Prije 30 godina Honda je bacila rukavicu u lice Ferrariju i Porscheu predstavivši NSX koji je preko noći postao referentna točka za vozne osobine, tehničku sofisticiranost i performanse. Dodatni plus bila je pouzdanost japanske sportive koja je svoje vrijednosti potvrdila i na natjecanjima. Ne štedeći ni novac, ni vrijeme Japanci su 2015. oživjeli ikonu i pritom nisu upali u zamku nostalgije. Poveznica s prvim izdanjem je vrlo malo i svode se tek na generalne osobine poput središnje smještenog motora, vanjskih dimenzija i obimne uporabe aluminija. Iz analogne ere uskočilo se u digitalnu, ali u konačnici, smjer je ostao isti. Bolje rečeno Honda je ponovno složila automobil koji savršeno balansira između klasične sportive i vrhunskog GT automobila koji nudi vrhunsku tehnologiju, užitak za upravljačem i prije svega zapanjujuće performanse.
NSX novog milenija pravi je koncentrat tehnologije počevši od složenog i rafiniranog hibridnog sustava čija je prvenstvena zadaća unaprijediti performanse i vozne osobine, a potom i uštedjeti nešto goriva. Rezultat je izvanredan jer u svijetu sportskih automobila u kojem svi teže originalnosti, Honda je uspjela stvoriti nešto avangardno i učinkovito. Ne toliko u izgledu jer forme i dizajn karoserije potpuno su u funkciji aerodinamike i hlađenja pogonskog sustava kojeg čine čak četiri motora.
Osnova je benzinski V6 obujma 3,5 litara s dva turbo punjača, dvostrukim ubrizgavanjem (direktnim i indirektnim), dvostrukim varijatorom faze rada ventila i suhim karterom. Motor postavljen uzdužno razvija 507 konja, a ukupna snaga s pribrojenim električnim jedinicama raste na 581 KS i 641 Nm okretnog momenta. Električni motor (48 KS), smješten je između radilice benzinskog motora i mjenjača, dok su ostala dva (svaki po 37 KS) postavljena na prednju osovinu i djeluju zasebno na pojedini kotač. Hondin integralni pogon u kojem su prednji kotači potpuno neovisni u odnosu na stražnje, omogućava raspodjelu momenta između osovina, ali i između pojedinih kotača, i pritom poboljšava ponašanje u zavojima (Torque Vectoring), ukupnu dinamiku automobila, ubrzanje, ali i kočenje.
Klasično poimanje hibrida do izražaja dolazi u Quiet programu u kojem V6 nikada ne prelazi prag od 4000 okretaja. Vrlo često elektronika zaustavlja gibanje klipova, ali vožnja u potpunoj tišini ipak nije dugog vijeka jer na čisti električni pogon može se prijeći tek 10-ak kilometara. No, elektroni nisu ovdje zbog uštede ugljikovodika. NSX želi ostati zapamćen zbog performansi i primarni zadatak električnih motora je potaknuti i podržati reakcije kompaktnog V6.
Stvari postaju jasnije čim se aktivira Sport+ program koji otkriva pravi karakter Honde. Konji se odmah javljaju punim galopom, a 4000 okretaja postaju početna točka. Na nižim okretajima V6 snažno gura u leđa, ali na višim postaje opak. Električni elementi pogona podigli su ukupnu masu za 100-tinjak kg u odnosu na konkurenciju (1850), no, to nije ostavilo traga na performansama. Prema tvorničkim deklaracijama najveća brzina je 308 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je manje od 3 sekunde.
Upravljanje je zadivljujuće kao i reakcije automobila. Nepuna dva okretaja volanom između krajnjih točaka govori dovoljno o direktnosti upravljača koji istodobno oduševljava preciznošću i povratnim informacijama. Odlučnost kojom prednji kraj prati zadanu putanju posljedica je ovjesa i krutosti karoserije, ali i elektromotora uz pomoć kojih se primjenjuje obrnuta metoda u odnosu na klasične sustave kontrole stabilnosti. Umjesto kočenja unutarnjeg, dodatno se osnažuje vanjski kotač u zavoju i NSX bez pogovora zatvara zadanu liniju.
U samo nekoliko klikova NSX se iz ultimativne sportive pretvara u pravi GT automobil koji pruža zavidan stupanj komfora i udobnosti. Cijena tog užitka je 1.830.655 kn, a uz metalik boju, diskove od ugljičnih vlakana i keramike, te još poneki dodatak, raste na 2.105.387.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....