Oznaka GSE (skraćenica od Grand Sport Einspritzung) 1970-ih je bila obilježje Opelovih modela izdašnije konjice i sportskog ugođaja poput Commodorea, Mante i Monze. Lansirajući novu generaciju modela koji pružaju viši stupanj ugođaja u vožnji, oznaka se vratila u život, ali u aktualnoj nomenklaturi slovo e oznaka je za električni pogon.
Potez je to u skladu s ambicioznim scenarijem po kojem će do 2024. njemački proizvođač imati elektrificiranu varijantu svakog modela iz svog portfelja, a 2028. proizvoditi samo električne automobile.
Jedna od etapa na tom putu je Astra GSe s plug-in hibridnim pogonom (225 KS i 360 Nm) koji dolazi u kombinaciji s upadljivijom estetikom i oštrijim podvozjem, zahvaljujući ciljanim intervencijama. Prednji odbojnik sa širim ustima prvi je znak prepoznavanja, a karoserija niža za 10 mm i 18 colni naplatci (dizajn inspiriran konceptom Manta GSe), doprinose snažnijem izgledu.
U isticanju sportskih pretenzija Nijemci su bili suzdržani. Jedini element u putničkom prostoru koji pruža sportski ugođaj su profilirana sjedala presvučena alcantarom s integriranim naslonima za glavu. Istodobno, Astra se u GSe izvedbi penje na vrh ponude zahvaljujući izdašnoj opremi koja podrazumijeva digitalne instrumente, 10-inčni središnji zaslon multimedije kompatibilne s Apple CarPlay i Android Autom, kameru s prikazom od 360 stupnjeva...
Plug-in hibridni pogon prate i kompromisi. Prvi je manji spremnik za benzin (40 litara u odnosu na 52) iz kojeg se napaja 1,6-litreni četverocilindarski motor sa 180 KS koji u kombinaciji s električnim (110 KS) i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem čini pogonski sklop. Smanjen je i volumen prtljažnika.
Paket baterija (12,4 kWh) “krade” sedamdesetak litara za konačnih 352, a zauzvrat s punom baterijom Astra GSe u idealnim uvjetima može prevaliti oko 60 kilometara.
U usporedbi s plug-in hibridnom verzijom bez oznake GSe, ovu izvedbu prati dodatnih 45 KS, ali koji u konačnici ne čine preveliku razliku u performansama. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno je 7,5 sekundi, odnosno 0,1 sekundu manje, a najveća brzina narasla je za 10 km/h (235). Potisak pogonskog sklopa je izdašan i prisutan u svim okolnostima, ali nema efekta lijepljenja za sjedalo.
Električni motor pomaže pri pretjecanjima i učinkovito surađuje s benzinskim koji malo povisi ton pri odlučnijim ubrzanjima. U svim ostalim slučajevima uključuje se diskretno. Promjene stupnjeva prijenosa su uglađene, ne toliko brze poput rješenja s dvostrukom spojkom, ali to ne utječe na užitak u vožnji.
Ostanemo li samo na konjima, Astra GSe ne nudi ništa novo u odnosu na Peugeot 308 PHEV, koji koristi identičnu konfiguraciju pogonskog sklopa. No, nije sve u sirovoj snazi. Opelovi inženjeri pozabavili su se finim ugađanjem podvozja.
Poradili su na upravljaču i kočnicama, a posebna pažnja posvećena je ovjesu kako bi se naglasio sportski karakter. Najvažniji detalj su amortizeri Koni FSD (Frequency Selecting Damping), koji u kombinaciji s tvrđim oprugama idu niz dlaku vozačkim ambicijama.
Primjerice, na neravnim površinama, gdje su naprezanja veća, kalibracija postaje mekša kako bi se povećala udobnost, dok osjećaj stabilnosti i kontrole dolazi do izražaja u zavojima. Kočnu silu lako je dozirati, a upravljač se ugodno ukrućuje s povećanjem brzine i djeluje prilično precizno. Ukratko, Astra GSe rado prihvaća oštriju vožnju, ne boji se zavoja i prilično dobro skriva svoju masu koja premašuje 1700 kilograma.
Kratke činjenice
Dodatna konjica (+45 KS) izvučena je iz četverocilindarskog turbobenzinca 1.6, a dizajn serijskih 18-colnih naplataka nadahnut je konceptom Manta GSe
Za punjenje litij-ionske baterije od 12,4 kWh Astra GSe opremljena je pretvaračem od 3,7 kW, a uz nadoplatu je dostupan onaj od 7,4 kW s kojim se baterije napune za dva sata
U odnosu na klasičnu izvedbu, GSe djeluje moćnije zahvaljujući karoseriji nižoj za 10 mm, 18-colnim naplacima, malenom krovnom spojleru i izdašnijim otvorima sprijeda
Ključan element ovjesa su amortizeri s dvostrukim protokom ulja. U trenu se prilagođavaju uvjetima koje donosi površina ceste i pružaju dobrodošlu udobnost i stabilnost
Usklađenost električnog i benzinskog motora je na zavidnoj razini, a dio zasluga za uglađenu vožnju idu i na račun klasičnog automatskog mjenjača s 8 stupnjeva prijenosa
Rezolucija zaslona je kristalno jasna, a grafika jednostavna. U Sport programu mjenjač je brži, a za angažiraniju vožnju tu su i poluge za ručnu izmjenu stupnjeva
Sjedala su udobna i ne pretjerano profilirana. Paket baterija (12,4 kWh) smanjio je obujam prtljažnika na 352 litre, a obaranjem stražnjih naslona raste na 1268 litara
Sjedala su udobna i ne pretjerano profilirana. Paketa baterija (12,4 kWh) smanjio je obujam prtljažnika na 352 litre, a obaranjem stražnjih naslona raste na 1268 litara
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....