video, foto

Vozili smo: Naelektrizirana Opel Astra GSe okrenuta je performansama i guštanju za volanom

Astra u plug-in hibridnoj izvedbi osnažena je s dorađenim ovjesom, upravljačem i kočnicama te stoji 49.097 eura

Opel Astra GSe

 Opel

Oznaka GSE (skraćenica od Grand Sport Einspritzung) 1970-ih je bila obilježje Opelovih modela izdašnije konjice i sportskog ugođaja poput Commodorea, Mante i Monze. Lansirajući novu generaciju modela koji pružaju viši stupanj ugođaja u vožnji, oznaka se vratila u život, ali u aktualnoj nomenklaturi slovo e oznaka je za električni pogon.

Potez je to u skladu s ambicioznim scenarijem po kojem će do 2024. njemački proizvođač imati elektrificiranu varijantu svakog modela iz svog portfelja, a 2028. proizvoditi samo električne automobile.

image

Opel Astra GSe

Opel

Jedna od etapa na tom putu je Astra GSe s plug-in hibridnim pogonom (225 KS i 360 Nm) koji dolazi u kombinaciji s upadljivijom estetikom i oštrijim podvozjem, zahvaljujući ciljanim intervencijama. Prednji odbojnik sa širim ustima prvi je znak prepoznavanja, a karoserija niža za 10 mm i 18 colni naplatci (dizajn inspiriran konceptom Manta GSe), doprinose snažnijem izgledu.

U isticanju sportskih pretenzija Nijemci su bili suzdržani. Jedini element u putničkom prostoru koji pruža sportski ugođaj su profilirana sjedala presvučena alcantarom s integriranim naslonima za glavu. Istodobno, Astra se u GSe izvedbi penje na vrh ponude zahvaljujući izdašnoj opremi koja podrazumijeva digitalne instrumente, 10-inčni središnji zaslon multimedije kompatibilne s Apple CarPlay i Android Autom, kameru s prikazom od 360 stupnjeva...

image

Opel Astra GSe

Opel

Plug-in hibridni pogon prate i kompromisi. Prvi je manji spremnik za benzin (40 litara u odnosu na 52) iz kojeg se napaja 1,6-litreni četverocilindarski motor sa 180 KS koji u kombinaciji s električnim (110 KS) i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem čini pogonski sklop. Smanjen je i volumen prtljažnika.

Paket baterija (12,4 kWh) “krade” sedamdesetak litara za konačnih 352, a zauzvrat s punom baterijom Astra GSe u idealnim uvjetima može prevaliti oko 60 kilometara.

image

Opel Astra GSe

Opel

U usporedbi s plug-in hibridnom verzijom bez oznake GSe, ovu izvedbu prati dodatnih 45 KS, ali koji u konačnici ne čine preveliku razliku u performansama. Za ubrzanje do 100 km/h potrebno je 7,5 sekundi, odnosno 0,1 sekundu manje, a najveća brzina narasla je za 10 km/h (235). Potisak pogonskog sklopa je izdašan i prisutan u svim okolnostima, ali nema efekta lijepljenja za sjedalo.

Električni motor pomaže pri pretjecanjima i učinkovito surađuje s benzinskim koji malo povisi ton pri odlučnijim ubrzanjima. U svim ostalim slučajevima uključuje se diskretno. Promjene stupnjeva prijenosa su uglađene, ne toliko brze poput rješenja s dvostrukom spojkom, ali to ne utječe na užitak u vožnji.

image

Opel Astra GSe

Opel

Ostanemo li samo na konjima, Astra GSe ne nudi ništa novo u odnosu na Peugeot 308 PHEV, koji koristi identičnu konfiguraciju pogonskog sklopa. No, nije sve u sirovoj snazi. Opelovi inženjeri pozabavili su se finim ugađanjem podvozja.

Poradili su na upravljaču i kočnicama, a posebna pažnja posvećena je ovjesu kako bi se naglasio sportski karakter. Najvažniji detalj su amortizeri Koni FSD (Frequency Selecting Damping), koji u kombinaciji s tvrđim oprugama idu niz dlaku vozačkim ambicijama.

image

Opel Astra GSe

Opel

Primjerice, na neravnim površinama, gdje su naprezanja veća, kalibracija postaje mekša kako bi se povećala udobnost, dok osjećaj stabilnosti i kontrole dolazi do izražaja u zavojima. Kočnu silu lako je dozirati, a upravljač se ugodno ukrućuje s povećanjem brzine i djeluje prilično precizno. Ukratko, Astra GSe rado prihvaća oštriju vožnju, ne boji se zavoja i prilično dobro skriva svoju masu koja premašuje 1700 kilograma.

image

Opel Astra GSe

Opel

Kratke činjenice

Dodatna konjica (+45 KS) izvučena je iz četverocilindarskog turbobenzinca 1.6, a dizajn serijskih 18-colnih naplataka nadahnut je konceptom Manta GSe

Za punjenje litij-ionske baterije od 12,4 kWh Astra GSe opremljena je pretvaračem od 3,7 kW, a uz nadoplatu je dostupan onaj od 7,4 kW s kojim se baterije napune za dva sata

U odnosu na klasičnu izvedbu, GSe djeluje moćnije zahvaljujući karoseriji nižoj za 10 mm, 18-colnim naplacima, malenom krovnom spojleru i izdašnijim otvorima sprijeda

Ključan element ovjesa su amortizeri s dvostrukim protokom ulja. U trenu se prilagođavaju uvjetima koje donosi površina ceste i pružaju dobrodošlu udobnost i stabilnost

Usklađenost električnog i benzinskog motora je na zavidnoj razini, a dio zasluga za uglađenu vožnju idu i na račun klasičnog automatskog mjenjača s 8 stupnjeva prijenosa

Rezolucija zaslona je kristalno jasna, a grafika jednostavna. U Sport programu mjenjač je brži, a za angažiraniju vožnju tu su i poluge za ručnu izmjenu stupnjeva

Sjedala su udobna i ne pretjerano profilirana. Paket baterija (12,4 kWh) smanjio je obujam prtljažnika na 352 litre, a obaranjem stražnjih naslona raste na 1268 litara

Sjedala su udobna i ne pretjerano profilirana. Paketa baterija (12,4 kWh) smanjio je obujam prtljažnika na 352 litre, a obaranjem stražnjih naslona raste na 1268 litara

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 21:12