Čini se da se svaki proizvođač automobila kreće u viši rang, što bi moglo objasniti zašto je jeftina Dacia tako popularna u današnje vrijeme. I zaista, nedavno smo pisali o planovima Alfe da predstavi dva nova SUV-a i limuzinu visoke klase, a i Audi je nedavno najavio gašenje nekih modela niže klase.
U svakom slučaju, Volkswagen grupa na neki naćin najavljuje prodor u premium segment proizvođača jačanjem kvalitete svojih proizvoda. U tom procesu, želi se usredotočiti na znatno manje modela ukidanjem ogromnih 60 posto vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem u sljedećih osam godina.
Važnu objavu dao je šef financija Arno Antlitz u intervjuu za Financial Times: "Ključni cilj nije rast. Više smo usredotočeni na kvalitetu i marže, a ne na volumen i tržišni udio". Ovo se odnosi na europsko tržište gdje Volkswagen grupa ima više od stotinu modela raspoređenih po brojnim markama.
Neki kažu da je taj proces odavno započeo, s obzirom da su Škode već sada jednako skupe kao i njihovi Volkswagen ekvivalenti. VAG vozila su značajno poskupjela posljednjih godina, a čini se da će se trend nastaviti. S obzirom da dolazi sve više električnih modela, logično je da kompanija signalizira početak kraja za modele s unutarnjim izgaranjem.
Ostaje nam se jedino nadati da će se odluka o prelasku na viši segment odraziti ne samo na traženu cijenu, već i zaista na kvalitetu proizvoda. Zbog sve strožih propisa o emisijama, očekivamo da se odluka VW Grupe odnosi na konvencionalne motore velikog obujma.
Ovo bi moglo značiti i da će VW Grupa vjerojatno napustiti utrku za najvećeg svjetskog proizvođača automobila po količini. U 2021. godini prodala je 9,3 milijuna vozila, dok je Toyota isporučila 10,5 milijuna. U Europi Volkswagen Grupa je ipak bila prva s 3,2 milijuna vozila, sa Stellantisom "za petama" s 3,08 milijuna vozila.