DOSTUPNE U HRVATSKOJ

Veliki zimski test ADAC-a otkrio: Dvije kineske gume pokazale se jako loše i treba ih izbjegavati

Goodride Z-507 Zuper Snow i Linglong Green-Max Winter UHP pokazali su znatne nedostatke na snijegu i mokroj podlozi
ADAC

Uoči dolaska hladnijih dana, njemački autoklub (ADAC) i europski partneri među kojima i Hrvatski autoklub (HAK) testirali su zimske gume u dvije iznimno popularne dimenzije: 195/65 R15 i 225/50 R17.

U obje dimenzije, najbolje ocjene ostvarile su marke Dunlop, Goodyear i Michelin, a u manjoj im se na vrhu pridružio i Vredestein.

Maksimalnu ocjenu 'izvrstan' nije dobila niti jedna testirana guma, a dva kineska aduta: Goodride Z-507 Zuper Snow i Linglong Green-Max Winter UHP su podbacila i ADAC ih ne preporučuje!

U dimenziji od 15 cola testirano je 16 guma, od toga njih četiri su 'vrlo preporučljive', 11 se preporučuje, jedna se 'djelomično preporučuje' dok loših guma nema.

image
Dimenzija 195/65 R15
HAK

U ukupnoj ocjeni, najvažniji kriterij je ponašanje na suhom i mokrom pa dobro zvuči podatak da velika većina testiranih guma tu nije pokazala nikakve nedostatke. Problem na snijegu imaju Maxxis i Bridgestone, dok su na ledu i u kategoriji potrošnje goriva sve gume ocijenjene pozitivno.

Lošije rezultate testirane su gume ostvarile u pogledu trajnosti, odnosno potrošnje guma s prosjekom od 27.300 kilometara. Tu je nadalje otišao Michelin Alpin 6 s 34.400 prijeđenih kilometara, a najmanje Maxxis Premitra Snow WP6 sa 21.800 km.

Kao što možete vidjeti u tablici, poker najboljih Dunlop Winter Response 2, Goodyear UltraGrip 9+, Michelin Alpin 6 i Vredestein Wintrac dominirali su u svim kategorijama i ADAC ih s razlogom preporučuje.

U većoj dimenziji od 17 cola, testirano je 18 guma, od toga tri gume su vrlo preporučljive, njih 13 se 'preporučuju', a dvije već navedene kineske gume se ne preporučuju.

image
Dimenzija 225/50 R17
HAK

Vrh je očekivano, s minimalnim bodovnim razlikama zauzeo trojac Dunlop Winter Sport 5, Michelin Alpin 6 i Goodyear UltraGrip Performance +, dok je problematični kineski dvojac nedostatke pokazao u brojnim kategorijama.

image
ISP Wolfgang Grube

Goodride je loš na snijegu gdje sporo ubrzava, slabo drži putanju i ima najduži zaustavni put, a slične performanse nudi i Linglong, doduše ne na snijegu već na mokroj podlozi.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
06. ožujak 2024 17:50