Audi S3 jedna je od važnih karika u elitnom društvu sportskih kompakata, pa svaka nova ili dorađena verzija izaziva zanimanje. Takav je slučaj i sad, kad su redizajn i poboljšanja klasičnog A3 obuhvatili i liniju S3. Što se izgleda tiče, najpreciznije je reći da ga je sprijeda sad lako zamijeniti s novim i klasu većim S4. U cijelosti je nabrijanog, ali ne i razmetljivog izgleda, pa među ostalim autima u prometu izgleda poput šuljajućeg komandosa.
Foto: Audi
Doplati li se Matrix tehnologija svjetala, dojam sportske sofisticiranosti se pojačava, a potom i prelijeva i na monolitni, minimalistički interijer. Osim novog volana, u njemu nalazimo i novu virtualnu instrumentnu ploču (doplata) te unaprijeđene sadržaje i mogućnosti multimedije, s većim info zaslonom. O čitavom arsenalu sigurnosne elektronike ne treba ni trošiti riječi.
Paljenje tipkom budi jedan od najboljih turbobenzinskih motora u ovoj klasi. U sklopu redizajna pretrpio je poboljšanja u sustavima ubrizgavanja i toplinskog upravljanja, a snaga mu je sa 300 narasla na 310 KS. Moment je ostao na 380 Nm, ali u izvedbi s izvrsnim 7-stupanjskim automatikom S-Tronic (do redizajna bio je 6-stupanjski) raste na 400. Uglađena motorčina se čuje gromko, ali ne prenapadno, pa nakon kratkotrajne potrage za pravom vozačkom pozicijom, lagano krećemo u potragu za zavojima bavarskih sela, ali i ravnim dionicama autobahna.
U normalnoj vožnji nema nervoznog ponašanja i S3 nije naporan, unatoč tomu što već i nježni dodir gasa znači iznadprosječna ubrzanja. Vozi se lagano i gospodski, ali uvijek uz medvjeđi dubok zvuk motora. Izlazak iz naseljenih mjesta i jače stiskanje gasa rezultira agresivnim ubrzanjem i ljutim zvukom iz ispuha, čije gromovitost, muklo grgljanje i pucketanje pri šaltanju svaki put, pa i onaj stoti, lagano ježi kožu. Radio uređaj tad instinktivno gasimo…
U zavoju impresionira ležanje i držanje podloge, jer Audijeva opsjednutost kontrolom i sigurnošću jednostavno ne dopušta klizanje ravno prednjim dijelom. Diferencijal, naime, raspodjeljuje većinu momenta na vanjski stražnji kotač, čime teži prednji dio usmjerava u središte zavoja. S isključenom elektronikom S3 postaje izazovan, rasni i zabavni sportaš, ali tehnika kontrole auta i punog kočenja pred sam zavoj tad mora biti savršena i vremenski točno odmjerena.
Na autocesti, pak, praktički sve do konačnih 250 km/h proždrljivo guta asfalt i okretajima munjevito puni stupnjeve prijenosa, pa se na brzinski zahtjevnim dionicama njemačkog autobahna, onima bez ograničenja, ne ustručava biti jedan od gospodara najbrže trake. Međutim, s dobrim sjedalima i savršeno sklopljenom unutrašnjošću S3 jednako je fokusiran na udobnost, luksuz i smirenost, pa koliko je god lijep osjećaj biti jedan od najbržih na cesti, toliko je lijepo i gradom se gospodski lagano odvesti na kavicu, da se slegne prikupljeni adrenalin.
Ukratko Dvolitreni turbomotor sad ispaljuje 310 KS i s novom automatikom S-Tronic stotku hvata za 4,5 sekunde (s ručnim mjenjačem za 5,3 s). Okruglim izbornikom ulazi se u strukturu multimedijskog sadržaja, a njime se i zumira karta navigacijskog uređaja Virtualni kokpit (doplata) jedna je od mnogih tehnoloških novotarija. Moguć je i kombinirani prikaz navigacijskog i ostalih sadržaja. I dalje se nudi pet postavki brzine odziva na gas i oštrine rada volana i ovjesa. Uleti li se agresivno u zavoj, čvrsta sjedala ne puštaju tijelo Izgled nije razmetljiv, ali zrači snagom, a pun i oštar zvuk motora lako može naježiti kožu. Peterovratni S3 košta 370.000 kuna, a limuzinski 5000 više. Stižu u listopadu |
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....