VOZILI SMO

VW GOLF VARIANT Osvaja prostorom u prtljažniku

Novi Variant nudi 100 l više od predhoodnika (ukupno 605l), čime je izdašniji od većine konkurenata

Pojava i instant popularnost gradskih offroadera (SUV), a potom pet-šest godina kasnije i crossovera, najviše je štete nanijela karavanima. Dio tržišta koji je zlatno doba proživio devedesetih, međutim, daleko je od gašenja. Naprotiv, prognoze analitičara govore da se dogodine očekuje rast prodaje karavana za čak 20 posto u odnosu na 2013. Prevedeno u brojke, to znači da će 2014. u svijetu biti prodano čak 740.000 primjeraka, kao u vremenima prije krize (rezultat iz 2005.). Stoga nije ni čudno da brojni proizvođači, među kojima je naravno i VW, planiraju karavane za 2014. i 2015.

U rujnu će se, točno 20 godina nakon predstavljanja prvog Varianta, u našim salonima pojaviti nova generacija VW Golfa Variant. Kao i obični Golf, kotrlja se na novoj platformi MQB, što znači prosječno 105 kilograma manje od prethodnog izdanja, premda su dimenzije povećane (+3 cm u dužinu i +2 u širinu), osim visine koja je manja (-2 cm). Istodobno, izgleda privlačnije.

Umjesto da su za 30 centimetara metra produljili prtljažnik, dizajneri su linije novog Varianta osmišljavali dok su još radili na običnom VW Golfu. I uspjeli su stvoriti skladan karavan. Tajna je u stražnjem nosaču dizajniranom da bi što više podsjećao na običnog Golfa.Praktičnim rješenjima, kvalitetom materijala i izrade, kao i ponudom prostora, unutrašnjost se nimalo ne razlikuje od običnog Golfa. No, kad su u pitanju karavani, sve se ionako vrti oko prtljažnika. U odnosu na prethodnika, novi Variant u osnovnom položaju nudi čak 100 litara više (ukupno 605), čime je izdašniji od većine konkurenata, poput Ford Focusa Turnier, Toyote Auris Touring ili Kie Cee'd SW.

Pravilnog oblika, prtljažnik je dubok čak 1,06 metara, a s oborenim stražnjim sjedalima raste na lijepih 1620 litara (prethodno izdanje 1495), uz dubinu od 1,83 metara. Njemački inženjeri posao su odradili krajnje pažljivo. Primjerice, roleta za pokrivanje prtljage, koja nakon obaranja stražnjih sjedala postaje smetnja, jednostavno se može spremiti u podnicu prtljažnog prostora, a stepenicu koja nastaje obaranjem naslona stražnjih sjedala uspješno prikriva po visini podesiva podnica.

Dodatni centimetri nisu značajnije utjecali na vozne osobine. Inženjeri su naglasak stavili na ležanje na cesti, pa je u serijskoj opremi svih modela elektronički zatvarač diferencijala XDS+, dok se na listi opcija nalazi DCC.Ponudu motora čine četiri benzinca i tri dizelaša, a najefektnije je zazvučao podatak po kojem 1.6 TDI BlueMotion sa 110 KS i ručnim mjenjačem prema tvorničkim deklaracijama troši samo 3,2 l/100 km.

Djeluje nestvarno, ali nažalost nismo ga mogli isprobati s obzirom da je na prezentaciji bio dostupan samo model s motorom 2.0 TDI. Izvedba koja odiše luksuzom, a na cesti se ponaša savršeno, zbog čega Golf Variant više nego ikad zaslužuje nadimak Baby Passat. Na naše tržište stiže sredinom rujna, a do tada će biti poznate i cijene. Prema brojkama koje su objavljene za kupce u Njemačkoj, za očekivati je iznose 6000 do 7000 kuna veće u odnosu na podjednako opremljeni VW Golf.

Variant 2.0 TDI

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1968 ccm

Snaga 150 KS pri 3500/min

Moment 320 Nm pri 1750-3000/min

Mjenjač automatski, 6 stupnjeva

Dimenzije 456x180x148 cm

Osovinski razmak 263,5 cm

Prtljažnik 605/1620 litara

Brzina 216 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 4,5 l/100 km

Ispuh C02 119 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
03. studeni 2024 17:00