Odlaskom Chrisa Banglea 2009. s kormila dizajnerskog centra, Bavarci su okrenuli novu stranicu. Tradicionalni modeli bavarskog proizvođača dobili su neusporedivo konzervativnije linije, a avangardna rješenja ostala su rezervirana za elektroaute poput i3 i i8. Uz dizajnerski povratak korijenima, i dotjerivanje na pola životnog vijeka postalo je odmjerenije. Nije iznimka ni redizajn BMW serije 1. Premda je daleko od radikalnih dizajnerskih rješenja, učinak je iznad očekivanja.
Prednji i stražnji kraj napokon su usklađeni, što nije bio slučaj ni s prvom generacijom iz 2004., ni s drugom iz 2011. Novo lice djeluje agresivnije, stražnjica odiše snagom i bavarski peterosjed, osobito na cesti, sa svih strana konačno izgleda kao pravi BMW. Promjene u unutrašnjosti jedva su vidljive i vezane su uz detalje, ali već od osnovnog modela povećana je količina serijske opreme.
Prve kilometre odradili smo za upravljačem najsnažnijeg modela s oznakom M135i, kojem je snaga sa 320 KS narasla na 326 KS, dok je okretni moment ostao nepromijenjen (450 Nm). S pogonom na stražnje kotače i ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva M135i je u najboljem smislu riječi vrhunski predstavnik stare škole, jedan od automobila složenih kao u dobra stara vremena. Jedini ustupak modernim trendovima je turbopunjač kojim je 3,0-litreni redni šesterocilindraš bio potpomognut i u prethodnom izdanju. Paklenu kombinacija ubojitog ubrzanja kojem kao da nema kraja (u drugoj 200 km/h) i očaravajućeg zvuka prati i osjećaj potpune kontrole svakog pojedinog detalja kretanja.
Užitak u vožnji upotpunjen je činjenicom da iza upravljača nema poluga mjenjača, te da svaku izmjenu stupnjeva prijenosa prati pokret lijeve noge, što je za poklonike tradicionalne škole vožnje definicija apsolutne zabave. M135i je posljednji Mohikanac, jer budućnost će zasigurno izroditi snažnije, brže i učinkovitije strojeve, ali ni približno tako iskrene... U stvarnost nas je vratila vožnja najsnažnije dizelske verzije 120d sa stalnim pogonom na sva četiri kotača xDrive i automatskim Steptronic mjenjačem sa 8 stupnjeva. U prvi mah djeluje kao čista suprotnost rabijatnom M135i, ali sa 190 KS i 400 Nm nudi ozbiljne performanse (ubrzanje do 100 km/h za 6,8 s) i osjećaj za upravljačem koji je tek za oktavu niži. Bez obzira na brzinu ili stil vožnje spremno se prilagođava prohtjevima vozača, a ovjes i upravljač dosljedno ispunjavaju želje.
TwinPower dizelski motor s turbopunjačem promjenjive geometrije postao je štedljiviji i neznatno jači - sa 184 KS narastao je na 190 KS, a okretni moment sa 380 Nm na okruglih 400 Nm. Isprobali smo ga s automatskim Steptronic mjenjačem (pretvarač momenta, 8 brzina) koji dio naredbi prima i od navigacije. Rješenje već predstavljeno s modelom Active Tourer (serijski je dio opreme od paketa Urban), procjenjuje i prilagođava rad mjenjača i motora karakteristikama ceste čak i kad vozač na navigaciji nije unio odredište. Prodaja posljednjeg izdanja serije 1 s pogonom na stražnje kotače koncem ožujka započela je i na hrvatskom tržištu. Cijene su, dakako, zbog bolje opremljenosti više i, primjerice, 120d xDrive stoji 277.695 kuna, što je 18.360 skuplje u odnosu na isti model iz 2011.
120d xDrive
TEHNIČKI PODACI
Motor turbodizelski, 4 cil.
Obujam 1995 ccm
Snaga 190 KS pri 4000/min
Moment 400 pri 1750-2500/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Dimenzije 433 x 177 x 142 cm
Osovinski razmak 269 cm
Prtljažnik 360/1200 litara
Brzina 222 km/h
0-100 km/h 6,8 sekundi
Potrošnja 4,3 l/100 km
Ispuh CO2 113 g/km
OSTALI MOTORI
Benzinski 116i (109 KS), 118i (136 KS), 120i (177 KS), 125i (218 KS), M135i (326 KS)
Dizelski 114d (95 KS), 116d (116 KS), 118d (150 KS)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....