BMW je neočekivano svoj bestseler Serije 3 redizajnirao i drugi puta. Aktualna Serija 3 (G20/G21) na tržište je stigla 2019., a veliki facelift dogodio se 2022. Sada je uslijedila još jedna opsežna nadogradnja modela, ali ona se više fokusira na unutarnje vrijednosti, a mnogo manje na vanjski izgled koji se zapravo praktično ne mijenja.
Fokus je prvenstveno na većem električnom dometu za plug-in hibridne modele, novoj postavci ovjesa i digitalizaciji. Tvrtka sa sjedištem u Münchenu planira započeti s prodajom redizajniranog BMW-a Serije 3 Sedan i Serije 3 Touring u srpnju 2024.
Nakon redizajniranja, aktualna Serija 3 vjerojatno će ostati u ponudi još nekoliko godina, unatoč čisto električnom „Neue Klasse“, modelu koji će se vjerojatno pojaviti 2026. godine.
Kao što smo spomenuli, vanjske promjene su minimalne. Dizajn uopće nije diran, a potencijalni kupci Serije 3 mogu birati između dvije nove vanjske boje "Arctic Race Blue metallic” i “Fire Red metallic”. Novi 19-inčni kotači od lake legure također su dostupni u kombinaciji s M Sport paketom, i to je to što se tiče promjena izvana.
U unutrašnjosti Serija 3 ipak donosi više novosti. Tu je novi sportski kožni upravljač s polugama za mijenjanje brzine kao standardnom opremom. Tu su i modificirani ventilacijski otvori i ambijentalno osvjetljenje, kao i nove presvlake sjedala i unutrašnje obloge.
Stražnja kamera, asistent za vožnju unatrag i navigacijski sustav temeljen na cloud sustavu sada su također dio standardne opreme. Zainteresirani kupci serije 3 od sada mogu opcionalno dobiti i pomoćnika za upravljanje i navođenje u traku, aktivni tempomat s funkcijom stop & go i Parking Assistant Plus.
S uvođenjem iDrive 8.5, tvrtka nastavlja smanjivati broj tipki i fizičkih kontrola i fokusira se na glasovne naredbe i dodirne funkcije putem zaslona. Novi je početni zaslon infotainmenta s widgetima raspoređenim okomito na jednoj razini. Brzi pristup omogućuje izravan odabir funkcija bez prelaska na podizbornike.
Traka izbornika na dnu zaslona nudi izravan pristup funkcijama klimatizacije. BMW nudi opcijski head-up zaslon s funkcijama proširene stvarnosti.
Konvencionalni motori s unutarnjim izgaranjem ostaju nepromijenjeni. Od velikog redizajna 2022. redni šestocilindrični benzinski motor i svi dizelaši imaju blagu hibridnu tehnologiju. Starter generator od 48 volti stvara dodatnu snagu od 11 KS. Ručni mjenjači također od tada više nisu dostupni.
U ovom redizajnu su plug-in hibridni modeli dodatno optimizirani i štedljiviji te imaju značajno povećan električni domet. Asortiman se sada fokusira na modele BMW 330e i BMW 330e Touring, koji su dostupni s klasičnim pogonom na stražnje kotače ili s pogonom na sve kotače.
Njihova pogonska tehnologija sastoji se od četverocilindričnog benzinskog motora i elektromotora integriranog u 8-stupanjski Steptronic mjenjač, koji zajedno stvaraju snagu sustava od 292 KS. Nova visokonaponska baterija pete generacije BMW eDrive tehnologije jednakih je dimenzija ali gotovo dvostrukog kapaciteta. Sada može pohraniti 19,5 kWh energije, a električni doseg po WLTP-u iznosi 101 kilometar.
Tu je i mogućnost punjenje AC strujom do 11 kW pa se baterija sada može napuniti od 0 do 100 posto za 2 sata i 15 minuta.
Svi BMW-ovi Serije 3 dobili su i čvršću veza između stražnjih amortizera i karoserije. Osim boljih voznih svojstava ova novost smanjuje i buku ovjesa.
Kroz redizajn su prošle i sportske M3 varijante. Automobili su dobili 20 KS više snage. Klasični M3 s pogonom na sve kotače sada razvija 530 KS, a verzija M3 Competition sa stražnjim pogonom mora se zadovoljiti sa “samo” 510 KS.
Dok nova limuzina s pogonom na sve kotače ubrzava od nule do 100 km/h za 3,5 sekundi, odgovarajućem karavanskom modelu za to treba 3,6 sekundi. Pri sprintu iz mjesta do 200 km/h, oba modela su sada 0,5 sekunde brži.
Limuzina sada to obavlja za 11,8 sekundi, a Touring za 12,4 sekunde.
Za razliku od klasične serije 3 ovdje ima i nešto promjena na vanjskom dizajnu. Novost su redizajnirana prednja svjetla, koja kombiniraju kratka i duga svjetla u zajedničkom modulu. Dvije okomite LED jedinice u blagom obliku strelice služe kao pozicijska i dnevna svjetla i kao pokazivači smjera.
Prilagodljiva LED Matrix prednja svjetla dostupna su kao dodatna oprema. Plavi umetci unutar ovih prednjih svjetala ukazuju na posebnu tehnologiju osvjetljenja.
Tu su i suptilne inovacije u unutrašnjosti. M3 ima novodizajnirani sportski upravljač, koji po prvi put ima spljošteni obruč. M Alcantara upravljač u istom dizajnu i s odgovarajućim nizom funkcija također je po prvi put dostupan kao opcija. Osim toga tu je i raskošnije ambijentalno osvjetljenje i novi materijali i drugi detalji kao i novi Infotainment temeljen na BMW operativnom sustavu 8.5.
Tu je i manje fizičkih tipki, kao uostalom na svim drugim redizajniranim serijama 3.
Revidirani BMW M3 doći će na tržište u srpnju 2024., a cijene u Njemačkoj počinju od 94.200 eura.
Klasična serija 3 nakon redizajna stoji od 46.400 eura.
Cijena za Hrvatsku se još ne znaju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....