Alfa Romeo 164 danas je jednom riječju već ikona. Sportska je to limuzina tvrtke iz Milana zamišljena u najboljoj tradiciji marke, koja se proizvodila od 1987. do 1997. godine, i zadnji je model koju su samostalno osmislili tehničari iz Aresea (od 1991. godine Alfa Romeo potpada pod Fiat Auto). Uz klinasti Pininfarina dizajn tada krajem 1980-ih, zapaženost je bila zajamčena.
Zanimljivo, 164 je dijelio "Tipo Quattro" platformu s Lancijom Themom, Fiatom Cromom i Saabom 9000, no kod dizajna i posebnosti upravo je 164 dobila najviše "slobode" i nije dijelila s ostala tri modela nijedan karoserijski dio.
Prije nego li je ustupila mjesto Alfi 166, proizvedeno je bilo 268.757 jedinica. S obzirom na to da je restormod trend danas sve prisutniji nismo dugo trebali čekati, pa je tako na Expo Tuning salonu u Torinu 2020. pokazana vrlo zanimljiva moderna reinkarnacija Alfe 164 QV u režiji kuće BTS Creativity iz Torina koja je sve zadivila te osvojila nagradu za najbolji auto na sajmu.
Ovaj jedinstveni projekt BTS Creativity je izradio s namjerom da bude pokazni primjer što sve tvrtka može izraditi za buduće klijente. Osnova za projekt je bio svojevremeno najsnažniji model u ponudi 164 QV koji je pronađen napušten u jednom seoskom štaglju, pa se pristupilo pažljivom obnavljanju do najsitnijih detalja.
Posebnost: karoserijski dijelovi ovog 164 QV izrađeni su od karbonskih vlakana i nadalje, odabrana je posebna boja, Alfa Rosso Competizione metalik crvena u kombinaciji s tamnosivom bojom "ispod pojasa" automobila, baš kako je to bilo i kod originala.
Auto je postavljen na 18 colne kovane alu naplatke, popularne "telefonke" inspirirane onima na alfi 156 GTA, ispod kojih se skrivaju kočnice od Alfe Giulije Quadrifoglio s velikim samoventilirajućim diskovima i crveno obojenim Brembo čeljustima s natpisom Alfa Romeo.
Usto, zamijenjen je standardni elektronički kontrolirani ovjesa novim prilagodljivim kompletom. Ostali dodaci uključuju jako zatamnjena prednja svjetla posuđena od kasnije redizajnirane verzije 164, žuta svjetla za maglu i "scudetto" amblem od karbonskih vlakana.
Promjene su jednako decentne te impresivne i u kabini gdje su postavljena sportskija sjedala s boljim bočnim držanjem nego kod originala, a presvučena su bež kožom i alkantarom. Istim materijalima presvučena je i instrumentna ploča te bočne unutarnje obloge što se sjajno uklapa s drvenim upravljačem.
Međutim, ispod poklopca nije standardni veliki 3,0-litreni V6 Busso atmosferac već 2,0-litreni 12V Busso s turbinom koji serijski postiže 207 KS i 306 Nm, a koji se stavljao u modele za talijansko tržište zbog visokih poreza na motore velikog obujma u to vrijeme. S tim motorom 164 QV postiže 243 km/h najveće brzine i osigurava sprint do 100 km/h za 7,2 sekunde.
Cijena ove Alfe čije su sjajne fotografije objavljene na facebook stranici Alfattitude nije poznata, kao ni prodaje li se uopće, ali sudeći po trudu i silnim satima utrošenim u restauraciju i restomod izvedbu, sigurno vrijedi poput najbolje očuvanih originala u tvorničkom stanju s tim da ovaj primjerak zrači posebnim ekskluzivitetom. Pogledajte fotogaleriju...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....