Uz godinu ranije predstavljenu Teslu Model 3, Hyundai Kona EV bila je 2018. jedan od rijetkih električnih automobila s pristojnim dosegom (450 kilometara), a još uvijek prihvatljivom cijenom (33.000 eura). Ne čudi stoga što je već iduće godine zasjela na vrh ljestvice najprodavanijih automobila na struju kod nas i u Europi, kao ni što je do danas u cijeloj EU prodano 104.717 primjeraka.
Proizvodila se, međutim, u dalekom Ulsanu u Južnoj Koreji, što je za posljedicu imalo duge rokove isporuke, pa su Korejci u ožujku 2020. proizvodnju prebacili u modernu tvornicu u češkim Nošovicama, na tromeđi sa Slovačkom i Poljskom, s čijih su proizvodnih traka dotad silazili i30 i Tucson.
U kolovozu ove godine u proizvodnju je krenula druga generacija električne Kone, čijih će 50.000 primjeraka godišnje odlaziti u Njemačku, Francusku, Norvešku i Nizozemsku, a zatim i ostala tržišta EU. Sredinom rujna prve proizvedene primjerke nove Kone EV provozali smo Moravsko-šleskim krajem, najnaseljenijim i najindustrijaliziranim dijelom Češke, ali i sjedištem Tatre.
Premda su linije u osnovi ostale iste kao i kod prethodnika iz 2018., već na prvi pogled lako je zaključiti da je nova Kona pola broja veći automobil – čak 17,5 centimetara dulji (4,36 metara), ali i priličnih 2,5 centimetara širi (1,83 metara) i dva viši (1,58 metara). I to se jasno osjeća za upravljačem, jer sprijeda sad ima dovoljno mjesta za ramena i glave, a uz uz šest centimetara dulji međuosovinski razmak (2,66 metara) ni straga više nije prikladno samo za djecu (+7,7 centimetara za koljena i 1,1 za glave).
Profitirao je, dakako, i prtljažnik, koji proguta za klasu B-SUV rekordnih 466 litara (prije 332 litre). Plus tzv. frunk, odnosno za električne automobile karakteristični prostor ispod prednjeg poklopca s dodatnih 27 litara.
Otključati se sad može i pametnim telefonom ili satom, a unutrašnjost je ista kao i u običnoj Koni, čiji smo test objavili u broju od 15. rujna. U prijevodu, dva ekrana od 31,2 centimetara – lijevo instrumentna ploča, desno središnji upravljački sustav - plus sa središnjeg grebena na upravljač preseljena ručica mjenjača, što je u prostoru između prednjih sjedala oslobodilo mjesta za brojne pretince, odlagališta i držače.
Novost je, dakako, i projekcija podataka o vožnji na vjetrobran, nije izostala ni već gotovo obavezna ambijentalna rasvjeta, a električno izdanje za vrijeme vožnje iz zvučnika ispušta i umjetan zvuk, koji ovisi o položaju papučice gasa, brzini i glasnoći radija. Voziti se može i sa samo jednom papučicom, uz odabir željene jačine regenerativnog kočenja ručicama iza upravljača u četiri stupnja.
Druga generacija električne Kone kotrlja se na istoj platformi kao i benzinska (1.0T sa 120 KS i 1.6T sa 198 KS), odnosno hibridna (141 KS), a ne na isključivo električnoj kao Ioniq 5 i 6. Razlog? Cijena. U ponudi su dva izdanja – standardno sa 156 KS (prije 136 KS), baterijom od 48,4 kWh (prije 39,2 kWh) i dosegom od 377 kilometara te dalekometna sa 218 KS (prije 204 KS), baterijom od 65,4 kWh (prije 64 kWh) i dosegom od čak 514 kilometara.
Na otvorenim cestama i autocestama u okolici Oštrovica, trećeg po veličini grada u Češkoj, provozali smo jaču verziju nove Kone EV sa 218 KS. Prvi dojam? Puno je udobniji nego prije, manje poskakuje na neravninama i mirnije drži pravac na autocesti. Premda samo s prednjim pogonom, do stotke stiže za kratkih 7,8 sekundi, uz nijansu veću krajnju brzinu od 172 km/h (prije 163 km/h).
I dalje je, međutim, suzdržana što se tiče potrošnje. Zahvaljujući ne pretjeranoj težini od 1,8 tona i pristojnom koeficijentu otpora zraka (0,27), na stotinjak kilometara dugoj ruti većinom po otvorenoj cesti, a samo dijelu autocesti, u prosjeku smo trošili 14,5 kWh. Ispada, dakle, da bismo s jednim punjenjem mogli prevaliti lijepih 450 kilometara, što i nije daleko od tvorničkog obećanja od 514 kilometara po standardu WLTP. Još je ljepše što se – premda nije riječ o platformi od 800 volti kao na Ioniqu 5 i 6, nego uobičajenih 400 - na brzim punjačima s početnih 10 do 80 posto napuni za svega 41 minutu, jer podržava punjenje snagom od 102 kW.
Električno izdanje nove Kone u prodaju kreće već za mjesec dana, ali cijene kod nas još nisu službeno objavljene. Prethodnik je sa standardnom baterijom stajao 36.150 eura, odnosno kao long-range 41.660 eura, pa je malo vjerojatno da će novi ostati ispod granice od 40.000 eura. Srećom, za kraj listopada ili početak studenoga najavljeni su i državni poticaji na električne automobile, pa bi se moglo dogoditi da Hyundai Kona EV na kraju kreće oko 35.000 eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....