Njemački automobilski koncern Volkswagen morat će preostalim njemačkim kupcima modela sa spornim dizelskim motorima iz afere Dieselgatea koja je započela 2015. godine isplatiti odštetu, odlučio je Vrhovni sud Njemačke u ponedjeljak.
"Ova presuda predstavlja pravnu sigurnost za milijune potrošača u Njemačkoj i još jednom pokazuje da niti veliki koncerni ne stoje iznad zakona", rekao je odvjetnik Claus Goldenstein koji zastupa interese tužitelja, ali i daljnjih 20-tak tisuća klijenata koji su oštećeni kupnjom Volkswagenovih automobila s manipuliranim motorima, javlja Hina.
Vrhovni sud Njemačke u Karlsruheu potvrdio je time prijašnju presudu pokrajinskog suda u Koblenzu koji je jednom kupcu modela Sharan presudio obeštećenje u visini od 26.000 eura.
Tužitelj i kompanija Volkswagen su uložili žalbu na tadašnju presudu. VW ju je htio u potpunosti poništiti, a tužitelj je smatrao nepravednim što mu nije odobren povrat pune cijene od 31.000 eura, koliko je 2014. platio za svoj automobil, nego je odbijena vrijednost zbog korištenja vozila.
Vrhovni sud je zaključio da je tužitelj "svjesno i nemoralno" oštećen od strane tuženog. Nadalje se zaključuje kako je Volkswagen "sustavno i dugotrajno" u promet puštao vozila čiji su motori bili programirani za izdavanje lažnih podataka. Sve to se odvijalo, kako stoji u sudskoj odluci, u sklopu "strategije kompanije".
Podsjetimo, VW je već nagodbom koja ih je stajala 830 milijuna eura obeštetio 260.000 njemačkih vlasnika modela sa spornim TDI motorima (ukupno je Dieselgate skandal VW do sada stajao enormnih 33 milijarde eura), a današnja odluka će utjecati i na ostale tužbe protiv Volkswagena u Njemačkoj.
Procjenjuje se da bi ukupno oko 60.000 kupaca ako tako odluče, moglo tražiti povrat novca za svoje modele u koje je ugrađen sporni TDI motor manipuliran tako da na ispitivanju ispušnih plinova pokazuje lažne, smanjene vrijednosti.
Premda bi ukupno bila riječ o 36 milijuna eura, Volkswagenu sigurno neće biti lako zavući ruku u kasu jer je zbog krize izazvana koronavirusom i njemački gigant smanjio proizvodnju, a kao bi se nastavio razvoj novih modela izgledno je otpuštanje čak 200.000 radnika u pogonima diljem svijeta.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....