Korejski SUV lansiran je na europsko tržište u jesen 2017. godine, a svojim ugodnim kompaktnim formatom pripada rastućem B-SUV segmentu i privlači prikladnošću za svakodnevnu uporabu i solidnom količinom prostora. Posebnost korejskog šminkera je što se može naći u benzinskoj, dizelskoj, hibridnoj, električnoj, ali i vatrenoj N verziji.
Bazična ponuda u Koni sastoji se od dva benzinska motora i jednog dizelaša. Ako želite pogon na četiri kotača, morat ćete se odlučiti za 1,6-litreni benzinac od 173 KS koji također dolazi s automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Štedljiviji 1,0-litreni trocilindrični benzinski motor od 118 KS nudi pristojne performanse, dok su 1,6-litreni dizelaši od 113 KS i 134 KS najštedljiviji modeli u ponudi.
U unutrašnjosti Kone dočekuje vas zgodna instrumentna ploča, ali od nešto tvrđe plastike. Doduše, to nije bitno lošija izvedba nego kod Volkswagena T-Roca, ali barem dobivate neke dijelove u boji karoserije koji će podići atmosferu u kabini.
Što se tiče opreme, Kona standardno dolazi s obiljem dodataka za sigurnost i udobnost, iako autonomno kočenje u nuždi nije standardno osim u vrhunskom paketu Premium GT. Mnogi konkurenti ovu ključnu sigurnost dobivaju kao standard u čitavoj ponudi. Kao opcija može se pronaći i električna lumbalna potpora, što je novost na ovom tržištu.
Svaka Kona ima aluminijske naplatke od 16 inča, klima-uređaj, DAB radio, tempomat i električne prozore, ali naš savjet je potražiti model s infotainmentom osjetljivim na dodir od 7 inča, s potpunom kompatibilnošću s pametnim telefonom, kamerom za vožnju unatrag i stražnjim parking senzorima.
Na cesti ima dovoljno prianjanja za SUV malenih dimenzija i nudi razumnu vožnju na 16-inčnim kotačima. Veće felge znaju pokvariti iskustvo, osobito na grubljim dionicama asfalta. Upravljač je nešto teži od konkurencije, poput Seat Arone, ali je opet dovoljno lagan za gradsko manevriranje i parkiranje, te je prilično precizan, piše Auto bild.
Buka od ceste i vjetra, iako nije pretjerana, naglašenija je nego u mnogim drugim malim SUV-ovima. Prostor sprijeda je u redu, a sjedala i upravljač imaju mnogo mogućnosti podešavanja. Prostor za one straga je manje impresivan, a višim putnicima će koljena zariti u tvrdu plastičnu podlogu prednjih sjedala – nešto što će postati neudobno na dužim putovanjima. Zapremina prtljažnika Kone manja je od prosjeka klase, ali tamo bi trebala stati četiri ručna kofera bez problema.
Na što treba pripaziti? Sjedala u nekim Konama imaju umetke od tkanine svjetlije boje na sjedalima na kojima bi se mogle vidjeti mrlje, a postoji i puno tvrde plastike koja bi mogla biti osjetljiva na oštećenja i ogrebotine.
Neki primjeri imaju problem sa softverom upravljačke jedinice zračnog jastuka, što može značiti da se neki od zračnih jastuka neće pravilno aktivirati u slučaju sudara. Izdan je opoziv vlasnicima u kojima se od njih tražilo da svoje automobile dovezu do Hyundaijevog zastupnika kako bi ažurirali softver i riješili ovaj problem.
Naša preporuka je 1,0-litreni benzinac od 118 KS, zbog ugodnog rada i solidnih performansi i razumne ekonomičnosti. To nije najprofinjeniji trocilindrični motor kojeg smo isprobali, ali ima više smisla od 1,6-litrenog benzinca koji je previše žedan. S druge strane, 1,6-litreni dizel motori su grublji u radu i šalju neugodne vibracije kroz papučicue i bično su i skuplji.
No zato su iznimno štedljivi s gorivom.
Podaci
Hyundai Kona 1.0 T-GDI
Motor: turbobenzinski
Cilindri/ventili: 3/12
Obujam: 998 ccm
Pogon: prednji
Snaga: 120 KS (88 kW) na 6000 o/min
Moment: 172 Nm na 1500-4000 o/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 416 x 180 x 155 cm
Osovinski razmak: 260 cm
Prtljažnik: 361 L/1143 L
Masa: od 1208 kg
Najveća brzina: 181 km/h
0-100 km/h: 12 sekundi
Izmjerena potrošnja: 6,1 l/100 km
CO2 ispuh: 117 g/km