Oživljavanje starih imena iz bogate povijesti - nova je specijalnost Renaulta. Nakon ‘četvorke‘ i ‘petice‘ koji će uskoro postati zaštitni znak game električnih vozila, francuska je marka upravo oživila i kultno ime Espace.
Riječ je o šestoj generaciji koja napušta filozofiju monovolumena i sada dolazi u atraktivnom SUV obliku.
Baza nove generacije je Renault Austral, a ako želimo pojednostaviti stvari - radi se o produljenoj izvedbi Australa, dostupnoj u izvedbama sa pet i sedam sjedala.
Novi Espace stavljen je na CMF-CD platformu, na kojoj se između ostalih kotrljaju Megane, Koleos, Scenic, Austral, Nissan Qashqai i X-Trail.
Dug je 4,72 metra – što znači da je 14 centimetara kraći od starog Espacea, no prostor za putnike sada je dulji (2,48 metra do trećeg reda sjedala). Putnici u drugom redu moći će uživati u čak 32 centimetra prostora za koljena dok će u trećem redu sjedala, koji dolazi bez doplate, također biti sasvim dovoljno prostora za koljena (12,8 centimetara). Ulazak u treći red je olakšan jer se sjedala u drugom redu mogu preklopiti i pomaknuti 26 cm prema naprijed.
Pomaknete li ih prema naprijed, obujam prtljažnika izvedbe s pet sjedala povećat će se na 777 litara, a preklapanjem trećeg reda sjedala u ravnu podnicu možete dodatno povećati obujam prtljažnika.
U usporedbi s prethodnom generacijom, novi Espace ima manje vanjske dimenzije, lakši je 215 kg te dolazi s učinkovitim hibridnim motorom E-Tech snage 200 KS. Njegova niska potrošnja goriva (4,6 l/100 km) zaslužna je za doseg do 1100 km, pri čemu nije potrebno puniti bateriju.
Hibridni motor E-Tech sastoji se od 1,2-litrenog trocilindarskog benzinskog turbomotora (130 KS/205 Nm) te dva električna motora: glavnog elektromotora (70 KS/205 Nm) koji opskrbljuje litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V (za vožnju na električni pogon) te visokonaponskog elektropokretača-generatora (25 KS/50 Nm) koji pokreće termički motor i omogućuje promjenu stupnjeva prijenosa.
Uz automatsko pokretanje u 100 posto električnom načinu rada i prikupljanje energije prilikom svakog usporavanja i kočenja, ovaj motor omogućuje da do 80 posto vremena u gradu vozite na električni pogon i tako smanjite potrošnju goriva do 40 posto.
Espace je opremljen s 27 sustava za pomoć u vožnji, uključujući Multi-Sense i 4Control Advanced sustav upravljanja zakretanjem sva četiri kotača.
Novi Espace proizvodi se u tvornici u Palenciji koja je u godinu i pol dana obnove u potpunosti modernizirana te sada raspolaže s 400 novih robota (uz 900 postojećih).
Cijene još nisu definirane, a narudžbe kreću u proljeće 2023.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....