U veljači 2021. Ford je objavio da od 2030. godine u Europi planira prodavati samo električne automobile. Međutim, usvajanje električnih vozila ide znatno sporije od očekivanog što je prisililo tvrtku da promjeni svoj plan.
Nova strategija tvrtke više ne isključuje prodaju vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem u sljedećem desetljeću ako bude dovoljne potražnje.
Automotive News Europe je citirao generalnog direktora Ford za Europu, Martina Sandera, koji je rekao da bi pogon s unutarnjim sagorijevanjem mogao doživjeti 2030-e godine: "Ako vidimo veliku potražnju, na primjer za plug-in hibridna vozila, ponudit ćemo ih", rekao je Sander.
Ranije ovog tjedna u Londonu na summitu o budućnosti automobila za časopis Financial Times Sander je priznao da je potražnja za električnim vozilima "blaža" nego što je Ford prvotno procijenio.
Ford se posljednjih godina pripremao za liniju potpuno električnih osobnih automobila. Godine 2022. je u tvornici u Valenciji šokantno prekinuta proizvodnja Mondea, posljednji EcoSport je u prosincu iste godine izbačen iz tvornice Craiova u Rumunjskoj, a tvrtka je također u srpnju 2023. ukinula proizvodnju Fieste u tvornici u Kölnu.
U međuvremenu su travnju 2023. godine proizvedeni i posljednji primjerci modela S-Max/Galaxy u tvornici Almussafes u Valenciji.
No to nije kraj ukidanja Fordovih klasičnih mdoela. Sljedeće godine će posljednji Focus sići s proizvodne trake u Saarlouisu u Njemačkoj. Ranije ovog mjeseca, Martin Sander je za Autocar rekao da je odluka o ukidanju Focusa 2025. godine konačna.
Kako Ford popunjava ove ogromne rupe u svojoj desetkovanoj europskoj liniji? Potpuno električna verzija malog SUV-a Puma debitirat će kasnije ove godine. Puma Gen-E će se sastavljati u tvornici u gradu Craiova u Rumunjskoj.
Električni model Explorer nastao na Volkswagenovoj MEB platformi počet će se proizvoditi u lipnju u tvornici u Kölnu. Drugi električni Ford na Volkswagenovoj platformi za električna vozila premijerno će biti prikazan sljedećeg mjeseca.
Ford je preuzeo veliki rizik ukidanjem nekih od svojih najvažnijih modela, nadajući se da će se električna vozila "uhvatiti kod kupaca".
No to se ne događa i sada bi se Ford mogao naći u ozbiljnim problemima. Konkurenti većinom nisu povukli svoje tradicionalne automobile, tako da kupci na tržištu kod konkurencije još uvijek imaju mnogo izbora.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....