Novi Volvo XC60 odlično je startao na svjetskim tržištima, što i nije neko iznenađenje. Stasiti i privlačno oblikovan konkurent BMW X3, Mercedesa GLC te Jaguara F-Pace nudi udobnost, iskoristivost i što je još važnije, jedinstvenu skandinavsku kombinaciju inovativne i intuitivne tehnologije uz najveću moguću razinu sigurnosti. Usto, lepeza motora doista pokriva sve želje pa se tako u švedskom terencu može birati između tri dizelaša snage od 150 do 235 KS te dva benzinca od 250 i 310 KS.
U vrhu ponude je plug-in hibridni model T8 Twin Engine ukupne snage sustava od 407 KS. Taj nas je model, ujedno i najskuplji u ponudi, dočekao u Los Angelesu spreman za vožnju. Dakle, Volvo XC60 T8 ispod prednjeg poklopca ima četverocilindarski 2,0-litreni turbobenzinac s dodatnim kompresorom snage 320 KS. U praksi kompresor povećava okretni moment pri nižim okretajima dok turbo punjač počinje s radom u skali srednjeg broja okretaja motora, pa bi ova kombinacija bila sjajna i bez podrške elektromotora. No, tada bi potrošnja rasla u nebo.
Upravo zato je tu elektromotor smješten na stražnjoj osovini koju i pokreću u električnom režimu i kod punog gasa isporučuje 65 kW (87 KS) i 240 Nm dok je masivna litij-ionska baterija iz koje se napaja smještena u središnjem tunelu što se pokazalo dobrim potezom po pitanju prostranosti u kabini i prtljažniku.
Dobro je što zbog smještaja elektromotora ne pati prostor u prtljažniku, koji kao i kod standardne izvedbe broji 505 litara. Ukupno sustav raspolaže s 407 KS i 640 Nm dostupnih od 2000 okretaja, što su podaci kojih se ne bi posramili niti sportski automobili. Takve su i performanse: Volvo XC60 T8 Twin Engine AWD bez obzira na masu od gotovo 2200 kilograma do 100 km/h starta za 5,3 sekunde i ne staje do 233 km/h.
S druge strane na našem višednevnom testu potrošnja je u svim uvjetima iznosila, s obzirom na masu i snagu, sjajnih 6,5 litara, a potpuno ispražnjena baterija značila je i potrošenih 9,2 kW struje. Dobro je pritom što vozač na izbor ima nekoliko režima vožnje kako bi u svakoj prilici izvukao najviše iz sustava, od potpuno električnog programa koji je idealan za stani-kreni gradske gužve i nudi doseg do 30 kilometara samo na struju, hibridnog standardnog programa koji sam odabire rad benzinskog ili električnog motora ili oba, a sve kako bi se uštedjelo što više goriva.
Za one koji žele punu snagu program Power u pripravnost stavlja kompletan sustav pa se s ovim XC60 može voziti doista brzo i agilno. Na koncu, možemo zaključiti kako je plug-in hibridna tehnologija zapravo pravo rješenje u pravo vrijeme, a kod Volva XC60 T8 savršen spoj postojećih i novih tehnologija koji pruža najbolje od oba svijeta. Naravno, ako to možete platiti 576.860 kuna koliko stoji u domaćim salonima.
Ukratko Volvo XC60 T8 Twin Engine koji smo isprobali u Kaliforniji imao je sportski paket R-Design, naplatke od 20 cola i biserno bijeli lak Punjač od 3,6 kilovata za tri sata osigurava pun kapacitet baterije s kojom je Volvo u stanju samo na struju prijeći do 30 kilometara. Snaga ne nedostaje, no zbog mase veće od dvije tone okretnost u zavojima nije blistava. Ipak, pomaže niska središnja točka težišta... Sustav poluautonomne vožnje Pilot Assist održava zadanu brzinu i udaljenost od vozila ispred, te s navigacije sam čita planiranu rutu vašeg putovanja. Snaga ne nedostaje, no zbog mase veće od dvije tone okretnost u zavojima nije blistava. Ipak, pomaže niska središnja točka težišta... I sprijeda i straga se sjedi sjajno, sjedala su udobna i čvrsta te odlično dimenzionirana dok je ergonomija za svaku pohvalu. Kilometri se u XC60 rade bez napora... Volvo XC60 nudi digitalne instrumente, veliki središnji zaslon sa svim funkcijama te prestižni audio sustav. U skladu s tradicijom, XC60 već iz tvornice dolazi opremljen nizom sigurnosnih uređaja posljednje generacije, poput sustava za sprečavanje naleta na vozilo ispred |