video, foto

Testirali smo novi obiteljski hibridni SUV Renault Austral: Po svemu se nameće u premium klasu

Nasljednik popularnog Kadjara plijeni nastupom, prostorom i tehnologijom,a verzija s 200 KS je tehnološka poslastica

Renault Austral

 Zvonimir Jurčić

Renault Austral je trenutno jedan od hit automobila francuskog proizvođača u klasi. Kompaktni SUV koji je naslijedio Kadjara digao je sve za dvoje stepenice više što se razaznaje već na prvi pogled. Automobil je dosta veći i izgleda nemjerljivo impresivnije od svojeg prethodnika.

Renault toliko vjeruje u njega da su iz Australa izvedene čak još dvije verzije: veliki Espace i nedavno prestižni Rafale. Oni još nisu stigli u Hrvatsku, no Austral je već tu, a mi smo sada isprobali njegovu prestižnu verziju sa snažnim hibridnim pogonom i vrhunskom opremom Iconic Esprit Alpine.

Iako mat boje nisu za svaki ukus ali ni za svaki auto, ovom automobilu itekako pristaje siva mat nijansa koja u kombinaciji s tamnim naplatcima naglašava agresivnost. Automobil izgleda zaista dobro i impresivno za što smo potvrdu dobili i tijekom testa kada su se glave prolaznika i drugih vozača stalno okretale za našim Renaultom. Također Austral lako ostavi dojam da je mnogo veći nego što to zapravo jest.

image

Renault Austral

Zvonimir Jurčić

Dimenzijama je tipični kompaktni SUV, no na prvi pogled mislite da spada najmanje u srednju klasu, djelomično i zbog ogromnih naplataka od 20 cola. Sve u svemu, ukupni dojam što se tiče dizajna je odličan, pun pogodak jer Austral u jednom spaja moćno, agresivno i elegantno.

Unutrašnjost je također pun pogodak. Elegantno i visokotehnološki, potpuno "digitalizirano" no opet ne toliko da bi bilo prenapadno ili previše nepraktično za korištenje. Unutrašnjost donosi sasvim novi pristup Renaulta s ručicom mjenjača na stupu volana, kao i kod novog električnog Meganea.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Zbog toga je središnja konzola mnogo prostranija, puna pretinaca i držača što je svakako veliki plus. Digitalni instrumenti ispred vozača imaju dijagonalu od 12 inča, vrlo su pregledni, prilagodljivi i puni korisnih informacija. Također je za pohvalu visoka rezolucija tog zaslona i dobra čitljivost u svim svjetlosnim uvjetima.

Zaslon infotainment sustava je također dijagonale 12 inča i pohvalne rezolucije. Posebnost Australa koji ga razlikuje od većine Renaulta ali i drugih automobila na tržištu je činjenica da infotainment koristi Google operativni sustav razvijen specijalno za aute. Sustav je vrlo brz, pouzdan u radu, jednostavan za korištenje i prilagodljiv, a i navigacija je putem Google karata s informacijama o prometnom stanju u realnom vremenu.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Tu su i neke druge usluge poput Google Assistant glasovnog upravljanja i Google Play trgovine aplikacijama. Pohvalno je što Austral ima i odvojene komande za klima uređaj, karakteristiku koja je, na žalost, sve rjeđa u modernim automobilima. Od dodatne opreme valja istaknuti odlični premium audio sustav Haman Kardon s 12 zvučnika i 485 W snage. Ukupan dojam u kokpitu zaokružuje odlično ambijentalno osvjetljenje.

Prostranost u unutrašnjosti je vrhunska za ovu klasu automobila. Austral sprijeda ima obilje mjesta u dužinu i širinu, a stražnja klupa je među najprostranijima u klasi. Tu se Renault poslužio dobro poznatim trikom s pomičnom klupom kojom se može birati između više mjesta na stražnjim sjedalima ili više mjesta u prtljažniku.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Kada je klupa pomaknuta skroz natrag u prtljažnik stane 430 litara. Ako vam to zvuči dosta manje od prosjeka klase, u pravu ste jer hibridni Austral ima 70 litara manji prtljažnik od benzinske verzije. Baterija "krade" prostor, no s klupom pomaknutom prema naprijed taj volumen raste na respektabilnih 550 litara bez da straga postane previše skučeno za osobe visine do 180 centimetara.

Potpuno hibridni pogonski sustav je najsnažniji pogon koji se trenutno nudi u Australu. Riječ je o potpuno novom snažnijem hibridu koji razvija 200 KS, no njegova koncepcija je potpuno ista kao kod slabijih hibrida koje koristi Clio, Captur i Megane Conquest.

To znači da je riječ o vrlo kompleksnom hibridom sustavu koji se potpuno razlikuje od onoga kojeg koristi Toyota. Sastoji se od trocilindričnog motora s turbo punjačem i intercoolerom koji razvija 130 KS, dva električna motora (jedan starter generator i drugi za pogon) i kompliciranog mjenjača bez klasične spojke i sinkrona koji ima četiri brzine za benzinski motor, dvije brzine za električni motor i ukupno 15 različitih načina rada! Sve to zvuči vrlo komplicirano no u praksi ovaj hibridni pogon radi vrlo uglađeno i izuzetno štedljivo.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Oni koji vole agresivniju vožnju možda će pogonu zamjeriti malo neodlučan rad pri većim opterećenjima ili veću buku, no naš dojam je da je sve ovdje još malo uglađenije i bolje nego kod drugih hibrida. Kod laganije vožnje Austral oduševljava tihim radom i činjenicom da u gradu i na otvorenoj cesti nekih 60 do 80 posto vremena vozi samo na struju. Pogon je zbog toga vrlo komforan, uglađen i jako štedljiv.

