Fiat 128 s prodanih 4,5 milijuna primjeraka od 1969. do 1985. kroz dvije generacije svakako spada u ikone proizvođača iz Torina.
Javnosti je otkriven 1969. godine, 1970. proglašen je "Europskim automobilom godine", a nudio se u tri karoserijske izvedbe - kao limuzina s četverim i dvojim vratima te kao 3-vratni karavanski model Familiare.
Jednostavnost konstrukcije i pogonskog sklopa prema receptu "sve naprijed" s poprečno smještenim motorom i pogonom sprijeda pokrenuli su trend gradnje velikoserijskih automobila koje su kasnije usvojili svi ostali proizvođači.
Zanimljivo, verzija s peterim vratima kao Fiat 128 nikad se nije prodavala sa znakom Fiata, ali jest kao Zastava 101 koji je od 1971. godine silazio iz pogona u Kragujevcu kao u narodu popularni "Stojadin".
S drugom generacijom Fiata 128 s 4 vrata u bivšoj je državi je od 1980. godine zaživio kao Zastava 128.
Fiat 128 se prodavao u brojnim izvedbama, a današnjim kolekcionarima i fanove svakako su najzanimljivije verzije 128 Special, 128 Rally ili posebna izvedba 128 Coupé koju su nazivali i "mali Ferrari".
Međutim karavanska dvovratna verzija Familiare sada nekako iz drugog plana postaje sve zanimljivija kolekcionarima, a tome svjedoče i cijene: s obzirom na to da ih je najmanje izrađeno danas su iznimno rijetka pojava i vrijede baš kao i "mint" 128 Coupe model.
Za primjerak s fotografija vlasnik iz Njemačke traži 8900 eura,a riječ je o modelu iz 1974. godine s 1,3-litrenim benzincem of 65 KS u savršenom tvorničkom stanju s prijeđenih tek 55.680 kilometara.
U opisu automobila u oglasniku Cars & Classic stoji kako je automobil 2018. kupljen od prvog vlasnika u Italiji, da ima originalne talijanske "papire", prvu boju te da je odrađen veliki servis motora.
Piše i da je automobil 25 godina stajao u suhoj garaži te da je do danas preživjelo vrlo malo primjeraka s 1,3-litrenim motorom. Stvarno rijetka prilika za fanove Fiata 128!
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....