Cesta što vodi od zračne luke rudarskog grada Calama na sjeveru Čilea sve do San Pedra u Atacami, do srca najsuše pustinje na svijetu, u nepravilnim ritmovima zabljesne kontrastima. Uz dugu asfaltnu traku kroz neizmjernu pustoš poput fatamorgane ukazuju se šarolike nastambe neobičnih oblika, a neke od njih nadopunjuju i olupine automobila što predstavljaju dodatne prostorije. Ne nedostaju ni zavjetne kapelice, podsjetnik na mjesta tragedija na cesti prepunoj neravnina koje stari Chevroletov kombi s kojim smo krenuli ne uspijeva probaviti. Uz stalno skakutanje i vibracije prolazimo lunarnim pejzažem, ravnicom prekrivenom neplodnom zemljom i šljunkom dok se u pozadini uzdižu Ande. Sljedećeg jutra, ona ista grbava i neravna cesta, postala je savršeno glatka. Ne, nije bilo iznenadnih noćnih radova. Jednostavno, dan kasnije sjeli smo za upravljač Audija Q8 i krenuli još dublje u bespuće. Zavojita cesta bivala je sve grublja, ali zračni ovjes impozantnog njemačkog SUV-a savršeno je filtrirao sve od kamenja, do pukotina koje su stvarale male stepenice na stotinjak kilometara dugom usponu koji nas je doveo u nebeske visine na 4000 metara iznad mora.
Foto: Audi
Između brežuljaka i prekrasnih ružičasto-narančastih stijena, na suhom i potpuno nenaseljenom komadu našeg planeta koji najbolje dočarava površinu Marsa, Audi je pronašao idealan ambijent za predstavljanje novog modela. Nove zvijeri dugačke gotovo 5 metara (nedostaje 14 mm) koja u nepreglednom okruženju i ne djeluje tako veliko. U odnosu na Q7 na čijoj osnovi je nastao i s kojim dijeli platformu i međuosovinski razmak od 3 metra, Q8 dimenzijama je manji. Krovna linija niža je za 4 cm, a u dužinu mjeri 6 manje uz vizualno olakšanje u stražnjem dijelu. Možda je coupe preteška riječ, ali snažno nakošena vrata prtljažnika, spojler u stilu A7 i masivni stražnji krovni nosač prenose težište prema naprijed stvarajući dojam sportskog sedana, samo malo većih dimenzija. Dojam koji se potvrđuje i u vožnji za upravljačem verzije pokretane 3.0 TDI motorom s 286 konjskih snaga i čak 600 Nm okretnog momenta s kojim Q8 ulazi na tržište. Prema tvorničkim podacima do 100 km/h potrebno je 6,3 sekunde, ali na visinama na kojim kisik postaje rjeđi V6 gubi snagu i nema lijepljenja za sjedalo, no, još uvijek beskompromisno vuče. U programu Dynamic motor, sustavi prijenosa, ovjesa i upravljanja postaju uvjerljiviji unatoč težini (2145 kg) koju ni obimna uporaba aluminija nije uspjela reducirati. Strmi uspon na kojem povremeno deset metara ceste donosi deset metara veću nadmorsku visinu prolazi u hipu i uskoro se ukazuju ostaci snijega.
Cesta se na 3000 metara otvara dugim brzima zavojima koji se pretvaraju u vadičepe što na kušnju stavljaju želuce suvozača, ali ne i ovjes koji u Dynamic programu podnicu Q8 spušta za 4 cm poboljšavajući aerodinamiku i vozne osobine. Ulazak i putanje kroz zavoje za Q8 odrađuje bez pogovora zahvaljujući ovjesu, ali i preciznosti upravljača koji djeluje na sva četiri kotača. Povratkom u bazni kamp nedaleko kratera stvorenog padom meteora prije milijun godina, napuštamo asfalt. Aktiviranjem Off-road programa podnica se diže na maksimalnih 25 cm od tla (hod je 9 cm). Prva ozbiljnija prepreka na povratku u San Pedro, gradić s prljavim cestama i kućicama s niskim krovovima, koji je postao raj za šetače, su pješčani usponi što podsjećaju na Saharu nakon kojih makadamske ceste djeluju asfaltirane. Na posljednjoj jednoličnoj dionici ravne ceste zabavljamo se multimedijalnim sustavom. Prednja armatura gotovo je identična onoj u A8 i svime se upravlja na dodir putem dva zaslona na središnjem grebenu. Nema naredbi gestama, taj dio rezerviran je za VW modele.
Ukratko
Detaljima poput osmerokutne prednje rešetke dizajneri su najavili smjernice za buduće modele Audija, a crna linija koja povezuje stražnja svjetla podsjetnik je na prve generacije Quattra. Audi Q8 proizvodit će se u Bratislavi kao i Q7, Porsche Cayenne i VW Touareg, a prvim kupcima ponuđen je model 50 TDI quattro (286 KS) koji u osnovnoj izvedbi na našem tržištu stoji 749.992 kn
Naglašeniji i masivniji bokovi vapili su za drugačijim retrovizorima u odnosu na Q7, no, dizajneri se nisu puno mučili i jednostavno su posudili rješenje već predstavljeno na Lamborghiniju Urusu. Za prijenos snage zadužen je Tiptronic, automatik s osam stupnjeva prijenosa, a osim pogona na sva četiri kotača preko središnjeg mehaničkog diferencijala Q8 krasi i upravljanje sa sva četiri kotača
Uz digitalne instrumente glavne informacije projiciraju se na vjetrobranu načinjenom od dvostrukog stakla, a za bolju izolaciju ponuđena su i dvostruka bočna stakla. Hibridna tehnologija (MHEV) u određenim uvjetima između 50 i 160 na sat gasi dizelski motor, štedi gorivo i puni baterije, ali u Dynamic programu kada je sve podređeno performansama V6 je uvijek aktivan
Q8 je kraći 6,6 cm, širi 2,7 i niži 4 u odnosu na Q7 koji uz to nudi tri reda sjedala, no, prostora ne manjka što potvrđuje i 605 litara prtljažnika koji se obaranjem stražnjih naslona penje na 1755
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....