Tržište električnih automobila trenutno bilježi usporen rast jer se potražnja za automobilima na struju osjetno smanjila posljednjih mjeseci. Nakon velikog dugogodišnjeg rasta, tržište se očito polako zasićuje, a da bi prodali svoje električne aute i onim potencijalnim kupcima koji su vrlo skeptični, proizvođači automobila morat će se jako potruditi.
Naime mnogi ne žele električni automobil zbog dosega, trajanja punjenja, trajnosti baterije i drugih problema, no jedno istraživanje je sada potvrdilo kako je glavni razlog za neprihvaćanje električnih automobila mnogo jednostavniji – previsoka cijena!
Istraživanje S&P Globala pokazalo je da gotovo 50 posto potrošača diljem svijeta cijene električnih vozila smatra previsokima, iako su svjesni njihovih prednosti. Većina električnih automobila u SAD-u i Europi su veliki i luksuzni modeli, pa je visoka cijena i logična. No čak i u drugim dijelovima svijeta gdje postoje cjenovno mnogo pristupačnija električna vozila, kao što je Kina, viša cijena za električne automobile odbija kupce.
Istraživanje je pokazalo da cijena ipak nije i jedini problem električnih auta. Naime, mnogi im zamjeraju praktičnost korištenja. Među potrošačima koje je anketirao S&P Global, 46 posto ih je reklo da su zabrinuti zbog trajanja punjenja, a 44 posto bilo je zabrinuto zbog dostupnosti punjača.
Također, punjenje kod kuće još nije još postalo rješenje problema. Samo 51 posto vlasnika električnih vozila je u anketi izjavilo da ima punjač kod kuće, a većina nije voljna platiti dodatno za instaliranje brzog Type 2 punjača u svojoj garaži. Umjesto toga, većina vlasnika automobile želi puniti na poslu ili na javnoj punionici, a to povećava troškove vlasništva električnog auta.
Dobra vijest za proizvođače automobila je da se čini kako je zabrinutost oko autonomije automobila postala mnogo manja. Samo 29 posto ljudi u anketi je izjavilo kako očekuju da će električno vozilo moći voziti više od 483 km s jednim punjenjem. Oko 19 posto je zadovoljno s dosegom između 404 i 483 km, dok je za 21 posto i 323 do 403 sasvim u redu. Na tržištu je trenutno mnogo automobila koji udovoljavaju očekivanja većine kupaca u pogledu dosega.
Što se tiče onih koji su aktivno zainteresirani za kupnju električnog auta, najviše ih privlači ušteda troškova goriva (69 posto ispitanika), zatim korist za okoliš (56 posto), a treći najvažniji razlog su performanse i iskustvo vožnje (31 posto).
Ipak, tih zainteresiranih kupaca mnogo je manje nego prije dvije godine. Naime, 2021. je 86 posto potrošača izjavilo da je otvoreno za kupnju električnog vozila kao svog sljedećeg vozila. Sada ih je samo 67 posto, što je ipak nešto više od 2019. godine kada je za kupnju električnog auta bilo zainteresirano 58 posto kupaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....