Ako trebate podsjetnik na to koliko se radikalno svijet automobila izmijenio posljednjih godina, pogledajte popis modela koji su ušli u finale najprestižnijeg europskog izbora automobila godine "Car of the Year" za 2024. godinu. Od sedam finalista šest su električni auti, a dva modela dolaze iz Kine.
Međunarodni žiri sastavljen od 59 članova iz 22 europske države u uži izbor je odabrao modele BMW Serije 5, BYD Seal, Kia EV9, Peugeot e-3008, Renault Scenic, Toyotu CH-R i Volvo EX-30. Pobjednik će biti proglašen u veljači iduće godine na salonu automobila u Ženevi.
Od sedam finalista jedino Toyota nije dostupna s potpuno električnim pogonom, iako nudi hibridu verziju, a uskoro će dobiti i plug-in hibridni pogon. Svi ostali modeli su ili namjenski izrađena električna vozila ili se nude u potpuno električnoj verziji.
Najzanimljivije ime na popisu finalista je BYD Seal, električna limuzina srednje klase koja je zamišljena kao rival Teslinom modelu 3 i modelima poput Hyundai Ioniqa 6 ili VW-a ID.7. BYD je snažna Kineska marka koja je automobilskim entuzijastima već dobro poznata, no trenutno tek čini svoje prve korake na europskom tržištu na kojem bi mogla biti velika opasnost za tradicionalne europske marke u segmentu električnih auta.
Drugi model na popisu finalista koji nam dolazi iz Kine je Volvo EX-30. Iako će se vjerojatno od 2025. proizvoditi i u Belgiji, ovaj model za sada je "tipični Kinez" jer je razvijen u Kini, a tamo se i proizvodi.
Kineskom BYD-u je ovo prvo pojavljivanje na izboru za Europski automobil godine, a većina drugih marki na ovom je izboru već slavila i to vrlo nedavno. Kia ima pobjedu s EV6 prije dvije godine, Toyota Yaris je pobijedila 2021., Volvo je osvojio pobjedu 2018. s XC40, a Peugeotov odlazeći 3008 bio je prvi 2017.
Uz BYD, BMW je jedini proizvođač koji na ovom natjecanju nikada nije pobijedio iako je od 1964. godine zabilježio mnogo drugih i trećih mjesta u poretku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....