Kad je u pitanju zagađenje iz automobila, dosad je sva pažnja bila usmjerena na emisije ispušnih plinova. Pa se dogodio Dieselgate. I sve što je slijedilo...
A to je sotoniziranje posebno dizelskih motora kao i benzinskih do danas dovelo do dramatičnog prelaska na električni i drugi alternativni oblik pogona izazvan nastojanjima regulatora da se zabrani prodaja benzinskih i dizelskih automobila u bliskoj budućnosti (barem u Europi). Sada je postala aktualna tema - što je s onečišćenjem koje stvara kotrljanje guma?
Već ste na našem portalu mogli čitati o toj temi još u siječnju, kako su istraživanja pokazala da su emisije čestica kod kotrljanja guma 1000 puta štetnije za zdravlje i čistoću zraka od ispuha dizelaša!
Kako ta tema postaje sve aktualnija podsjetimo: prema novom istraživanju stručnjaka iz Emissions Analyticsa vodeće svjetske neovisne kompanije za testiranje i analizu e,misija u realnim uvjetima, zagađenje od trošenja guma može biti čak 1000 puta gore od onečišćenja iz ispušnih plinova.
Štetna materija čestica iz guma sve je veći problem za očuvanje okoliša, a s većim i težim vozilima poput SUV-ova, problem se samo pogoršava. Velika masa električnih vozila također pridonosi tom problemu.
Potpuno neobično, ali zasad, za razliku od propisa o emisiji ispušnih plinova, zagađenje trošenjem guma uopće nije regulirano. Emisije ispušnih plinova toliko su strogo regulirane, ali isto se ne može reći za gume ili čak kočnice koje predstavljaju sličan problem.
Regulirana granica emisije ispušnih plinova iznosi 4,5 miligrama po kilometru, ali trošak istrošenosti guma mogao bi biti čak 1000 puta veći, posebno na lošijim cestama i od prenapuhanih guma.
"Vrijeme je da razmislimo ne samo o tome što proizlazi iz ispušne cijevi automobila, već i onečišćenjem česticama uslijed trošenja guma i kočnica", rekao je Richard Lofthouse, iz Emissions Analyticsa. "Naši početni testovi otkrivaju da može doći do šokantne količine zagađenja česticama iz guma - 1000 puta gore od emisija iz ispušnih vozila.
Pritom na vijek automobilske gume od nekih 50.000 kilometara gubitak mase iznosi 1,5 kilograma. To znači da se na svaki prijeđeni kilometar u zrak emitira 200 miligrama prljavih čestica gume, što u finalu znači da je na toj razini emisija štetnih sastojaka kotrljanja gume 22 puta veća od dopuštene razine u važećim propisima o ispušnim plinovima, a to je 4,5 mg/km.
"Ono što je još zastrašujuće jest da, iako su emisije ispušnih plinova strogo regulirane dugi niz godina, trošenje guma je potpuno neregulirano - a uz sve veći rast prodaje težih SUV-ova i električnih automobila na baterije su vrlo ozbiljan problem. "
Nick Molden, izvršni direktor tvrtke dodao je: "Izazov industriji i regulatorima je gotovo potpuna crna rupa potrošačkih informacija, nepotpuna iskreno zastarjelim propisima i dalje preokupiranim emisijama ispušnih plinova. U kratkom roku ugradnja guma više kvalitete je jedan od načina da se to smanji.
"Ipak, u konačnici, automobilska industrija možda će morati naći načine za smanjenje težine vozila. Ono što je bez sumnje na horizontu je prijeko potrebno reguliranje borbe protiv ovog problema. Bez obzira da li to vodi specifičnim vrstama guma s manjom emisijom, teže trošenje guma je nije za nas da kažemo - ali promjena mora doći. "
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....