Prva generacija Dacie Duster na tržište je stigla 2010. godine, najveći adut za privlačenje kupaca je bila njena cijena. Osnovni Duster je koštao manje od 80.000 kuna, a top modeli nisu prelazili 130.000 kuna. S obzirom na to da rabljeni primjerci ovog auta danas na tržištu koštaju uglavnom između 6000 i 12.000 eura mora se priznati da je Duster nevjerojatno dobro održao svoju inicijalnu cijenu. Je li to znak i da se radi o izuzetno dobrom autu?
Duster se pokazao kao prilično pouzdan auto, pogotovo ako u obzir uzmemo činjenicu da se radilo o najjeftinijem SUV-u na tržištu. I danas, 14 godina nakon premijere i sedam godina nakon prestanka proizvodnje ponuda rabljenih na tržištu je prilično bogata što ukazuje na to da je automobil dosta izdržljiv. Dodatni plus je prilično jeftino i jednostavno održavanje.
Ipak, mnogi Dusteri na tržištu rabljenih daleko su od idealnog stanja jer se radi o jeftinom automobilu na čijem su održavanju vlasnici često škrtarili, te ga nisu previše čuvali tijekom eksploatacije. Dodatni problem je što su mnogi Dusteri, pogotovo 4x4 verzije bili "radni konji" koji su tijekom svojeg životnog vijeka stavljeni na brojna iskušenja koja su ostavile tragove na njihovu konstrukciju i mehaniku. S druge strane bilo je i mnogo starijih brižnih vlasnika tako da se Dusteri na tržištu jako mogu razlikovati po statusu uščuvanosti.
Duster nudi pristojnu količinu prostora u unutrašnjosti i u prtljažniku od 475 litara (443 u 4×4 verzijama). Iako materijali izgledaju vrlo jeftino, a dizajn je izuzetno zastario i također "nekako jeftin", izrada je zadovoljavajuća. Dodatni plus je robusnost same unutrašnjosti i materijala koji su napravljeni kako bi trajali.
Ovjes izuzetno dobro upija grube neravnine, tipične za hrvatske ceste, ali za dinamičnu vožnju nije ni od kakve koristi. Bezosjećajno upravljanje vas baš i ne potiče da jurite po zavojima u kojima se automobil izuzetno naginje. Sam položaj sjedenja prilično je udoban, no podstava sjedala je previše mekana i nudi malo bočne potpore.
PLUS:
Vrlo dobra ponuda prostora i preglednost, veliki prtljažnik, izuzetno udoban ovjes, robusnost, izuzetno dobro držanje vrijednosti, jeftino održavanje
MINUS:
Mnogo loše održavanih modela u ponudi, jeftini materijali, loša zvučna izolacija, "brundav" benzinski trocilindraš, zastarjela unutrašnjost, loš sigurnosna oprema, visoka potrošnja određenih izvedbi, bezosjećajni upravljač, naginjanje u zavojima...
Uobičajeni uzroci kvarova:
Zbog lošijeg održavanja ima dosta modela s problemima. Na primjer u statistici kvarova njemačkog ADAC-a, Duster se nalazi u donjem dijelu sredine poretka, a njemački TÜV kritizira probleme sa sustavom upravljanja, pogonskim osovinama, elektronikom motora i hrđanjem ispušnih sustava. Česti su i problemi s akumulatorom kao i s prekidačem za paljenje kod modela koji su opremljeni ovom funkcijom. Problema zna biti i s filterom sustava goriva i ubrizgavanjem goriva.
Povijest modela: Dacia Duster (2010. - 2017.)
2010.
Uvođenje modela na tržište s dvije varijante motora i pogonom na prednje kotače. Dostupni motori su 1.6 16 V (105 KS) i 1.5 dCi (86 KS) motori zadovoljavaju emisijsku klasu Euro 4. Kasnije iste godine dolaze i verzije s pogonom na sve kotače te nove verzije motora 1.5 dCi (90 KS), 1.5 dCi (107 KS, prednji pogon) i 1.5 dCi (110 KS, pogon na sve kotače). Svi motori zadovoljavaju emisijsku klasu Euro 5.
2011.
Stiže nova dodatna varijanta 1.6 16 V motora na plin sa 102 KS.
2013.
Ažuriranje modela i redizajn. Nova paleta motora se sastoji od 1.6 16 V (105 KS, benzin), 1.2 TCe (125 KS, benzin), 1.5 dCi (86 KS, dizel), 1.5 dCi (109 KS, dizel) i 1.6 16V LPG (102 KS, plin)
2015.
Novi dodatni motori: 1.6 SCe (114 KS) zamjenjuje 1.6 16V (105 KS), a 1.6 SCe LPG (109 KS) zamjenjuje 1.6 16V LPG (102 KS). Svi motori zadovoljavaju emisijsku klasu Euro 6b
2017.
Model je ukinut, nasljednik stiže početkom 2018. godine.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....