Prošećete li hrvatskim sajmovima rabljenih nije teško uočiti kako se najviše potencijalnih kupaca pet do deset godina starih limuzina srednje klase zadržava prvenstveno na Passatu. Potraga se proširuje eventualno na Vectru, a ako i tu nema sreće, moguća kupnja se odgađa za sljedeći put. Ni, jedna od alternativa, koja u većini slučajeva ostaje neopažena jest Ford Mondeo, povoljniji i do 25 posto od Passata, a prostraniji, komforniji i opremljeniji. A po iskustvima mnogih, uključujući i statistike kvarova njemačkih vučnih službi, čak i pouzdaniji.
Dakle, može se reći da je Mondeo jedan od podcijenjenih rabljenih i mnogi se kasnije iznenade kad shvate koliko mnogo pruža u odnosu na cijenu. Tako se i vlasnik našeg testnog primjerka, kupljenog s već priličnom kilometražom u kotačima, ni na što ne žali. Njegov 7 godina star primjerak s gotovo 200.000 km čvrst je i utegnut, bez naznaka čak ni početne faze rasklimanosti, svi sklopovi uredno rade, a potrošnja velikog 2,2-litrenog dizelaša sa 150 KS, na našem tržištu vrlo rijetkog, kreće se u prosjeku oko mizernih 6 litara. Odlično stanje zasluga je redovnog održavanja, šeststupanjskog mjenjača i vožnje pretežno otvorenom cestom.
I servisne statistike njemačke Dekre i ADAC-a pokazuju za Mondeo ispodprosječan broj intervencija u okvirima svoje klase. Kod težih dizelaša prednji ovjes i kočnice podložniji su bržem trošenju, a kod benzinaca živce znaju trošiti elektronika i elektrika i to je zapravo manje-više sve. Motori dobrih performansi i umjerene potrošnje nisu skloni trošenju ulja, naročito oni nakon redizajna, pa s te strane ne bi smjelo biti problema. Problemi s dvomasenim zamašnjakom, brtvom glave motora i turbo punjačima kod dizelaša više su rezultat grube ili pak česte vožnje gradom nego konstrukcijskih nedostataka.
Osim što impresionira veličinom putničkog i prtljažnog prostora (izvedba s petera vrata i praktičnim pristupom prtljažniku) Mondeo je i vrlo solidno izrađen. Jedino je glatki dio plastičnih površina podložan sitnim oštećenjima i grebanju. Udobnost je zahvaljujući veličini i unatoč nešto tvrđe podešenom ovjesu jako dobra i na našim lošim cestama, premda to nije glavna vrlina Mondea. Naime, tko voli brže potegnuti u Fordovoj limuzini doći će na svoje.
Ležanje, upravljivost i preciznost u vožnji druge generacije Mondea (uvedene 2000. i redizajnirane 2003.) među najboljima su u srednjoj klasi, pa ne čudi što je platformu i velik dio čitavog pogonskog sustava preuzeo i sam Jaguar, za model X-Type. U ponudi je i ogroman karavan, a na našem tržištu najčešći se nude 2,0-litreni dizelaši (130 KS) te 1,8 i 2,0-litreni benzinci (115 i 145 KS). Prvi primjerci iz 2000. i 2001., sačuvani i s dizelskim motorom, prodaju se za manje od 30.000 kuna.
MONDEO 2.2 TDCi (2000. - 2007.)
Kilometraža 195.000
Motor turbodizelski
Obujam 2198 ccm
Snaga 114 kW/155 KS pri 3500/min
Moment 360 Nm pri 1800/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 473 x 181 x 146 cm
Osovinski razmak 276 cm
Prtljažnik 500 litara
Masa 1390 kg
Brzina 220 km/h
0-100 km/h 8,9 sekundi
Potrošnja 6,1 l/100 km
Cijena 52.000 kuna
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....