Alfa Romeo 156 jedan je od uspješnijih modela u povijesti marke. Više od 680.000 primjeraka prodano je između 1997. i 2005. godine, a bila je prva Alfa koja je osvojila titulu "Automobila godine". Evo kratak osvrt na ovu bezvremensku limuzinu i karavan SW.
Gotovo milijun ljudi prije 25 godina iskoristilo je "otvorene dane" kod prodavača Alfa Romea kako bi doživjeli premijeru revolucionarne nove limuzine, u kasnu jesen 1997. godine. Ono što su vidjeli bilo je uvjerljivo.
U roku od nekoliko mjeseci primljeno je preko 100.000 narudžbi. Do završetka proizvodnje 2005. godine proizvedeno ih je više od 680.000. Ova brojka čini Alfa Romeo 156 jednim od komercijalno najuspješnijih modela u 110-godišnjoj povijesti marke.
Alfa Romeo 156 predstavljen je međunarodnim medijima u glavnom gradu Portugala Lisabonu. Poruka je bila jasna: 156 kombinira dinamičan stil sa savršenom ravnotežom performansi i sportskim upravljanjem. Specifikacije su bile vrlo ambiciozne, a rezultat je bio jedan od najboljih limuzina srednje veličine s pogonom na prednje kotače.
U tvornici Arese, također domu Centro Stile, promijenile su se tehnologije, ljudi i proizvodni proces. Uvedeni su novi računalno potpomognuti sustavi za projektiranje i izradu prototipova. Tim Centro Stile bio je uključen u proces projektiranja platformi za vozila te je također sudjelovao u tehnološkim odlukama.
Strategija je bila: ono što je funkcionalno mora biti i lijepo, i obrnuto. Stil i funkcija idu jedno uz drugo - u Alfa Romeu to se naziva "potrebnom ljepotom". Centro Stile nije bio odgovoran samo za dizajn jednog modela, već cijele serije. Tako je Alfa Romeo 1995. godine predstavio hatchback model 145, a godinu dana kasnije 146, koji je upotpunio ponudu marke u C segmentu.
Ipak, stvarna prekretnica bila je Alfa Romeo 156. Karakteristična Scudetto maska hladnjaka dominirala je dizajnom prednjeg dijela vozila. Prepoznatljivi prednji blatobrani odisali su snagom, a linija krova i odnos staklenih i metalnih površina više su nalikovali sportskom coupeu.
Ovaj efekt naglašen je kvakama na stražnjim vratima, koje su gotovo nevidljivo integrirane u okvire vrata. Bio je to trik kojeg su kasnije prihvatile mnoge marke, poput Renaulta s Cliom.. Čisti bokovi naglasili su elegantan i dinamičan profil Alfa Romea 156. "Čini se da se kreće čak i kad stoji", komentirao je Walter de Silva, tadašnji voditelj Centro Stilea Alfa Romea.
Paleta boja Alfa Romea 156 sadržavala je eksperimentalne livreje prethodno viđene u sličnom obliku na konceptnom automobilu Carabo (1968.) i Alfa Romeo Montrealu (1970.).
Dizajneri Centro Stilea inspiraciju su pronašli u susjednom tvorničkom muzeju, koji je tada bio smješten u istoj zgradi u kojoj je i sada. Na temelju boje izloženog Alfa Romea 8C 2900 B iz 1938. godine, izumili su višeslojnu boju Nuvola Blue, u kojoj se 156 uvijek činio svjetlucav.
Zadatak programera bio je pomiriti sportski duh i pogon na prednje kotače. Za ostvarenje tog cilja u proizvodnji su korišteni inovativni materijali, uključujući magnezij i čelične limove različitih debljina.
Pomno dizajnirana prednja osovina imala je takozvanu Ackermannovu geometriju, koja je pružala izravan osjećaj upravljanja. Posebna pažnja posvećena je i mehaničkom podešavanju šasije, što je jamčilo precizno rukovanje.
Pri lansiranju Alfa Romea 156 ponuđeno je šest varijanti motora. V6 benzinski motor nudio se uz tri TwinSpark izdanja. Ova tehnologija, koju je prvi upotrijebio dizajner Alfa Romea Giuseppe Merosi još 1914. godine, bila je zaštitni znak niza legendarnih motora marke tijekom godina. U modelu 156 dvije svjećice po cilindru po prvi su put kombinirane s četiri ventila.
Četverocilindrični benzinski motori bili su u rasponu od 1,6 do 2,0 litara obujma s učinkom između 120 i 165 KS. Iznad toga je bio 2.5 V6 sa 190 (kasnije 192) KS. Godine 2002. uslijedila je 3.2 GTA izvedba s 250 KS i 300 Nm okretnog momenta, kojoj je do 100 km/h trebalo 6,3 sekunde.
156 bio je jedan od prvih masovno proizvedenih automobila u svijetu koji je koristio dizelske motore s izravnim ubrizgavanjem temeljene na common-rail procesu koji je danas široko rasprostranjen.
Turbodizelaši obujma 1,9 i 2,4 litre (105 do 175 KS), koji se mogu prepoznati po kratici JTD, zaprepastili su svojom kvalitetom i učinkovitošću stručnjake i javnost. Dizelski motori po prvi su put ponudili performanse, smanjenje buke i udobnost na razini benzinskih motora.
Alfa Romeo 156 osvojio je srca diljem svijeta. Godine 1998. to je bio prvi model marke koji je osvojio najvažniju međunarodnu nagradu kao "Automobil godine" u Europi. Trkaća verzija modela 156 također je proslavila brojne uspjehe u motosportu. Unutar deset godina osvojila je ukupno 13 međunarodnih naslova. Zaključak: klasik od glave do pete, posebno inicijalni model s potpisom De Silve, prije redizajna koji je odradio Giugiaro.