što stoji iza?

Bivši direktor Nissana tvrdi: ‘To nije partnerstvo, Honda želi prikriveno preuzeti Nissan i Mitsubishi‘

U novom intervjuu za Automotive News, Ghosn je rekao da Honda planira "prikriveno preuzimanje" Nissana i Mitsubishija

Carlos Ghosn

 Web Screenshot

Jedan od najkontroverznijih direktora u povijesti automobilske industrije, Carlos Ghosn, ne boji se nazvati stvari onako kako ih on vidi. Nakon što je rekao da je Nissan "dosadan, osrednji" i u "lošem položaju", dok je alijansu Renault-Nissan opisao kao "malenu i krhku", 70-godišnji bjegunac od zakona sada ima nešto za reći o novoformiranoj Honda-Nissan- Mitsubishi alijansi.

image

Nissan, Mitsubishi i Honda su se udružili

Nissan/ Mitsubishi/ Honda

U novom intervjuu za Automotive News, Ghosn je rekao da Honda planira "prikriveno preuzimanje" Nissana i Mitsubishija. On vjeruje da je Honda daleko najveći od tri japanska proizvođača automobila, pa stavlja tvrtku na "čelno mjesto" ovog partnerstva kako bi preuzela kontrolu. Potpuni detalji o novom ugovoru nisu razjašnjeni, ali bivši čovjek zadužen za Nissan tvrdi da će Honda odlučiti o svemu.

image

Makoto Uchida

AFP

"Ne mogu ni na trenutak zamisliti kako će to funkcionirati između Honde i Nissana osim ako nije riječ o preuzimanju, osim ako nije prikriveno preuzimanje Nissana i Mitsubishija od strane Honde s Hondom na upravljačkom mjestu. Bit će to preuzimanje, prikriveno preuzimanje", rekao je Ghosn.

image

Carlos Ghosn

Web Screenshot

Ghosn je rekao za Automotive News da veza s Hondom nikada nije bila opcija tijekom njegova mandata u Nissanu. Bio je glavni izvršni direktor od lipnja 2001. do travnja 2017. kada je odstupio, ali je ostao predsjednik uprave tvrtke. Isprva se pridružio Nissanu u lipnju 1999. kao COO kada je osnovana alijansa Renault-Nissan. Tada je i Renault preuzeo 43,4 posto udjela u Nissanu. Krajem 2023. Renault je Nissanu odlučio prodati pet posto.

Prije nego što se pridružio Nissanu, Ghosn je igrao ključnu ulogu u restrukturiranju Renaulta dok je bio izvršni potpredsjednik francuskog proizvođača automobila. Tijekom Renaultove ere postao je poznat kao "Le Cost Killer" zbog svog žestokog plana restrukturiranja i smanjivanja troškova.

image

Carlos Ghosn

Karine Pierre/AFP/Profimedia

Ghosn je uhićen u studenom 2018. pod optužbama za zlouporabu sredstava tvrtke i namjerno precjenjivanje svoje godišnje plaće tijekom pet godina. Nakon toga je u prosincu 2019. pobjegao iz kućnog pritvora u Japanu i skrasio se u Libanonu, čiji je državljanin. Libanon ne izručuje svoje državljane, pa je Ghosn i dalje na slobodi. Priča o njegovom bijegu je prilično luda, s obzirom na to da je bivši predsjednik uprave Nissana napustio Japan kasno noću čarter mlažnjakom skrivajući se u kutiji.

Govoreći za BBC 2021., Ghosn je rekao: "Tih 30 minuta čekanja u kutiji u avionu, čekanja da poleti, bilo je vjerojatno najduže čekanje u mojem životu."

image

Carlos Ghosn

Web Screenshot

Danas Ghosn vodi drugačiji život u Libanonu, predaje na lokalnom sveučilištu i pomaže novoosnovanim tvrtkama dajući svoje poslovne savjete. Što se tiče tužbi s kojima se još uvijek suočava kaže: "Imam svoje odvjetnike. Oni se igraju s ovim."

image

Makoto Uchida

AFP

U vezi s novoosnovanim savezom Honda-Nissan-Mitsubishi najavljenim 1. kolovoza, detalji ostaju nejasni. Međutim, Honda i Nissan zasebno su potpisali ugovor o radu na baterijama, električnim motorima i softverski definiranim vozilima. Uz to, Nissan i Honda međusobno će nadopunjavati svoje linije automobilima s unutarnjim izgaranjem i potpuno električnim modelima. Mitsubishi se kasnije priključio savezu, a njegova uloga je još nejasna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 01:56