Ljudi moji, je li ovo moguće – parafrazirao je netko kultnu rečenicu komentatora Mladena Delića u općem metežu i ushićenju, nastalom nakon što se karavana od sedam Dacia Dustera polako, ali sigurno probila strmom makadamskom cestom od Tulovih greda prema Libinju.
Bio je to, vjerujte nam na riječ, pravi pothvat. Dosadna kiša koja je proteklih tjedana neprestano padala na ovom je i inače strmom i izazovnom usponu napravila ozbiljne vododerine, prave brazde usječene u velebitski krš. Već na prvi pogled put je djelovao teško savladivim, a dojam se nije promijenio niti kad smo stisnuli papučicu gasa na robusnim rumunjskim SUV modelima i krenuli se uspinjati.
Da nije bila riječ o šali pokazuje i što je naša inače neustrašiva čitateljica Silvia Kolarić odustala od vožnje ovom dionicom, koliko god je željela iskušati robusni rumunjski terenac na što izazovnijoj podlozi.
Niti nama, organizatorima ove terenske avanture, nije bilo svejedno. Ipak smo našim dragim prijateljima iz domaćeg zastupništva Dacije obećali da ćemo vratiti čitave automobile, a ovaj put prepun skrivenih zamki gotovo nam je vikao da smo se ipak malo zaletjeli s obećanjem da će tako i biti.
Posebno nas je brinuo Duster pokretan štedljivim i snažnim hibridom 1.6 E-Tech od 141 KS, jedini s prednjim pogonom u društvu za ovakve izazove ipak primjerenijih 4x4 izvedbi, koje su pod prednjim poklopcem redom skrivale 1,2-litreni blagohibridni benzinac od 130 KS.
No, pokazalo se da se uzalud brinemo.
Da bismo svi skupa bez štete prošli ovu prepreku bilo je važno, pokazalo se, tek držati dovoljan razmak, kako kamenčići koji su poput šrapnela letjeli svuda okolo automobila ne bi oštetili druge automobila u karavani.
Uz malo veći napor od ostatka društva, uspon je uspješno savladao i Duster s prednjim pogonom, kojim je upravljao i službeno najzabavniji član ovogodišnje karavane, zagrebački stand-up komičar Goran Vugrinec.
Kad je izašao iz Dustera ruke su mu se tresle kao prutovi na vjetru, no sreći nije bilo kraja. Pokazalo se, naime, da podnica odmaknuta od tla preko 21 centimetar te napadni kut od 30 stupnjeva nisu samo neke brojke s kojima mi u Auto klubu volimo popunjavati tablicu s tehničkim podacima, već itekako velika pomoć kad se siđe s asfalta.
Pogon 4x4? Dobro dođe, ali na kamenoj podlozi nije preduvjet za uvjerljiv nastup...
Nakon toga, dobro raspoloženje nije napuštalo našu karavanu do kraja vikenda i naše terenske pustolovine, vjerojatno i zato što su se baš svi uvjerili da se na Dustere može računati i u najsurovijim uvjetima. Ne samo to, pokazalo se i da nećemo ostati bez goriva, što je spoznaja koja godi u okruženju gdje se noću ugodno osjećaju samo divlje zvijeri. I Stipe Božić.
Nakon što su Dusteri na autocesti trošili oko 7 litara, nakon forsiranja južnog Velebita uzduž i poprijeko potrošnja se popela za tek nešto više od pola litre. Dustere smo punili gorivom samo jednom, više reda radi, no pokazalo se da bi s jednim spremnikom bez problema odradili ovaj cijeli avanturistički vikend u kojem smo nizali kilometre po prašnjavim cestama, ali i uživali u nestvarnim vidicima i finoj domaćoj hrani, te spavali u ugodnim mobilnim kućama kampa Park Soline u Biogradu na moru.
Josipa Miletić, Karlobag
Vozim Duster već godinama, vidi se veliki iskorak
Svaki slobodan trenutak nastojim posvetiti istraživanju prirode sa svojim tri godine starim Dusterom, pa me iznimno zanimalo što nudi novi model. I, mogu reći, vidi se veliki napredak. Posebno mi se svidio automatski mjenjač koji zbilja precizno prolazi kroz stupnjeve, a primijetila sam i da je unutrašnjost osjetno modernija i prostranija.
Goran Vugrinec, Zagreb
Adrenalin mi je na Velebitu skočio kao nikad
Novi Duster me totalno oduševio. Čak je i izvedba s prednjim pogonom i normalnim, cestovnim gumama uspjela savladati nevjerojatno opaku strminu na kojoj se činilo da ćemo završiti na krovu. Vrištali smo svi u autu, prvo od straha, a zatim od sreće, kad smo shvatili da smo preživjeli. Probao sam kasnije i izvedbu 4x4, koju zbilja ništa ne može zaustaviti.
Silvia Kolarić, Bjelovar
Duster se pokazao idealnim za istraživanje bespuća
Radim kao planinarski vodič i jako mi je važno da s autom mogu doći i do najzabačenijih predjela. Duster se pokazao okretnim, sposobnim na terenu i vrlo ugodnim za vožnju, a svidio mi se i dizajn unutrašnjosti. Plastika koja okružuje vozača je u pravilu tvrda, no pokazalo se da je čvrstoća izrade neupitna.
UKRATKO
- Tijekom dvodnevne off-road pustolovine nismo štedjeli ni sebe, ni čitatelje, a najmanje Dustere – prošli smo južni Velebit uzduž i poprijeko, uživajući u prekrasnom planinskom krajoliku
- Glavni meštar ovogodišnje terenske avanture bio je Marin Marasović, jedan od najboljih poznavatelja kraja proslaviljenog i serijalom filmova o Winnetouu
- Nakon višetjedne neprestane kiše na Velebitu su nas dočekali makadamski putevi puni vododerina i lokvi, ali i lijepi vidici. Na planinskom zraku nitko nije imao problema s apetitom
- Od izazovnih vožnji Velebitom predahnuli smo u mirnom i lijepo uređenom kampu Park Soline u Biogradu na moru, gdje smo prespavali u udobnim mobilnim kućicama
- U našem lutanju Velebitom pridružio nam se i putopisac Hrvoje Jurić, koji često živi i radi upravo u Daciji Duster
- Drugoga dana naše pustolovine prošli smo uzduž prekrasnog kanjona Zrmanje i potom se poznatom Majstorskom cestom ponovno vratili u bespuća Velebita
- Koliko god Velebit bio pust, života još uvijek ima. Ponekad smo čak morali voziti i slalom između krava
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s Dacia Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....