SPORTSKI DUH

Vozili smo Opel Grandland: Hibridni SUV je i prije bio snažan, a sada se s oznakom GSe vozi još bolje

Najsnažniji Opelov SUV s plug-in hibridnim pogonom prošao je lagano estetsko, ali i ciljano tehničko dotjerivanje

Grandland GSe

 Opel

Uz negativne aspekte, u prvom redu rast mase i cijene, postoji i serija pozitivnih stvari koje prate elektrifikaciju automobila, poput povećanje snage ili lakoće konverzije na 4x4 pogon. Jedan od primjera je prije četiri godine predstavljena hibridna plug-in verzija Grandlanda, koja ima više momenta nego Porsche 911 Carrera i bolje ubrzava od VW Golfa GTI.

Prvi model nastao pod kišobranom PSA u međuvremenu je regrutiran u novi Opelov podbrend GSe, no prije dobivanja novog bedža, kompaktni SUV prošao je estetsko i tehničko dotjerivanje koje mu je usadilo malo sportskog duha i bolja vozna svojstva.

image

Grandland GSe

Opel

Rezultat je kombinacija snage (300 KS) i okretnog momenta (520 Nm), koja uz pogon na sva četiri kotača, unaprijeđen upravljač, šasiju i ovjes nudi ozbiljnu podlogu za užitak u vožnji. Sve prati i cijena od 57.936 eura, a iza koje stoji i bogata oprema. Grandland GSe, naime, predstavlja vrh ponude i popis mogućih doplata izuzetno je sužen.

Uz nadoplatu se nude tek kožne presvlake, kuka, sustav za noćnu vožnju…, ali i crni poklopac motora koji uz izmijenjeni prednji odbojnik, stražnji difuzor i 19 colne naplatke model Monza (serijska oprema), naglašava sportsku notu.

Pogonski sklop kojeg čine 1.6-litreni turbobenzinac i dva električna motora (jedan po osovini) ostao je isti, a veća baterija (14,2 kWh) neznatno povećava domet na struju (najviše 63 km). Za punjenje baterije potrebna su četiri sata, a uz opcijski punjač od 7,4 kW upola manje.

image

Grandland GSe

Opel

Puno više posla odradilo se na podvozju. Ovjes (McPherson sprijeda i multilink straga) opremljen je 11 posto krućim oprugama, dok amortizeri zahvaljujući novoj tehnologiji modificiraju odziv kada su izloženi većem naprezanju, favorizirajući pritom udobnost. Naginjanje karoserije neizbježno je za automobil s visokim težištem i masom od gotovo 1,9 tona, javlja se sa žustrijim tempom. Dobar dojam ostavlja i upravljač, osjetno precizniji i izravniji nego prije.

image

Grandland GSe

Opel

Hibridni pogon štedljivu stranu pokazuje u gradskoj vožnji kada elektromotori vode glavni riječ, a GSe karakter dolazi do izražaja na otvorenim cestama s puno zavoja. Stalni elektrificirani pogon na sve kotače ulijeva povjerenje pri svakom izlasku iz zavoja. Uz već spomenutih 300 KS, sustav u vršnom momentu isporučuje i zavidnih 520 Nm, zahvaljujući čemu potiska nikad ne nedostaje, pa Grandland s lakoćom ubrzava i na najvećem usponu.

Poput prave sportive stotku lovi za samo 6,1 sekundu, dok najveća brzina iznosi više nego pristojnih 235 km/h (na struju 135). Aktiviranjem programa Sport 8-stupanjska automatika postaje nešto brža, ali prepustite li stvar elektronici povremeno ćete baciti kazaljku okretaja prema crvenoj zoni, što ne zvuči posebno ugodno. Električni konji uspješno pokrivaju usporene reakcije prijenosa, a pomaže i ručno biranje.

image

Grandland GSe

Opel

Kratke činjenice

Baterije i stražnji elektromotor pojeli su dio prtljažnog prostora koji umjesto 514 (obujam s klasičnim motorom) sada nudi 390 litara

Baterija je s 13,2 narasla na 14,2 kWh, što je donijelo par kilometara više vožnje na struju, a snažniji punjač od 7,4 kW je opcija

Crni poklopac motora jedna je od opcija (koristio se u utrkama za sprječavanje refleksije svjetla), koja uz šire otvore sprijeda doprinosi sportskom ugođajZasloni, 10-inčni iza upravljača i središnji 12-inčni osjetljiv na dodir, imaju jednostavnu grafika i kristalnu sliku

Veća masa (1867 kg), ali i uvjerljivije performanse, tražile su novi pristup koji je rezultirao specifičnom kalibracijom ovjesa s krućim oprugama i prilagodljivim amortizerima Koni

Na stražnjoj klupi u visinu prostora ima u obilju, ali u zoni koljena Grandland nije toliko izdašan

Program Sport izvlači najviše snage iz benzinskog i dva elektro motora, što rezultira impresivnim ubrzanjem od samo 6,1 sekundi do 100 km/h

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 14:43