JOŠ POŽELJNIJI

Sjajno odrađena preobrazba: Vozili smo DS 7, osvježenu francusku SUV krstaricu s pet zvjezdica

Oštriji izgled, nova multimedija, lepeza plug-in hibridnih motora i dorađen ovjes su najvažnije novosti

DS 7

 DS Automobiles

Francuzima je u genima dano biti poseban u svim segmentima života, od mode, arhitekture i filmografije do gastronomije i - automobila. Ponekad luckast dizajn i konstrukcijska rješenja te gotovo uvijek iznadprosječna udobnost često stavljaju francuske automobile iznad standardnih okvira, vabeći publiku željnu odmaka od klasične, suzdržanije konkurencije.

image

DS 7

DS Automobiles

Relativno nova marka DS Automobiles (od ove godine službeno i u Hrvatskoj), nekad u sklopu Citroena, a 2014. odvojena i usmjerena prema premium dijelu tržišta, najdalje je otišla u takvoj demonstraciji velikoserijskog automobila, lijepo pruženoj u formi SUV modela jednostavne oznake 7.

Poznat je od 2017., prvi je samostalno razvijen pod patronatom nove marke, a nedavno je, kao i sam brend DS, službeno uveden i na malu hrvatsku scenu. U 2023. ulazi u redizajniranom i tehnološki naprednijem izdanju, pokazanom nam na medijskoj promociji u južnoj Francuskoj.

Kako to biva prilikom redizajna, fizionomija ni proporcije nisu dirani, ali buhtlasta karoserija dugačka 4,59 metra postavljena na modulaciju poznate koncernovske platforme EMP2 oplemenjena je detaljima koji čitavoj vizuri daju više oštrine i atraktivnosti.

image

DS 7

DS Automobiles

Dnevna diodna svjetla koja se u četiri paralelne i koljenasto prelomljene dugačke vertikale spuštaju gotovo do dna branika faktor su koji privlači najviše pažnje i zajedno s agresivnijim formama maske s dijamantnim uzorkom i novim piksel diodnim glavnim svjetlima, čiji snop sada doseže čak 380 metara, jamac su autentičnog izgleda prednjeg dijela, jednog od najupečatljivijih u klasi kojoj 7-ica stremi (Volvo XC60, Audi Q5, Mercedes GLC…).

Straga, svjetla sa zanimljivom mrežastom strukturom dioda sada su šira pa izgledaju elegantnije, a lenta koja ih spaja umjesto umirovljene oznake Crossback sada sadrži natpis marke.

image

DS 7

DS Automobiles

Unutrašnjost i dalje pruža wellness ugođaj, s puno vizualnog karaktera i posebnosti. Analogni sat na vrhu armature, mini ručica automatskog mjenjača EAT s 8 brzina u formi klizača (ručnih nema) i masivan središnji greben čija zanimljiva izvedba vuče korijene iz nekadašnjeg DS 5, ostaju elementi koji neprestano privlače poglede.

Bogatu atmosferu prožetu finoćom izrade upotpunjuju ugodna kožna sjedala i proširene opcije opremanja svake vrste, a najveći napredak odrađen je u segmentu multimedije. Velik, 12-inčni centralni dodirni zaslon s ljepšim grafičkim doživljajem, bogatijim sadržajem i uvedenom glasovnom komunikacijom s automobilom (Iris sustav osobnog asistenta) daje potpunije informativne i zabavne opcije, s manje distrakcije.

image

DS 7

DS Automobiles

Dobra vijest za ljubitelje klasičnih pogona: poznati dizelski štedljivac 1.5 BlueHDi (130 KS i 300 Nm), korektnih performansi i potrošnje oko 6 litara ostaje u ponudi, kao solidan osnovni motor. Ali, sukladno trendovima, fokus je na plug-in hibridnim verzijama E-Tense, baziranima na 1.6 turbobenzincu od 180 ili 200 KS u sinergiji s baterijom kapaciteta 14,2 kWh i elektromotorima.

Izvedbe s ukupnih 225 KS i 360 Nm i s 300 KS i 520 Nm (potonja ima dva elektromotora i pogon 4x4) poznate su otprije, a novost je top model sportske orijentacije s 360 KS. Jake performanse (startno ubrzanje za 5,6 sekundi uz najveću brzinu 235 km/h), širi trag kotača za 2,5 centimetra, podvozje niže za 1,5 centimetar i snažnije kočnice (380 mm), ali i pogon 4x4 i serijske gume Michelin Pilot Sport 4S (245/45 R 21), osnova su najatraktivnijeg izgleda i najbolje dinamike vožnje koje DS 7 može dati.

image

DS 7

DS Automobiles

S druge strane, baterija daje električnu autonomiju do 62 kilometra u gradu te brzinu do 140 km/h na autocesti. Dobro zvuči i prosječna potrošnja od 1,8 l/100 km, u praksi ipak veća. Takav najjači DS, težak 1885 kilograma i pun snage, vrlo uglađeno klizi i gradom i otvorenom cestom.

Sustav aktivnog ovjesa povezan s kamerama za skeniranje ceste ispred auta idu na ruku udobnosti i lošije dionice cesta u pravilu smo prolazili ugodnom mekoćom. Cijena novog izdanja zasad nije poznata, no neće bitno odstupati do sadašnjeg, koji starta na 315 tisuća kuna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. ožujak 2024 18:20