ZAR I ONI?

Nissan u problemima: Ukidaju 9000 radnih mjesta, prodaju dionice Mitsubishija, odgađaju modele...

Ukidanje 9000 radnih mjesta predstavlja oko 6,7 posto Nissanove globalne radne snage, a utjecat će na radnike u više regija

Nissan, ilustracija

 AFP

Izvršni direktor Nissana Makoto Uchida je najavio niz sveobuhvatnih promjena u tvrtki s ciljem usmjeravanja tvrtke kroz turbulentna vremena. Japanski proizvođač automobila ukinut će 9000 radnih mjesta, smanjiti proizvodnju i riješiti se značajnog dijela svog udjela u Mitsubishiju. Povrh toga, Uchidi i nekim drugim rukovoditeljima će biti smanjene plaće. Čini se da je Nissan u vrlo ozbiljnim problemima i da bi moglo uslijediti razdoblje značajnog restrukturiranja i promjena.

image

Nissan, ilustracija

AFP

Ukidanje 9000 radnih mjesta predstavlja oko 6,7 posto Nissanove globalne radne snage, a utjecat će na radnike u više regija. Isto vrijedi i za proizvodni kapacitet. Nissan će smanjiti globalnu proizvodnju za 20 posto kao dio ovog restrukturiranja. Osim toga, prodat će 149.028.300 dionica Mitsubishija, čime će značajno smanjiti svoj vodeći vlasnički udio u toj marki koji je do sada iznosio 34,07 posto. Ovo signalizira i moguće povlačenje iz dubljih saveza unutar Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.

Što se tiče planova za Budućnost, Nissan tvrdi da će još uvijek lansirati 30 novih ili redizajniranih modela uključenih u njegov The Arc plan, ali bi neki od tih modela mogli biti odgođeni.

image

Nissan Ariya

Sve ove odluke dolaze kao odgovor na slabu prodaju i smanjene prognoze dobiti Nissana. Za treće tromjesečje 2024. Nissan je izvijestio o neto gubitku od 9,3 milijarde jena (oko 56,6 milijuna eura po trenutnom tečaju), što je oštar preokret u odnosu na 191 milijardu jena (1,16 milijardi eura) dobiti u istom razdoblju prošle godine. Kao rezultat toga, tvrtka je srezala svoju prognozu prihoda za cijelu godinu na 12,7 trilijuna jena (77,3 milijarde eura) i sada očekuje prodaju 3,4 milijuna vozila u ovoj fiskalnoj godini, što je pad od prethodne procjene od 3,7 milijuna

image

Nissan Qashqai

Nissan

"Nemamo izbora nego djelomično revidirati plan", rekao je Uchida. “Najdublje mi je žao što sam se suočio s ovom izazovnom situacijom u prvoj godini plana Arc. Planiram povesti našu tvrtku prema budućem rastu. Životi 130.000 zaposlenika Nissana i njihovih obitelji diljem svijeta leže na mojim ramenima. Osjećam veliku odgovornost kao čelnik tvrtke.”

image

Nissan, ilustracija

AFP

Jedno područje u kojem je Nissan zaostao, prema Uchidi, je njegova hibridna ponuda. Radi na rješavanju tog problema i smanjenju ukupnog vremena razvoja automobila na 30 mjeseci kako bi marka bila fleksibilnija i brže reagirala na tržišne uvjete. Što se tiče Uchidine plače, ona će biti smanjena za 50 posto počevši od ovog mjeseca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 23:08