Najprodavaniji sportski dvosjed na svijetu, u 25 godina prodan u čak 945.000 primjeraka, u četvrtom izdanju spreman je za nove generacije ljubitelja vožnje bez krova. Novi dizajn s agresivnim licem, bolja oprema i materijali privlače pažnju, ali se, srećom, ispod nove ljuske krije stara, uspješna formula kojom je Mazda MX-5 izborila svoje časno mjesto u automobilskoj povijesti. Japanci su zadržali prepoznatljive linije i sve osobine koje su MX-5 učinile ikonom, ali nisu se bavili samo kozmetikom - složili su posve novu platformu, dotjerali ovjes i mali spider obnovili do posljednje matice, usput ga olakšavši za lijepih 100 kilograma.
Manja masa rezultat je i kompaktnijih vanjskih dimenzija - novi MX-5 niži je 2 i kraći 10,5 cm, dok je u širinu narastao 1 cm, što su mjere koje se gotovo u milimetar poklapaju s prvom generacijom. Istodobno je i za 1,5 cm smanjen osovinski razmak, ali su dizajneri uspjeli stvoriti prostraniju unutrašnjost obogaćenu kvalitetnijim materijalima. Upravljač, sjedalo vozača i papučice pod nogama sad su u jednoj liniji, a uz izdašnije mogućnosti podešavanja sjedala i upravljača olakšana je potraga za idealnim položajem sjedenja. Poklopac motora i prtljažnika postavljeni su niže, što uz tanji nosač vjetrobrana poboljšava i preglednost. Japanci nisu podlegli trendovima ni kad je u pitanju spuštanje platnenog krova.
Nema nikakvih servomehanizama, tek jednostavni, vrlo učinkoviti ručni sustav koji ne zahtijeva ni izlazak iz auta. Unatoč pogonu na stražnje kotače, sa 1,5-litrenim benzinskim motorom relativno skromne snage (131 KS) teško možete krenuti u driftanje. Odabir motora još je jedan vid nastavka tradicije, jer u vremenima kad svi posežu za malim, turbopunjačima potpomognutima motorima Japanci su novi MX-5 posložili oko jednostavnog atmosferskog motora. Nema ni prekidača s natpisom Sport, s kojim stižu dodatni konji, ovjes postaje krući, a upravljač izravniji...
Sve je podređeno jednostavnosti, pa i mjenjač sa 6 stupnjeva prijenosa, oduvijek jedna od jačih strana MX-5. Kratak hod, preciznost, raspored stupnjeva i neizostavni klik pri svakom ubačaju krase i novo izdanje. Uz idealno raspoređenu masu (50% sprijeda, 50% straga) svaki zavoj postaje zabava i prilika za iskušavanje vozačkih sposobnosti. Pritom su glavni alati papučica gasa i upravljač koji je dobio je elektro asistenciju, no nema razloga za glasnije pritužbe. Postoji, dakako, cijela plejada auta koji su brži, snažniji, nabrijaniji, ali će vas rijetki osvojiti već u prvom zavoju i svaki put pretvoriti u avanturu, a vrijeme dolaska učiniti nevažnim... Prvi primjerci već su sišli s pogonskih traka u Hirošimi, no u hrvatskim salonima četvrto izdanje MX-5 očekuje se tek koncem ljeta. Cijene još nisu poznate, ali neslužbeno je najavljeno tek neznatno poskupljenje.
1.5 SKYACTIV-G
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, 1496 ccm
Snaga 131 KS pri 7000/min
Moment 150 pri 4800/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 391,5 x 173,5 x 123,5 cm
Osovinski razmak 231 cm
Prtljažnik 135 litara
Brzina 200 km/h
0-100 km/h 8,0 sekundi
Potrošnja 6 l/100 km
Ispuh CO2 140 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 2.0 (160 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....