Većina Golfova treće generacije koji voze našim cestama već je punoljetna i rijetko koji ima manje od stvarnih 300.000 prijeđenih kilometara, ali Trojka i dalje je jedan od najtraženijih na tržištu polovnjaka. Razlozi su dobro poznati: to je dokazano najizdržljiviji te za održavanje jedan od najmanje zahtjevnih auta tog doba, a cijena mu je već dovoljno niska da ga mogu kupiti i studenti kojima se preko ljeta posrećio bolje plaćen posao. Tako se uz malo truda mogu naći primjerci prvih godišta proizvodnje u relativno pristojnom stanju već za oko 5000 kuna, dok se za novije dobro sačuvane turbodizelske verzije traži oko 25.000 kuna. A dosta mehaničara s dugogodišnjim iskustvom tvrde da je riječ o najkvalitetnijem Golfu ikad, boljem i od Četvorke.
Izvedba je masivna i robusna, pa ono malo francuskih i talijanskih konkurenata starih dvadesetak godina koji se još kotrljaju, uglavnom su u puno lošijem i rasklimanijem stanju od Golfova, otpornih na grubu i vožnju po lošim cestama, nemarno održavanje i veliku kilometražu. Podvozje dugo može trpjeti veća težinska opterećenja, a najslabija su točka prednji amortizeri, naročito kod dizelskih verzija. Veliku kilometražu teško ćete „pročitati“ i na temelju stanja unutrašnjosti. Sjedala gube tvorničku formu tek nakon izrazito dugog korištenja, a tvrda plastika je iznimno izdržljiva, jednako kao plastični upravljači, puno otporniji od kožom presvučenih...
Očekivano, u ponudi prevladavaju 1,9-litreni dizelaši u tri izvedbe snage (atmosferski 64 KS, turbodizelski 75 KS i i turbodizelski TDI s izravnim ubrizgavanjem 90 i 110 KS). Početni dizelaš je slabašan, ali bez puno održavanja i većih zahvata prevaljuje i preko pola milijuna kilometara, a s turbodizelašem od 75 KS ne treba riskirati. Ima problematičnu izvedbu zupčastog remena i koljenastog vratila pa su zabilježeni slučajevi sudaranja klipova i ventila, što posljedično dovodi do generalne reparature motora. Najbolji omjer potrošnje i performansi daju TDI motori, ali su i najskuplji.
Pri kupnji dizelaša treba posebno biti oprezan, jer prodaju se uglavnom kada su već već preko svake mjere istrošeni i izvoženi, često i nikako održavani, pa slijede veća ulaganja. Unatoč tomu, benzinci su slabije traženi. Najboljim se pokazao srednji u ponudi, ali kod nas rijedak 1,6-litreni (75 i 100 KS), ali loš izbor uopće nije niti osnovni 1,4-litreni sa 60 KS. Ne treba strahovati od velikog manjka snage, jer Golf je prije dvadesetak godina težio tek 1000 kilograma, manje od današnjih modela niže klase. Premda je dizelaš na našem tržištu kasnije lako prodati, rabljeni benzinac je sigurnije i jeftinije rješenje za one koji ne namjeravaju raditi maratonsku kilometražu.
VW GOLF 1.4 (1991.-1997.)
GODIŠTE 1997.
CIJENA 13.000 kn
Kilometraža: 266.000
Motor: benzinski
Obujam: 1390 ccm
Snaga: 44 kW/60 KS pri 5200/min
Moment: 116 Nm pri 2800/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Dimenzije: 402x169x143 cm
Međuosovinski razmak: 248 cm
Brzina: 157 km/h
0-100 km/h: 15,9 sekundi
Potrošnja: 7,2 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....