Za tradicionalne automobile s motorom s unutarnjim izgaranjem, kilometraža i starost mogu potencijalnim kupcima brzo reći koliko bi trebali platiti za automobil. Ova formula ne funkcionira za električne automobile. Njihova vrijednost prvenstveno ovisi o dometu i sposobnosti baterije.
Donedavno nije postojao način za mjerenje ispravnosti baterije, što je sprječavalo prodaju rabljenih električnih automobila. Međutim, to se sada počinje mijenjati, jer časopis TREND izvještava da tvrtke žure proširiti testove baterija koji bi trebali pomoći kupcima da saznaju koliko rabljeni automobil stvarno vrijedi. Neki od njih traju samo nekoliko minuta, izvijestio je Reuters.
Jedna od njih je britanska start-up tvrtka Altelium koja je razvila test "zdravlja" baterija za električne automobile. Ove je godine više od sedam tisuća prodavača u SAD-u i više od pet tisuća u Velikoj Britaniji počelo nuditi certifikat temeljen na ovom testu.
"Ako tržište rabljenih automobila ne funkcionira kako treba, tržište novih automobila neće funkcionirati kako treba i prijelaz na električne aute se neće dogoditi", rekao je Alteliumov menadžer za poslovni razvoj Alex Jons. Također tvrdi da su druge zemlje, uključujući Kinu, pokazale interes za testove baterija.
Baterije obično čine do 40 posto cijene novog električnog automobila. Važno je kako se rukuje baterijom. Prečesto brzo punjenje električnog automobila, nastavljanje punjenje kada je baterija gotovo puna ili ostavljanje potpuno napunjene baterije dulje vrijeme može dovesti do njezinog brzog propadanja.
Austrijska tvrtka Aviloo, koja je razvila test za trgovce i privatne osobe, otkrila je da nakon vožnje od 100.000 kilometara stanje baterije električnog automobila može varirati i do 30 posto. Kupac koji želi rabljeno električno vozilo s 90 posto dosega novog vozila može na kraju kupiti električno vozilo sa 70 posto dosega zbog loših navika punjenja prethodnog vlasnika.
To može smanjiti vrijednost vozila za tisuće eura, rekao je direktor Aviloo-a Marcus Berger. "Kod električnih automobila, kilometraža i starost vam ništa ne govore", rekao je Berger. Proizvođači automobila daju informacije o dometu svojih EV-ova, no kritičari kažu da su ti podaci često preoptimistični. Stoga su potrebna neovisna ispitivanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....