RELI DRAGULJ

Prodaje se Lancia Delta S4, podsjetnik na najuspješnije razdoblje u povijesti relija ikad

Rekord najuspješnijeg proizvođača u povijesti Svjetskog prvenstva u reliju govori sam za sebe, a najekstreminija bila je Delta S4

Lancia Delta S4

 RM Sotheby‘s

Lancia je kroz vrijeme na auto sceni počeka blijedjeti kao marka, ali nitko ne može izbrisati dugu i bogatu povijest inovacija i uspjeha u reliju. Proizvela je neke od najljepših automobila ikada napravljenih, kao i neke od tehnološki najekstremnijih. Kao i kod kolega u Maranellu, činilo se da tvrtku zaista pokreće strast.

Njezin rekord najuspješnijeg proizvođača u povijesti Svjetskog prvenstva u reliju govori sam za sebe, a bez dvojbe, najekstremniji model kojeg je kompanija proizvela je Delta S4.

image

Lancia Delta S4

RM Sotheby‘s

Lancijin uspjeh u reliju započeo je s minijaturnom Fulviom, prije dolaska nevjerojatnog namjenski izrađenog Stratosa. Nakon preuzimanja od strane Fiat Grupe, Stratos je postao sve politički osjetljiviji jer je bio homologacijski specijal koji je više sličio Miuri nego bilo kojem Lancijinom proizvodu.

Za reli, podrška radionice Abarth prebačena je na Fiat 131, a Lancia je poslana da dvaput uspješno postane prvak klase u Svjetskom prvenstvu sportskih automobila. Međutim, Stratos je nastavio stvarati političke probleme jer pobjeđivao na međunarodnim relijima sve do uvođenja Grupe B 1982. godine.

image

Lancia Delta S4

RM Sotheby‘s

Lancia je osvojila još jedno Svjetsko prvenstvo u skupini B unatoč tome što je kategorija bila korak promjena u odnosu na skupinu IV. Audijev Quattro počeo je dominirati, a Lancia je morala pronaći nova rješenja kako bi ostali na vrhu svoje igre, što su i učinili tijekom zime 1982. godine.

Jedno područje za koje je Lancia znala da mora ne samo sustići svog suparnika, već i napredovati dalje bio je sustav pogona na sva četiri kotača. Inženjeri Lancie znali su da moraju nadmašiti Audijevu quattro tehniku i prilagoditi središnji diferencijal kako bi stekli prianjanje koje takav sustav nudi, a da pritom ne ugroze upravljivost.

image

Lancia Delta S4

Lancia

WRC debi modela Delta S4 na Lombard RAC reliju 1985. bio je veliki uspjeh s rezultatom 1-2 za Toivonen-Wilsona i Alén-Kivimäkija, iako mu je djelomično pomoglo umirovljenje poznatog Audija Quattro S1 E2.

Nade su bile velike za S4 sezonu 1986., posebno s izrazito talentiranim Henrijem Toivonenom i iznimno iskusnim Markku Alénom koji su vozili za momčad; obojica su bili potencijalni prvaci. Ova Delta S4, šasija 215, završena je u Martini bojama za uvodnu rundu.

image

Lancia Delta S4

Lancia

Nakon Rallye Monte-Carlo, šasija 215 korištena je kao rezervni automobil za Toivonena na reliju u Portugalu i Mikaela Ericssona na Acropolis Rallyju. Sljedeće godine osvojila je prvenstvo. Njen posljednji javni nastup bio je na Rally Alpi Orientali 1990. godine. Nakon ovih rijetkih pojavljivanja, šasija 215 je prodana japanskom kolekcionaru.

image

Lancia Delta S4

Lancia

2013. godine ovu povijesnu Deltu S4 kupio je britanski kolekcionar koji ju je uvezao iz Japana u Ujedinjeno Kraljevstvo. Ušao je u kolekciju Gran Turismo 2019. i od tada se o njemu brine BGM Sport. Nedavno se demonstrirao na događajima kao što je Goodwood Festival of Speed. Ponude na aukcijskoj platformi RM Sotheby‘s počinju od 1,75 milijuna funti (15 milijuna kuna).

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 20:18