Austral nam je na testu u prosjeku trošio 5,8 litara, a bilo je tu svega, od velikih gradskih gužvi, otvorene ceste, vožnje po planinama do jurnjave autocestom. I u niti jednom trenutku se nismo morali truditi da bismo postigli tu potrošnju, ona je rezultat tipične odmjerene vožnje s ponekim agresivnijim dionicama.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Jednom prilikom pokušali smo i što više uštedjeti u gradu. Rezultat nas je zapanjio: uz nježnu vožnju kojom smo pratili ostali promet auto je trošio samo 4,1 l/100 kilometara. No ni na autocesti, na kojima većina hibrida zna trošiti mnogo,

Austral je vrlo solidan s 6,7 l/100 km pri konstantnim brzinama oko 130 km/h. Mnogo više od toga ni ne može jer Renault je ograničio maksimalnu brzinu na 175 km/h, što je po našem mišljenju ipak premalo. Benzinski motor sa 130 KS vjerojatno ima kapaciteta za barem 190 km/h. Ubrzanja su, s druge strane, vrlo dobra. Do 100 km/h auto stiže za 8,4 sekunde, a još dojmljiviji je kada stisnete gas na otvorenoj cesti prilikom pretjecanja, pri takozvanim međuubrzanjima.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Ovjesu se također nema što za zamjeriti. "Klasično francuski" mekši i na prvu nemate dojam da je auto utegnut kao primjerice njemački konkurenti. No kada se upustite u bržu vožnju Austral je itekako sposoban u zavojima. Naginje se manje od očekivanog, no najveći dio zasluge za uvjerljive prolaske kroz zavoje ide odličnom 4Control advanced sustavu upravljanja na sve kotače (dodatna oprema) koji blago zakreće stražnje kotače u smjeru vožnje.

Zbog toga automobil izravnije ulazi u zavoje i preciznije ih prolazi, dok je mogućnost podupravljanja smanjena. Sve to će iskusniji vozač odmah osjetiti u vožnji. Ovaj sustav koristan je i kod okretanja na uskom prostoru jer smanjuje krug okretanja za 1,3 metara na 10,1 metar što je na razini modela gradske klase. Ovaj "trik" postiže se automatskim zakretanje stražnjih kotača u suprotnom smjeru tijekom manevriranja.

Udobnost ovjesa je na vrhunskoj razini i tu se nema što prigovoriti. I na tankim gumama koje su smještene na ogromne naplatke od 20 cola nemamo nikakvih primjedbi na udobnost bez obzira na stanje podloge. I preko "ležećih policajaca" je vrlo nježan. Za upravljač bismo poželjeli da je malo izravniji i tvrđi, no kočnice su besprijekorne.

Austral dolazi s četiri paketa opreme: Equilibre, techno, techno Esprit Alpine i iconic Esprit Alpine. Testni auto s uvjerljivo najbogatijim paketom opreme "nema što nema", a tu je i dosta dodatne opreme pa se cijena na kraju penje do gotovo 50.000 eura.

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Mnogo novca, no Austral izgleda i vozi se upravo tako - kao impresivan auto od 50.000 eura. Inače, cijene kreću od 29.990 eura, za što se dobiva model s benzincem 1.3 TCe sa 140 KS i bogatom opremom Equilibre (automatska klima, alu naplaci od 17 cola, multimedija sa zaslonom od 9“, tempomat, automatsko kočenje, stražnji parkirni senzori...).

image

Renault Austral

Darko Tomaš/CROPIX

Renault Austral Iconic Esprit Alpine 200 E-Tech full hybrid

Tehnički podaci

Motor turbobenzinski + elektromotor

Cilindri/ventili 3/12

Obujam 1199 ccm

Snaga benzinca 96 kW/130 KS pri 4500 o/min

Okr. moment 205 Nm pri 1750 o/min

Ukupna snaga 147 kW/200 KS

Baterija litij-ionska, 1,7 kWh

Pogon prednji

Mjenjač automatski (multimode)

Ovjes sprijeda Pseudo MacPherson/neovisno dijeljiva osovina

Podesiva stražnja osovina s unaprijed programiranom geometrijom

Kočnice ventilirani disk/disk, ABS

Gume 235/45 R20

Michelin Primacy 4

Dimenzije 451 x 184 x 162 cm

Osovinski razmak 267 cm

Prtljažnik 430-550 litara (pomična stražnja klupa) 1455 litara (s preklopljenim sjedalima)

Težina 1627 kg

Najveća brzina 175 km/h

0-100 km/h 8,4 sekundi

Kočenje (100-0 km/h) 35,6 metra

Prosječna potrošnja 4,6-5,0 l/100 km

Doseg 1130 km

Cijena 43.790 eura

S doplatama 49.760 eura

Serijska oprema - Aut. dvozonska klima • diodna svjetla • pomoć pri parkiranju sprijeda i straga + sustav kamera 360 stupnjeva • el. sklopivi grijani i podesivi retrovizori s funkcijom memorije • grijanje kožom presvučenih prednjih sjedala i upravljača • masaža na vozačevom sjedalu • el. podešavanje prednjih sjedala • aut. zadržavanje u prometnom traku • aut. kočenje u nuždi • aut. rad brisača i svjetala • aut. duga svjetla • navigacija • ambijentalna rasvjeta • pametni ključ • krovni nosači • el. otvaranje prtljažnika • višenamjenski upravljač • adaptivni tempomat • zatamnjena stražnja stakla • aluminijski naplaci (20 cola)...

Doplate - metalik boja • Matrix LED svjetla • 4Control Advanced upravljanje na sve kotače • Grijanje vjetrobrana • Head-up zaslon • audio sustav Harman Kardon 485 W • bežično punjenje moditela

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. svibanj 2024 19:17