossover modela. Nissan Note, Renault Modus, Škoda Roomster i još poneki koncepcijski slični automobili, kojima su prostranost i praktičnost bili veliki aduti, danas se jedino još mogu naći u oglasnicima rabljenih.
Note je još od prve generacije iz 2006., a druga iz 2012. je sve dodatno digla na višu razinu, perfektan uzorak takvog automobila. U dužinskim gabaritima zrno većim od gradske klase i krova desetak centimetara višljeg od prosjeka, nudi funkcionalnost kakve klasični gradski auti nemaju.
Bolje opremljene verzije imaju klizno stražnje sjedalo, koje pomakom od 16 centimetara ostavlja prostor za koljena kao u limuzini više klase, a istovremeno mijenja veličinu prtljažnika od najmanjih 285 preko standardnih 325 do priličnih 380 litara. Odlična stvar je i otvaranje stražnjih vrata praktički pod pravim kutem i pribroji li se tome povišen strop, smještaj na stražnje sjedalo, posebno djeteta u dječju sjedalicu je mačji kašalj. Šteta međutim, što na EuroNCAP testu Note nije otišao dalje od četiri zvjezdice.
Na našem devet godina starom primjerku sa 120 tisuća kilometara vidi se da je Nissanova tvornica u Engleskoj složila Note u japanskom stilu izrade. Sjedala nisu utonula, nema ni cvrčaka, a volan i mjenjač nisu postali neugledno glatki ni istrošeni. Jedino plastičnih površina ima dosta i tvrde su, u skladu sa standardima klase.
Pogled u servisne arhive otkriva da je Note zahvalan za održavanje. Boljke su (ponekad) prestanak rada upozorenja na vozila u mrtvom kutu (kod verzija koje to imaju u opremi) i na prvim serijama slinjenje ulja na poklopcu ventila i karteru, kao posljedica slabijih brtvi. Tijekom 2016. i 2017. bilo je preventivnih opoziva vezanih za rad bobina na benzinskim motorima te senzora ABS-a i zračnih jastuka. Obuhvaćali su doduše male serije, od par stotina primjeraka.
Tehnički gledano, Note je u većem dijelu pandan Renault Modusu, s kojim dijeli platformu i po štedljivosti poznat dizelski 1.5 dCi motor (90 KS). Trocilindarski 1.2 benzinci s atmosferskih 80 i turbo sa 98 KS originalni su Nissanovi motori, kojima su vrline uravnotežen rad, dobra živahnost i mala potrošnja, posebno u normalnoj vožnji bez forsiranja.
Sve u svemu, Note je izuzetno praktičan i prostran gradski auto, uz to i izgledom zgodan. U svoje vrijeme je na hrvatskom tržištu bio slabo komuniciran, zbog čega je sve do danas potpuno nepravedno ostao u drugom planu. Šteta što nije dobio nasljednika.
IZDVOJENO
Benzinski 1.2 trocilindraši rade mirno i uravnoteženo kao četverocilindraši, a troše oko 6 litara. Renaultov 1.5 dizelaš lako se vozi s 4,5 do 5,5 litara
Bogatiji paketi opreme imaju klizno stražnje sjedalo (16 centimetara) i pomičnu dvorazinsku podnu policu u prtljažnika, čime se putnički i prtljažni prostor mogu modulirati prema potrebama
Note vozi na derivatu platforme Jukea, Captura i Clija, a kako koncepcijom koketira s monovolumenskom formom ugodno iznenađuje količinom prostora
Sjedala su udobna, instrumenti dobro čitki, a mjenjač s pet brzina korektno precizan i ugodan za prihvat. Benzinci su u opciji imali i automatski CVT mjenjač
Note je za svoju veličinu iznimno prostran, praktičan i dobro opremljen od prvog paketa, ali treba računati na osjećaj okruženosti tvrdim plastičnim površinama
POVIJEST MODELA
NISSAN NOTE (E12)
2012. predstavljanje u ožujku na salonu u Ženevi
2013. početak prodaje na hrvatskom tržištu u listopadu, s dva benzinska 1.2 motora (atmosferski sa 80 i turbo sa 98 KS) i Renaultovim 1.5 dizelašem (90 KS). Jači benzinac u opciji ima automatski CVT mjenjač
2017. napravljen redizajn i tom prilikom je automatski mjenjač kao opcija uvršten i uz početni benzinac
2020. prestanak prodaje
NOTE 1.5 dCi
Motor: turbodizelski
Obujam: 1461 ccm
Snaga: 66 kW/90 KS na 4000/min
Moment: 200 Nm na 1750/min
Mjenjač: ručni, 5 brzina
Dimenzije: 410 x 170 x 153 cm
Osovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 325 litara
Masa: od 1185 kg
Najveća brzina: 179 km/h
0-100 km/h: 11,9 sekundi
Izmjerena potrošnja: 5,2 l/100 km
C02 ispuh: od 92 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par): od 325 kn
Prednje pločice (par): od 270 kn
Spojka (komplet): od 725 kn
EGR ventil: od 920 kn
Hladnjak klime: od 1040 kn
Lambda senzor: od 665 kn
Alternator: od 1460 kn
Anlaser: od 630 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene